Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 aug 2022 18:44

Klein_Verzet schreef: 13 aug 2022 13:51 Voor zijn persoonlijke ontwikkeling is het beter dat ie inderdaad voorlopig geen grote wedstrijden wint. Op de een of andere manier willen de lessen in nederigheid bij het Belgische wonderkind maar niet geleerd worden. Eerst ligt ie languit op zijn rug, mag ie blij zijn dat ie het er levend vanaf brengt, mag ie zich gelukkig prijzen dat ie geen blijvend letsel overhoudt, maar laat ie in de media optekenen dat ie "hem gewonnen zou hebben." Vervolgens gaat ie op avontuur in het grote rondewerk, krijgt meteen het kopmanschap, en ... rijdt hem niet uit. Dan weer kan ie zich eindelijk eens meten in een 1-weekse ronde met de wereldtop dit keer wel aanwezig, en is ie kansloos voor het eindpodium.
Oke, hij wint op prachtige wijze LBL en CSS, maar dat is eendagswerk en niet waar hij als wonderkind voor is uitgevlogen. De Vuelta uitrijden lijkt me al een uitstekende leerschool; 3 weken top blijven is niet voor alle talenten weggelegd en is al helemaal geen vanzelfsprekendheid; is niet "evident" zoals de Belgen zeggen.
Eendagswerk? Hij heeft wel al n stuk of acht kleinere rondes gewonnen. En heb je die quote waar hij zegt dat je RVL zou gewonnen hebben? Die val , revalidatie en bijhorende training en competitiestop hebben zijn ontwikkeling van zijn nog altijd korte carrière duidelijk geremd. D e "sky is thé limit" zat nog duidelijk in zijn hoofd maar niet meer in zijn benen. Is ambitie tonen fout? Denk je dat pogacar naar de tour kwam om 2de te worden? Waar zit voorspelde tourwinnaar Dumoulin nu? Waar dat Adam Yates deze tour? Al de de voorspeld er groene trui gefaald had moest hij dan neergesabeld worden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 aug 2022 18:48

Ik ben tevreden dat Belgen eindelijk ambitie durven tonen. Vroeger waren ze al tevreden als er tijdens zwemkampioenschappen niemand verdronken was
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 aug 2022 06:39

Enzzo schreef: 13 aug 2022 15:27 Lessen in nederigheid zijn niet iets voor grote kampioenen.
Natuurlijk moet d’n Remco eerst nog maar eens bewijzen dat ‘m een groot kampioen is maar volgens mij heeft ie her en der al wel wat lesjes geleerd.
Wat mij betreft wordt het juist eens tijd dat hij zijn -al dan niet vermeende- kwaliteiten aanspreekt in de komende Vuelta. Laat maar eens zien dat je een grote man bent!
Nederigheid is idd onnodig.
Hij is nog geen groot kampioen, wel al een kleintje natuurlijk.
Hij staat met zijn 22 jaar reeds in de all-time uci-ranking op plaats 239 (ter duiding vijf plaatsjes achter renners als bijvoorbeeld een VanPetegem)

Ook al slaag Remco er nooit in een grote ronde te winnen, of zelfs maar op het podium te staan, dat staat niet in de weg om een groot kampioen te zijn. Roger heeft ook nooit een grote ronde gewonnen en is gewoon één van de grootste kampioenen ooit, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 aug 2022 07:26

fiedoo schreef: 13 aug 2022 18:48 Ik ben tevreden dat Belgen eindelijk ambitie durven tonen. Vroeger waren ze al tevreden als er tijdens zwemkampioenschappen niemand verdronken was
:D :D :like:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 aug 2022 09:50

hayes schreef: 13 aug 2022 15:24
Klein_Verzet schreef: 13 aug 2022 13:51 Voor zijn persoonlijke ontwikkeling is het beter dat ie inderdaad voorlopig geen grote wedstrijden wint. Op de een of andere manier willen de lessen in nederigheid bij het Belgische wonderkind maar niet geleerd worden. Eerst ligt ie languit op zijn rug, mag ie blij zijn dat ie het er levend vanaf brengt, mag ie zich gelukkig prijzen dat ie geen blijvend letsel overhoudt, maar laat ie in de media optekenen dat ie "hem gewonnen zou hebben." Vervolgens gaat ie op avontuur in het grote rondewerk, krijgt meteen het kopmanschap, en ... rijdt hem niet uit. Dan weer kan ie zich eindelijk eens meten in een 1-weekse ronde met de wereldtop dit keer wel aanwezig, en is ie kansloos voor het eindpodium.
Oke, hij wint op prachtige wijze LBL en CSS, maar dat is eendagswerk en niet waar hij als wonderkind voor is uitgevlogen. De Vuelta uitrijden lijkt me al een uitstekende leerschool; 3 weken top blijven is niet voor alle talenten weggelegd en is al helemaal geen vanzelfsprekendheid; is niet "evident" zoals de Belgen zeggen.
Laat ie in de media optekenen.
Je hoeft toch echt geen insider te zijn om te kunnen raden dat zo'n uitspraken uitgelokt worden.

Journalist "Zou je hem kunnen gewonnen hebben?"
REV: "Geen idee, ik voelde me wel sterk, dus misschien wel ja. Maar dat gaan we nooit weten"
Krant: Remco: " Ik zou gewonnen hebben".
Het was toch vooral PL die hiermee begon.
https://sporza.be/nl/2020/08/15/patrick ... evenepoel/
"Remco reageerde op zijn Remco's. Hij zei zelfs nog dat hij gewonnen zou hebben."

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 aug 2022 19:25

wel ik denk dat ook. En Remco heeft het excuus dat hij ze wschlk op dat ogenblik nog niet allemaal op een rijtje had ;-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 aug 2022 12:37

Voorzichtige ambitie en realisme bij Evenepoel: "In koers van drie weken nog niets bewezen, rit winnen zou al mooi zijn"
Bron: Wielerkrant.be
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 aug 2022 18:15

Gelukkig hebben we ook nog het orakel:
https://www.wielerkrant.be/nieuws/2022- ... -niet-waar
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 19 aug 2022 09:10

daniel1975 schreef: 18 aug 2022 18:15 Gelukkig hebben we ook nog het orakel:
https://www.wielerkrant.be/nieuws/2022- ... -niet-waar
Wat bent u toch enorm verzuurd seg.... JDC een 'orakel' noemen, kom op man. De man is een groot wielerkenner, maar altijd bescheiden en doet nooit alsof hij de waarheid in pacht heeft...

hayes

hayes 19 aug 2022 11:24

Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3249
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 19 aug 2022 12:17

Phoebe heeft altijd gelijk.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 aug 2022 13:46

Ik hoor alleen maar Flie Fla Floop :)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie