Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 17 aug 2022 09:36

Het is trouwens geen 'exclusief' Canyon probleem he, een maat van mij heeft een Bianchi Aria Disc en toen ik zijn fiets zag had ie ook een stukje tape achter de zadelpen zitten (geel/groen zelfs, waarschijnlijk omdat zijn fiets Bianchi Celeste van kleur is)......
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 17 aug 2022 10:12

Ik vraag me dan af: is dat gekraak niet in alle tests naar voren gekomen? Dat moet haast wel. Zoveel Aeroad-rijders die hier last van hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 aug 2022 13:55

marsman schreef: 17 aug 2022 10:12 Ik vraag me dan af: is dat gekraak niet in alle tests naar voren gekomen? Dat moet haast wel. Zoveel Aeroad-rijders die hier last van hebben.
Een beetje struisvogelmanagement en risico inventarisatie laat dit gebeuren. Uiteindelijk draait het om omzet binnen te halen om de toko te laten draaien. Een kraakje levert geen grote claims op. Oude modellen zijn op, release datum al fors overschreden door o.a stuur issue dus er moest wat op de markt worden gebracht.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 aug 2022 14:15

marsman schreef: 17 aug 2022 10:12 Ik vraag me dan af: is dat gekraak niet in alle tests naar voren gekomen? Dat moet haast wel. Zoveel Aeroad-rijders die hier last van hebben.
Heb je ooit al eens een "test" gelezen waar je als koper ook iets aan hebt?
Een "test" niet gewoon de (reclame) tekst van de fabrikant, al dan niet in andere bewoordingen, overneemt?
Er zijn zelfs journalisten die het fabrieksverhaal overtreffen, elke trap is raak, je voelt..., zoveel meer Watt, nog meer aero en nog meer allerlei nietszeggende tekst.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 aug 2022 16:58

Lcsmet schreef: 17 aug 2022 14:15
marsman schreef: 17 aug 2022 10:12 Ik vraag me dan af: is dat gekraak niet in alle tests naar voren gekomen? Dat moet haast wel. Zoveel Aeroad-rijders die hier last van hebben.
Heb je ooit al eens een "test" gelezen waar je als koper ook iets aan hebt?
Een "test" niet gewoon de (reclame) tekst van de fabrikant, al dan niet in andere bewoordingen, overneemt?
Er zijn zelfs journalisten die het fabrieksverhaal overtreffen, elke trap is raak, je voelt..., zoveel meer Watt, nog meer aero en nog meer allerlei nietszeggende tekst.
Denk je niet dat er “intern” ook getest wordt? Die journalisten testritjes zijn een weinig zeggend iets.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 aug 2022 18:58

vincent75 schreef: 17 aug 2022 16:58
Lcsmet schreef: 17 aug 2022 14:15
marsman schreef: 17 aug 2022 10:12 Ik vraag me dan af: is dat gekraak niet in alle tests naar voren gekomen? Dat moet haast wel. Zoveel Aeroad-rijders die hier last van hebben.
Heb je ooit al eens een "test" gelezen waar je als koper ook iets aan hebt?
Een "test" niet gewoon de (reclame) tekst van de fabrikant, al dan niet in andere bewoordingen, overneemt?
Er zijn zelfs journalisten die het fabrieksverhaal overtreffen, elke trap is raak, je voelt..., zoveel meer Watt, nog meer aero en nog meer allerlei nietszeggende tekst.
Denk je niet dat er “intern” ook getest wordt? Die journalisten testritjes zijn een weinig zeggend iets.
Dat mag je hopen natuurlijk.
Of hebben ze dat dan bij de "interne" testen opgelost met carbonpasta?
Of zijn de profs, die de fiets al eerder kregen, iets minder kritisch dan de betalende consument?
Of hebben ze uiteindelijk met zijn allen het gekraak verkeerd ingeschat?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 aug 2022 19:28

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem niet is geconstateerd voor de vrijgave. Waarschijnlijk niet eenvoudig op te lossen want ik heb gemerkt dat er nu nog steeds krakende Aeroads uit de doos komen.
Uiteindelijk draait het om omzet binnen te halen om de toko te kunnen laten draaien. Een kraakje levert geen grote aansprakelijkheid claims op. Release datum al fors overschreden door o.a stuur issue dus er moest wat op de markt worden gebracht. Zo is mijn vermoeden….
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

H0LL4ND3R
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2014 09:11

H0LL4ND3R 18 aug 2022 10:26

Sinds maart 2022 in het bezit van een Aeroad en de kraakvrije kilometers vlogen er doorheen maar dan toch na 4500km het kraakje hoorbaar. Even gedacht dat mijn Aeroad zou worden overgeslagen maar helaas. Zadelpen vervolgens gedemonteerd en de manchet ruim voorzien van nieuw vet en inmiddels staat de teller kraakvrij op 7400km. Geen tape van 3m oid gebruikt alleen nieuw vet en schoongemaakt, van vervuiling overigens nauwelijks sprake.

Nog steeds in mijn nopjes met deze heerlijke fiets!

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 18 aug 2022 11:42

Lcsmet schreef: 17 aug 2022 14:15
marsman schreef: 17 aug 2022 10:12 Ik vraag me dan af: is dat gekraak niet in alle tests naar voren gekomen? Dat moet haast wel. Zoveel Aeroad-rijders die hier last van hebben.
Heb je ooit al eens een "test" gelezen waar je als koper ook iets aan hebt?
Een "test" niet gewoon de (reclame) tekst van de fabrikant, al dan niet in andere bewoordingen, overneemt?
Er zijn zelfs journalisten die het fabrieksverhaal overtreffen, elke trap is raak, je voelt..., zoveel meer Watt, nog meer aero en nog meer allerlei nietszeggende tekst.
Ik heb het gevoel dat ik hier een review van Blijlevens lees :-).

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 20 aug 2022 11:20

Gister een losse spaak in m'n reynolds strike achterwiel (aeroad '18). Controle bij fietsenmaker voor dat aluminium busje binnenin de velg, waar de spaaknippel in moet, helemaal tot poeder vergaan is, dus niet meer te repareren..
Heb al contactformulier bij canyon ingevuld, maar vroeg me af of meer mensen hier zoiets misschien gehad hebben en hoe dit opgepakt is?!
Wiel is 4 jaar oud, dus geen wettelijke garantie meer, maar levensduur van wielen is flink langer dus garantie hoort dat ook te zijn. Mar ben niet de eerste eigenaar.. Hoe coulant is canyon qua garantie onderdelen?!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 aug 2022 11:41

Ooit een 2e hands Canyon frame gehad waar wat mee aan de hand was. Canyon gaf toen duidelijk aan dat garantie niet overdraagbaar is naar 2e eigenaar.

Bovendien is 4 jaar ook wel erg oud voor garantie, zelfs voor een 1e eigenaar. Het is niet zo dat je er 2 maanden overheen bent ofzo.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 aug 2022 15:43

Critic schreef: 20 aug 2022 11:20 Gister een losse spaak in m'n reynolds strike achterwiel (aeroad '18). Controle bij fietsenmaker voor dat aluminium busje binnenin de velg, waar de spaaknippel in moet, helemaal tot poeder vergaan is, dus niet meer te repareren..
Heb al contactformulier bij canyon ingevuld, maar vroeg me af of meer mensen hier zoiets misschien gehad hebben en hoe dit opgepakt is?!
Wiel is 4 jaar oud, dus geen wettelijke garantie meer, maar levensduur van wielen is flink langer dus garantie hoort dat ook te zijn. Mar ben niet de eerste eigenaar.. Hoe coulant is canyon qua garantie onderdelen?!
Heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad met een DT Swiss ARC wiel, alu nippel was in de lengte door de midden gecorrodeerd.
Latex uit de band, band eraf, plakvelglint eruit gesneden en kapotte nippel eruit"geschud".
Wielen 1,5 jr oud, 1e eigenaar, ben naar bevriende FM gegaan en gevraagd om een nieuwe messing nippel te monteren en slagje eruit te halen.
Na 15 min stond ik weer buiten met een recht wiel.... (kostte me een paar tompoezen ;) )
Ik had nog garantie maar dit was een stukkie sneller. Echter wanneer er 1 nippel zo gecorrodeerd is, zullen er waarschijnlijk meerdere volgen.
Even afwachten dus en anders of garantie claimen, of wiel opnieuw in laten spaken en dan met messing nippels...

Plaats reactie