Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ultegra heel duur geworden

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 10:16

Er is nu ook heel veel gedoe over de terugleveringvergoeding. Een Eneco wil die nu verlagen. Want ..... daar komt de drogreden..... ze krijgen dat overdag geleverd en dan is hun inkoop ook goedkoper. Uh-huh. Ze verkopen het vervolgens wel tegen het zoveel voudige door aan mensen die niet zelf opwekken. Dit is natuurlijk nodig omdat ze nog niet genoeg verdienen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 10:17

wasbeer2006 schreef: 26 aug 2022 10:13 Artsen zonder Grenzen op Nederlands grondgebied.
Dat is toch wel echt de Limiet of niet?
De limiet is was mij betreft al lang bereikt.
Het is een schaamteloze vertoning in den haag, volledig losgeslagen van de realiteit.
Alleen helpt populistisch stemmen ook geen ruk, dus ik weet het even niet meer.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 10:18

JPAR schreef: 26 aug 2022 10:16 Er is nu ook heel veel gedoe over de terugleveringvergoeding. Een Eneco wil die nu verlagen. Want ..... daar komt de drogreden..... ze krijgen dat overdag geleverd en dan is hun inkoop ook goedkoper. Uh-huh. Ze verkopen het vervolgens wel tegen het zoveel voudige door aan mensen die niet zelf opwekken. Dit is natuurlijk nodig omdat ze nog niet genoeg verdienen.
Je mag toch eerst salderen? Dus we praten hooguit over het stukje wat je op jaarbasis meer teruglevert dan dat je produceert?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2022 10:19

wasbeer2006 schreef: 26 aug 2022 10:13 Artsen zonder Grenzen op Nederlands grondgebied.
Dat is toch wel echt de Limiet of niet?
Het zou juist vreemd zijn als je ze in een bepaald land niet zou zien :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 aug 2022 10:20

@ Daniel, Klopt het is over de Kw,tje onder 0.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2022 10:24

daniel1975 schreef: 26 aug 2022 10:18
JPAR schreef: 26 aug 2022 10:16 Er is nu ook heel veel gedoe over de terugleveringvergoeding. Een Eneco wil die nu verlagen. Want ..... daar komt de drogreden..... ze krijgen dat overdag geleverd en dan is hun inkoop ook goedkoper. Uh-huh. Ze verkopen het vervolgens wel tegen het zoveel voudige door aan mensen die niet zelf opwekken. Dit is natuurlijk nodig omdat ze nog niet genoeg verdienen.
Je mag toch eerst salderen? Dus we praten hooguit over het stukje wat je op jaarbasis meer teruglevert dan dat je produceert?
Toch krijg ik voor dat stukje nog ruim 22 cent en is 16 cent momenteel het marktconforme tarief.

Ik heb aardig wat overcapaciteit en die panelen hebben zich de afgelopen 3 jaar al terugverdiend. Daardoor ben ik van maart t/m oktober min of meer zelfvoorzienend. Terugleververgoeding is dus een belangrijke factor in het kiezen van een leverancier.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 10:26

daniel1975 schreef: 26 aug 2022 10:18
JPAR schreef: 26 aug 2022 10:16 Er is nu ook heel veel gedoe over de terugleveringvergoeding. Een Eneco wil die nu verlagen. Want ..... daar komt de drogreden..... ze krijgen dat overdag geleverd en dan is hun inkoop ook goedkoper. Uh-huh. Ze verkopen het vervolgens wel tegen het zoveel voudige door aan mensen die niet zelf opwekken. Dit is natuurlijk nodig omdat ze nog niet genoeg verdienen.
Je mag toch eerst salderen? Dus we praten hooguit over het stukje wat je op jaarbasis meer teruglevert dan dat je produceert?
Nu mag dat nog. Maar straks niet meer. Als je nu die vergoeding al laag houdt hoef je straks niet die strijd te voeren.

Het gaat uiteindelijk om het principe. Die bedrijven kopen het allemaal zo goedkoop mogelijk in en verkopen het tegen hoge tarieven. Dan is dit een mooi winstmodel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 aug 2022 10:31

Ik snap ook wel dat ze het terugleveren na saldering gaan aanpakken.
Neem een EV zo opgelost :-)

Maargoed ze moeten gewoon naar een stroom afname die veel dichter tegen het gebruik licht en nu is dat teveel andersom.
Daar zul je wat technische oplossingen op los moeten laten en de overheid zal wat controle los moeten laten.
Die oplossing gaat er dus voorlopig niet komen :-)

Het zou dan wel zo eerlijk zijn de saldering pas af te schaffen als die je die oplossingen hebt, dan ben je als gebruiker zelf voor een groot deel in controle. Dat wij als mens ons moeten aanpassen hoort er ook bij

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 10:31

daniel1975 schreef: 26 aug 2022 10:17
wasbeer2006 schreef: 26 aug 2022 10:13 Artsen zonder Grenzen op Nederlands grondgebied.
Dat is toch wel echt de Limiet of niet?
De limiet is was mij betreft al lang bereikt.
Het is een schaamteloze vertoning in den haag, volledig losgeslagen van de realiteit.
Alleen helpt populistisch stemmen ook geen ruk, dus ik weet het even niet meer.
De limiet is al 25 jaar bereikt. Er is geen lange termijnvisie. En doordat veel mensen populistisch stemmen zie je de gevestigde partijen ook die kant op bewegen. Dus dat helpt niet om te veranderen. In tegendeel, we staan er nu nog slechter voor, nog minder visie en nog meer ad-hoc. Helaas blijkt wel dat het vertrouwen in de politiek, zoals het vroeger was, ook niet terecht was. Want er komen steeds meer dingen naar buiten die stinken. De conclusie dat macht corrumpeert is wederom bevestigd. Dus rijst de vraag 'Wat nu met de politiek?'
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 10:39

wasbeer2006 schreef: 26 aug 2022 10:31 Ik snap ook wel dat ze het terugleveren na saldering gaan aanpakken.
Neem een EV zo opgelost :-)

Maargoed ze moeten gewoon naar een stroom afname die veel dichter tegen het gebruik licht en nu is dat teveel andersom.
Daar zul je wat technische oplossingen op los moeten laten en de overheid zal wat controle los moeten laten.
Die oplossing gaat er dus voorlopig niet komen :-)

Het zou dan wel zo eerlijk zijn de saldering pas af te schaffen als die je die oplossingen hebt, dan ben je als gebruiker zelf voor een groot deel in controle. Dat wij als mens ons moeten aanpassen hoort er ook bij
Ik ben het voor het grootste deel met je eens. Maar ik vind dat je de teruglevering niet mag 'afpakken' van de particulier die het opwekt, om er vervolgens zelf goed aan te verdienen.

Ik werkte in het verleden bij een installatiebedrijf. Mijn klanten waren vooral woningcorporaties. Met een corporatie waren we aan het onderzoeken of zij hun woningen konden gebruiken om energie op te wekken. Uiteraard was dat geen probleem. Maar deze energie wilden ze dan direct toegankelijk maken voor hun huurders, zodat die lagere lasten hadden (dit is al meer dan 10 jaar geleden, zo vooruitstrevend waren ze). Dit was wel een probleem. Want zij mochten dat niet doen, omdat ze geen energieleverancier zijn en dan concureerden met die bedrijven. En dat was het einde.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 26 aug 2022 11:34

JPAR schreef: 26 aug 2022 10:31
daniel1975 schreef: 26 aug 2022 10:17
wasbeer2006 schreef: 26 aug 2022 10:13 Artsen zonder Grenzen op Nederlands grondgebied.
Dat is toch wel echt de Limiet of niet?
De limiet is was mij betreft al lang bereikt.
Het is een schaamteloze vertoning in den haag, volledig losgeslagen van de realiteit.
Alleen helpt populistisch stemmen ook geen ruk, dus ik weet het even niet meer.
De limiet is al 25 jaar bereikt. Er is geen lange termijnvisie. En doordat veel mensen populistisch stemmen zie je de gevestigde partijen ook die kant op bewegen.
Doordat de middenpartijen zo keihard falen op vele dossiers stemmen mensen meer op de partijen aan de randen. Je draait het om. En het antwoord van middenpartijen is krampachtig vast blijven kleven aan het pluche en nog grote faalhazen als ministers en staatssecretarisen benoemen zodat de kloof tussen burger en politiek nog groter wordt.

Ik merkte dat ikzelf ook steeds meer naar de rand trok en ben toen maar eens lid geworden van een middenpartij en heb daarvoor 3 jaar in het lokale bestuur gezeten. Geen succes voor positieve beeldvorming. Lokaal en provinciaal was het best een prima partij maar de partij was gekaapt door landelijke politici die qua ideeën ver af stonden van de leden en het landelijke bestuur die steeds meer macht en partijgeld naar zich toetrok.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 11:45

jer81 schreef: 26 aug 2022 11:34
JPAR schreef: 26 aug 2022 10:31
daniel1975 schreef: 26 aug 2022 10:17

De limiet is was mij betreft al lang bereikt.
Het is een schaamteloze vertoning in den haag, volledig losgeslagen van de realiteit.
Alleen helpt populistisch stemmen ook geen ruk, dus ik weet het even niet meer.
De limiet is al 25 jaar bereikt. Er is geen lange termijnvisie. En doordat veel mensen populistisch stemmen zie je de gevestigde partijen ook die kant op bewegen.
Doordat de middenpartijen zo keihard falen op vele dossiers stemmen mensen meer op de partijen aan de randen. Je draait het om. En het antwoord van middenpartijen is krampachtig vast blijven kleven aan het pluche en nog grote faalhazen als ministers en staatssecretarisen benoemen zodat de kloof tussen burger en politiek nog groter wordt.

Ik merkte dat ikzelf ook steeds meer naar de rand trok en ben toen maar eens lid geworden van een middenpartij en heb daarvoor 3 jaar in het lokale bestuur gezeten. Geen succes voor positieve beeldvorming. Lokaal en provinciaal was het best een prima partij maar de partij was gekaapt door landelijke politici die qua ideeën ver af stonden van de leden en het landelijke bestuur die steeds meer macht en partijgeld naar zich toetrok.
Feitelijk zeg ik hetzelfde, moet je wel alles meenemen. Men wil de macht niet kwijt, ergo .....

Op het moment dat er onrust leeft in de maatschappij zie je mensen daarop reageren door zich te verzetten tegen het bestaande. Dat zie je in de politiek gebeuren door te stemmen op andere (tegenwoordig noemen we dat populistische) partijen. Dat is door de eeuwen heen veel vaker gebeurd.

Zou jij graag partijen als Forum, BBB, PVV etc aan de macht zien? Die gaan het echt niet beter doen. Het probleem is het enorme wantrouwen in de politiek, wereldwijd. En dat wantrouwen wordt helaas niet weggenomen, maar juist gevoed.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie