Alles over vakanties op én met de fiets

Waar (zonnig) wielrennen in de maanden oktober/november?

Blo135
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:29

Blo135 07 aug 2022 21:06

Ik heb het gewoon via internet geregeld, het exacte bedrijf zou ik niet meer weten.
Mocht je met fietskoffer reizen dan is het nodig om aan te geven dat het een fietskoffer is. Zo wilde de taxi ons in eerste instantie niet mee nemen met het busje omdat het geen gewone koffer zou zijn, uiteraard zou daar extra betaald voor moeten worden.

Uiteindelijk paste de 2 fietskoffers prima.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 09 aug 2022 20:52

AfloatCyclist schreef: 07 aug 2022 15:09 Hallo allen.

Ik zou graag begin oktober naar Calpe (Spanje) of Gran Canaria willen gaan. Beide opties zou ik met het vliegtuig willen bereiken. Heeft iemand ervaring met transport van het vliegveld naar plaats van bestemming? Voor bijvoorbeeld Calpe zou je kunnen aanvliegen op Alicante of Valencie, dit is nog een stukje vanaf Calpe zelf. Wat wordt aangeraden om in Calpe te komen? Ik zie dat er bijvoorbeeld geen treinverbinding hiertussen is. Via internet vind ik ook niet zoveel informatie over een bus naar Calpe.

Voor Gran Canaria idem dito, hoe zou ik van het vliegveld naar het zuiden kunnen gaan?
Toen ik daar was, was er een trein vanaf Alicante. Eerst een stukje met de bus of taxi van het vliegveld naar de stad. In Benidorm overstappen, maar dat kan bijna niet missen op zo'n klein station. Het station in Calpe is wel een beetje buitenaf. Het busstation ligt wat centraler en de bussen gaan bijna rechtstreeks van/naar het vliegveld. Ik weet niet of de fiets mee mag in de bus. Ik heb in Calpe een fiets gehuurd. In de trein mag de fiets volgens mij wel gratis mee.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 09 aug 2022 21:46

Is dit niks voor jou?
https://www.kortweg.be/fietsvakanties-w ... 3-10-2022/

Alles vooraf netjes geregeld.
#minderzorgen 😉

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 aug 2022 00:53

Zeker netjes geregeld allemaal maar houd er wel rekening mee dat de omgeving van Mojacar niet echt heel mooi is in vergelijking met Calpe of dieper in Andalusia.
Het gebied heeft heel veel tuinbouw met ranzige kassen opgebouwd uit plastic folie.
Het binnenland is hier en daar wel aardig (ondermeer een bizar landschap waar ooit opnames voor Game of Thrones zijn opgenomen en vele westerns) maar dat binnenland herbergt eveneens dè streek in Spanje waar jaarlijks het minste regen valt. Ergo droog, dor en ietwat desolaat. Wel lekkere olijfolie in dat gebied trouwens maar daarvoor ga je er niet heen denk ik…

De kuststrook is wel aardig maar in mijn optiek veel minder interessant dan gebieden in de omgeving van Mojacar, dus een kilometer of 100 zuid of noordelijk van die streek

Aan de ander kant: als je van desolate streken houdt, en niets geeft om groen, vegetatie en zogenaamde idyllische landschappen dan is dit een supermooie streek om rond te rijden op je fiets!!!
Do or don’t, there is no try

AfloatCyclist
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2022 20:15

AfloatCyclist 10 aug 2022 15:15

Dank :).

Plaats reactie