Ik denk dat Buddo bedoelt dat een ander frame, eentje met grotere stack en kleinere reach, beter zou passen. Dan heb je die grote spacertoren niet nodig en kun je een langere stuurpen monteren. Dat komt respectievelijk de esthetiek en het stuurgedrag ten goede
Shimano Ultegra DI2 8100 draadloos of niet?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Maak me hier ook wel zorgen om. Toevallig iemand die weet hoe de endurace canyon en/of de litening air cube standaard worden uitgevoerd? Bedraad of wordt het aandelen nemen in duracell …Ramon73 schreef: ↑24 aug 2022 20:531000km....dan kan ik elke 3-4 weken batterijen wisselen. Dat is bijna een grap.havana schreef: ↑24 aug 2022 11:28 Knoopcellen. Een apart type, CR1632, 1000 km ongeveer levensduur.
Je kan ze ook bekabelen, heb ik wel gedaan. Waarom?
- nooit batterijen vervangen
- schakelt fractie sneller
- je kan de firmware van de shifters updaten
- batterij gaat 2x langer mee
Alleen semi wireless schijven durf ik niet te zeggen...
Hoe zit dat btw bij sram force red etap?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5562
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Het zal sterk afhankelijk zijn van je schakelgedrag, ik haal makkelijk 2000 km voor ik de batterij van DI moet opladen.
Ik heb er haast 5000 km opzitten en de batterij van mijn shifters nog niet vervangen. Dus van die aandelen zul je niet rijk worden.
Ik rij wel veel gewoon door de polder, waar je weinig schakelt, voor de opgave zal dan wel van het meest ongunstige (veel schakelen) zijn uit gegaan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15825
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bij Sram Red Etap (11-speed) heb ik de knoopcel batterijen in de shifters nooit moeten vervangen, 9000-12000 heuvelende kilometers per jaar.
Nu heb ik van in het begin van 2022 Sram Force AXS, de knoopcellen zijn ook nog niet vervangen
Nu heb ik van in het begin van 2022 Sram Force AXS, de knoopcellen zijn ook nog niet vervangen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nog even een vraag over de aanleg van de bekabeling.
Gebruik je een junctionbox of van de ene shifter naar de andere en dan via frame naar de accu?
En hoe bepaal je het beste de kabellengtes die je nodig hebt? Te lang is natuurlijk ook niet wat.
Gebruik je een junctionbox of van de ene shifter naar de andere en dan via frame naar de accu?
En hoe bepaal je het beste de kabellengtes die je nodig hebt? Te lang is natuurlijk ook niet wat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik lees dat de nieuwe DA en U 12speedgroepen geen junctionbox hebben. De achterderrailleur is het “brein”
-
- Forum-lid
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
8150 is velgrem en 8170 is schijfrem. Ik weet niet anders dat het schakeldeel gelijk is en kan dan ook niet bedenken dat/waarom er voor de velgrem een junctionbox nodig zou zijn omdat de betreffende electronica dan niet in de achterderrailleur verwerkt kan zijn.
Maar goed, ik heb geen 12 SP di2, weet het ook niet anders dan dat ik het kan googelen.
In dit artikel lees ik bv nergens over dat er bij de nu bekende versies nog een junctionbox nodig zou zijn
https://www.bicycling.com/nl/fietsen-sp ... ficienter/
Maar goed, ik heb geen 12 SP di2, weet het ook niet anders dan dat ik het kan googelen.
In dit artikel lees ik bv nergens over dat er bij de nu bekende versies nog een junctionbox nodig zou zijn
https://www.bicycling.com/nl/fietsen-sp ... ficienter/