Alles over vakanties op én met de fiets

Nijmegen / Groesbeek /

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 21 aug 2022 09:05

Goedemorgen,

Ik wil maandag met m'n vrouw een mooi rondje fietsen en zitten te denken aan omgeving Nijmegen. Heeft er iemand een leuke route liggen van +/- 100km met alle bekende klimmetjes en mooie uitzichten erin?
Kan uiteraard zelf iets tekenen, of route van een grote tocht over te nemen.. maar omdat ik er onbekend ben, zou het jammer zijn om mooie stukjes mis te lopen

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 aug 2022 09:41

Critic schreef: 21 aug 2022 09:05 Goedemorgen,

Ik wil maandag met m'n vrouw een mooi rondje fietsen en zitten te denken aan omgeving Nijmegen. Heeft er iemand een leuke route liggen van +/- 100km met alle bekende klimmetjes en mooie uitzichten erin?
Kan uiteraard zelf iets tekenen, of route van een grote tocht over te nemen.. maar omdat ik er onbekend ben, zou het jammer zijn om mooie stukjes mis te lopen
Kijkt u eens:https://klimbijnijmegen.com/
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 21 aug 2022 10:23

nijkie schreef: 21 aug 2022 09:41
Critic schreef: 21 aug 2022 09:05 Goedemorgen,

Ik wil maandag met m'n vrouw een mooi rondje fietsen en zitten te denken aan omgeving Nijmegen. Heeft er iemand een leuke route liggen van +/- 100km met alle bekende klimmetjes en mooie uitzichten erin?
Kan uiteraard zelf iets tekenen, of route van een grote tocht over te nemen.. maar omdat ik er onbekend ben, zou het jammer zijn om mooie stukjes mis te lopen
Kijkt u eens:https://klimbijnijmegen.com/
Maar welke route is daarvan dan echt de moeite waard? De omschrijvingen zijn nogal poëtisch en onduidelijk voor de leek..
Heb er nog nog nooit gefietst, dus vandaar de vraag

Je kunt in Limburg de AGR route fietsen, maar kom je zeker niet over de mooiste weggetjes..

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 21 aug 2022 11:40

Xantagonist is mooi en rustig maar zonder de bekende klimmetjes bij Berg en Dal. Mokerkoning heeft wel oa Oude Holleweg. Rond Kleverberg beetje gekunsteld. Maar wat mij betreft een aanrader. Je slaat Nijmegen centrum over. Mokerkoning dus!
Edit, ik reed de route iets anders, dus eerst Beekmandalseweg, Ubberse Holleweg en oude Holleweg. Want dat stukje is veruit het zwaarst
Edit 2: vanuit Beek rij je de van Randwijckweg op richting afdaling van de Nieuwe Holleweg. Bijna bovenaan word je naar links gestuurd steil zijweggetje op. Niet doen, je mag doorfietsen. Neem je zijweggetje wel, dan moet je die ook weer afdalen. Let op in de afdaling Dommer Polderveldsweg, niet te snel want plots slecht liggende klinkers en boem grote weg op

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 aug 2022 13:16

Ik heb deze in mijn database staan. Iets te lang misschien. Maar alles zit er wel in. Lijkt wel een beetje op de hierboven aangehaalde Mokerkoning. Heb m van iets anders aangepast.

https://www.judise.nl?opdracht=toongpx&nummer=43717
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 21 aug 2022 19:00

Merci voor de reacties.. Gpx van thestudent is ook opgeslagen

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 23 aug 2022 16:14

Nog gefietst daar Critic?

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 23 aug 2022 21:31

Uiteindelijk is het rondje posbank geworden ivm reistijd, kids weer moeten ophalen van schol etc. Maar Nijmegen staat nog wel op de planning. Hopelijk in sept nog een optie met iets met tijd

Plaats reactie