Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 aug 2022 22:58

Alle relevante informatie staat toegankelijk voor iedereen op mijn iPhone. Echt alles wat medisch relevant is en alle contactinfo kan iedereen lezen als er onverhoopt iets mocht gebeuren. Dat is in mijn geval echt noodzakelijk dus die info heb ik altijd en overal bij me.

Maar als ik ooit als overduidelijke fietsrecreant aangehouden wordt door een BOA met de vraag om een ID bewijs dan lach ik die heel hard uit. En de boete betaal ik dan graag!
Do or don’t, there is no try

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 11 aug 2022 23:39

EID zit bij mij standaard in de hoes van de telefoon, en die gaat sowieso mee bij het fietsen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 aug 2022 06:34

Mocht ik ergens zonder ID halfdood gevonden worden, dan hoop ik dat de hulpdiensten zich concentreren op het proberen te redden van mijn leven. Die familie komt vanzelf wel een keer tot de ontdekking dat ik wel heel lang wegblijf.
Nu is het met fietsen vrij makkelijk om de telefoon mee te nemen (met ID kaart in het hoesje) maar b.v. met zwemmen of hardlopen wordt dat al wat lastiger.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 12 aug 2022 07:16

Ernie C. schreef: 12 aug 2022 06:34 Mocht ik ergens zonder ID halfdood gevonden worden, dan hoop ik dat de hulpdiensten zich concentreren op het proberen te redden van mijn leven. Die familie komt vanzelf wel een keer tot de ontdekking dat ik wel heel lang wegblijf.
Ik vermoed dat je het niet negatief bedoeld, maar het komt als medewerker van een SEH anders over. Je “hoopt” dat de hulpdiensten zich concentreren …. Alsof ze dat anders niet doen. Naast artsen en verpleegkundigen, zijn er ook medewerkers die de administratie doen. En daar hoort bij dat ze in geval van nood familie (proberen) te contacteren. Ook die mensen zijn enorm begaan met hun patiënten en familie. Dat is trouwens één van mijn taken. Ik garandeer je, dat zoeken en bijna niet vinden, vreet aan een mens. De druk die in dergelijke situaties op een SEH dienst komen te staan, is nog hoger dan in normale omstandigheden. Wij kijken niet naar wie je of wat je bent. Wij zien iemand in nood, wiens leven moet worden gered.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 12 aug 2022 07:24

Helaas een paar keer nodig gehad om het gezin te informeren. Road id om de pols, met naam, adres, telefoonnummer van mijn vrouw, bloedgroep en rijbewijs in hoesje van mijn telefoon. Toch handig dat ze het thuisfront weten te bereiken als je buiten bewustzijn op de grond ligt.
Eerst wordt je geholpen dan bellen ze het thuisfront.
Zo’n Road id is super simpel maar heel handig.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 aug 2022 09:16

Ik heb wel een tijdje een oude licentie gehad en daar met tape wat extra info op gezet zoals telefoonnummer vrouw etc.
Dit topic herinnert mij er aan dat weer te gebruiken. Een mobiel kan bij een crash ook stuk zijn of ze hebbe moeite om het scherm te ontgrendelen.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 12 aug 2022 15:29

Ik rijd zelf al een paar jaar steevast met een mojid-bandje om de pols. Daarop staat o.a. mijn bloedgroep, telefoonnummer van mijn vriendin en andere info. Je weet maar nooit...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 aug 2022 21:47

i-mac schreef: 11 aug 2022 21:40.........


U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Hier staat precies wat ik bedoel.
Het gezag mag je niet zonder reden om je ID vragen.
Het probleem is dat je niet weet of er een reden ontstaat tijdens je ritje.
Daarom is het verstandig om hem wel mee te nemen. ;)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 13 aug 2022 08:08

Theo V schreef: 12 aug 2022 21:47
i-mac schreef: 11 aug 2022 21:40.........


U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Hier staat precies wat ik bedoel.
Het gezag mag je niet zonder reden om je ID vragen.
Het probleem is dat je niet weet of er een reden ontstaat tijdens je ritje.
Daarom is het verstandig om hem wel mee te nemen. ;)
En weer ontspoort een topic. De oorspronkelijke vraag was "hoe groot is de kans op een bekeuring als je niet het ID kunt laten zien maar een kopie of foto?"
Tijdens het fietsen steek ik mijn ID netjes bij me. Ben het ook wel eens vergeten omdat ik het anders in de portemonnee bewaar, gelukkig toen niet nodig gehad (sowieso uiterst zelden nodig). Misschien zijn er hier deskundigen die iets kunnen zeggen over de bereidheid van een agent om de boete om te zetten in een waarschuwing zodra ze niet het daadwerkelijke pasje in handen krijgen, wel de gegevens kunnen inzien.
En eigenlijk, wat maakt het uit? Pasje is toch ook alleen maar om de gegevens te krijgen van de persoon? Een foto van het pasje doet dat net zo goed.
Dogma F

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2022 09:08

Wettelijk gezien hoor je een officieel bewijs van je identiteit bij je te dragen vanaf je 14e (in Nederland) jaar. Heb je dat niet en je wordt ernaar gevraagd ben je strafbaar. Punt. Los van de discussie of er terecht naar gevraagd wordt en of een agent coulant wil zijn of niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 13 aug 2022 09:24

Ramon73 schreef: 13 aug 2022 08:08
Theo V schreef: 12 aug 2022 21:47
i-mac schreef: 11 aug 2022 21:40.........


U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Hier staat precies wat ik bedoel.
Het gezag mag je niet zonder reden om je ID vragen.
Het probleem is dat je niet weet of er een reden ontstaat tijdens je ritje.
Daarom is het verstandig om hem wel mee te nemen. ;)
En weer ontspoort een topic. De oorspronkelijke vraag was "hoe groot is de kans op een bekeuring als je niet het ID kunt laten zien maar een kopie of foto?"
Tijdens het fietsen steek ik mijn ID netjes bij me. Ben het ook wel eens vergeten omdat ik het anders in de portemonnee bewaar, gelukkig toen niet nodig gehad (sowieso uiterst zelden nodig). Misschien zijn er hier deskundigen die iets kunnen zeggen over de bereidheid van een agent om de boete om te zetten in een waarschuwing zodra ze niet het daadwerkelijke pasje in handen krijgen, wel de gegevens kunnen inzien.
En eigenlijk, wat maakt het uit? Pasje is toch ook alleen maar om de gegevens te krijgen van de persoon? Een foto van het pasje doet dat net zo goed.
Id kaart met chip geeft veel meer info dan een kopie natuurlijk.
In België gewoon verplicht bij te hebben. Altijd.
In de praktijk heb ik het nog geen 5 keer moeten tonen aan een agent.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 aug 2022 11:07

Enzzo schreef: 11 aug 2022 22:58
Maar als ik ooit als overduidelijke fietsrecreant aangehouden wordt door een BOA met de vraag om een ID bewijs dan lach ik die heel hard uit. En de boete betaal ik dan graag!
Toch wel bijzonder dat je dan zonder slag of stoot een QR code laat zien….

Plaats reactie