Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 aug 2022 10:07

MarkVeenstra schreef: 19 aug 2022 09:59 Dan Kois.., ook een Amerikaan, stond er iets opener in:
https://www.newyorker.com/culture/perso ... a-dutchman
Een beetje hetzelfde als dat wij doodbang zijn dat elke malloot met een pistool kan rondlopen daar. En Amerikanen daar wat relaxter over zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1339
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 19 aug 2022 11:12

Ophef creëren is het doel. En als dat niet lukt, dan maar een klein ophefje. Geen ophef en geen verontwaardiging: geen traffic op je site en dat is een verloren dag.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 aug 2022 11:20

Dat kanaal van Not Just Bikes is leuk om naar te kijken.
Nederlandse fietswegen door de ogen van de Canadese Jason Slaughter.
Jason heeft al overal en nergens gewoond en besloot een paar jaar geleden om voor de ontwikkeling van zijn kinderen naar Nederland te komen.

Daarnaast vind ik ook het kanaal van The Urban Cycling Institute (Amsterdam) een aanrader.
George Liu doet zijn best om leuke video's te maken over fietsinfrastructuur.
Benieuwd hoe dat verder gaat want George woont sinds kort weer in Vancouver.
Ik hoop begin oktober een bak koffie met hem te kunnen doen om over het onderwijsprogramma van het UCI (nee niet die) te praten.

Ook John Simmerman van Active Towns maakt mooie YT's.
John doet dat vanuit Amerikaans perspectief en daardoor zie je waarom steden gebouwd zijn rondom automobiliteit en waarom dat killing is voor de samenleving.

Ik zou zelf graag zien dat we meer richting walkable en cycleable gaan zodat dat blik niet meer zo nodig is.
Je ziet in veel steden waar ze de moed hebben om wegen wandelbaar te maken (verboden voor auto's) de leefbaarheid die wordt ervaren omhoog schiet.
De YT series van bovenstaande kanalen bieden veel inspiratie voor de transitie naar leefbaarheid in dorpen en steden die in mijn ogen nodig is.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 aug 2022 13:08

NicoNB schreef: 19 aug 2022 09:48 Ik kan het artikel niet lezen, wordt er een naam vermeld van deze 'deskundige'?
https://mass.streetsblog.org/2022/08/10 ... -for-some/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 aug 2022 13:23

thestudent schreef: 19 aug 2022 10:07
MarkVeenstra schreef: 19 aug 2022 09:59 Dan Kois.., ook een Amerikaan, stond er iets opener in:
https://www.newyorker.com/culture/perso ... a-dutchman
Een beetje hetzelfde als dat wij doodbang zijn dat elke malloot met een pistool kan rondlopen daar. En Amerikanen daar wat relaxter over zijn.
Daar komt het natuurlijk wel op neer. De bekende fabeltjesfuik waar we als mens gewoon extreem gevoelig voor zijn.
Intressant dat ieder mens, niemand uitgesloten, daar gewoon intrapt. Ik blijf me daarover verbazen, heel intressant!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 aug 2022 11:43

Ik zal m’n vrouw er op aanspreken…

https://www.ad.nl/auto/waarom-wordt-paa ... ~a1de1fcd/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 aug 2022 12:07

Paarden mesten trouwens vrijwel altijd als ze wat zenuwachtig worden. Bijvoorbeeld precies voor of in een tunneltje, brug of versmalling. Je moet maar eens opletten waar het precies ligt.

Niet echt een onderwerp waar je je bijzonder druk over hoeft te maken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 aug 2022 12:59

Ik wist niet dat dit plaatselijk geregeld was, ik was van mening dat landelijk een opruimplicht bestond voor de ruiter. Probleem is inderdaad de handhaving hierbij, of eigenlijk het gebrek aan capaciteit daarvoor.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 aug 2022 14:15

mao schreef: 25 aug 2022 11:43 Ik zal m’n vrouw er op aanspreken…

https://www.ad.nl/auto/waarom-wordt-paa ... ~a1de1fcd/
Bij ons moeten ze op veel plaatsen (niet op de ruiterpaden) met een poepzak lopen. En rond de manege ruime de meeste ruiters het op de niet ruiterpaden op. Die van ons gaat sowieso vaste prik zodra ze van de manege is. Zelf heb ik het na een kasseistrook of 4-5 :mrgreen: Heeft niks met zenuwen te maken maar de boel is dan lekker opgeschud :mrgreen:

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 25 aug 2022 14:31

Als hondenbezitter ben ik echt heel kien op het opruimen van de restproducten van onze viervoeter. Bij ons in de gemeente is dat trouwens top geregeld, overal zakjes die je zo kan pakken. Is een kleine moeite en ik vind het doodnormaal dat je dat doet.

Ik weet dat er gemeenten zijn (ik dacht Noordwijk oa) waar je een boete krijgt als je bij het uitlaten van de hond geen poepzakjes bij je hebt. Dat is misschien wel heel rechtlijnig.

Maar ik kan me echt mateloos ergeren aan paardeneigenaren die bij ons in de regio echt nul intentie hebben op de paardenpoep op te ruimen. We hebben een paar manages in de buurt, dus heel wat ritjes door het dorp. Pas hier ook nog een discussie gehad met een paar dames die hun paarden in het water lieten zwemmen (zwemwater nota bene) en de poep gewoon lieten liggen. Op de een of andere manier speelt dat bij hen veel minder dan bij hondeneigenaren.

En als het moet kan ik ook nog een boompje opzetten over de kattekak in mijn tuin....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 aug 2022 19:27

De kattebak in je tuin of je tuin die als kattebak gebruikt wordt?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 aug 2022 19:46

Die buurtkatten zijn inderdaad een ramp.
Wij hebben een insect en vogelvriendelijke tuin en alle katten uit de buurt doen hun uiterste best om dat tot hun domein te maken. Inderdaad met zeer regelmatig katten stront.
Binnenkort maar strategisch schrikdraad aanleggen om dat tegen te gaan.

Plaats reactie