Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 aug 2022 11:41

hayes schreef: 30 jul 2022 20:58 Ik snap de anti-Remco sfeer hier niet. Ok, hij heeft soms een on-Vlaams grote mond, maar zet er wel knappe prestaties tegenover.
Zelfs als je geen fan bent, kan je moeilijk negeren dat hij al tig mooie koersen gewonnen heeft, en met best wat tegenstand.
Ik ben op zich geen fan van Mathieu, maar vindt het soms wel fantastisch wat hij doet, en geef dat dan ook grif toe.
We hebben echt een fijne generatie renners die weer duren koersen.
Ik ben vooral een liefhebber van een mooie koers en heb daarbij niet echt een voorkeur voor een renner. Uit wat voor land een renner komt maakt mij ook niet uit. Zie even graag een Belg als een Nederlander winnen. Doe ook nooit mee met toto's omdat dat mijn neutrale kijk op een mooie koers beïnvloed. Wel vind ik Remco zijn arrogantie (vooral een jaar ofzo terug) nogal misplaatst vaak. Hij was toen vooral bezig Patlev na de mond te praten met zijn tweets.

Wel valt het mij op social media op dat het vooral Belgen zijn die altijd keihard een kant van een renner kiezen. De opmerkingen zijn vaak keihard en als je bijv voor MvdP bent, kan je niet voor WvA zijn en andersom. Ik heb daar totaal niets mee. Ene koers kan ik genieten van MvdP en de andere koers van WvA.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 11:55

:lol: :lol: :lol:

Maar verder: zet die jongen bij een andere ploeg neer en dan komt wellicht wel de gehele potentie eruit. Want daar is denk ik weinig discussie over.
En een beetje mediatraining icm een PL die beter communiceert dan Patlev* zou het ook helpen.

*any team will do ;-)
Less is bore

hayes

hayes 01 aug 2022 14:43

Ik denk dat we na de Vuelta wijzer zullen zijn?
Hij mikt op top 10.
Gezien zijn conditie en goeie voorbereiding zijn er nu niet echt excuses. De Giro van vorig jaar kwam gewoon té vroeg na die val en revalidatie. En de opzwepende media en zelfs mede coureurs deden hem ook geen deugd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 15:02

Top 10 zou wel realistisch moeten zijn toch?
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 01 aug 2022 15:27

In mijn ogen toch even realistisch als een baaldag en 20minuten aangesmeerd krijgen. Ik zie hem eigenlijk makkelijker een rit winnen, dan top10 rijden.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 01 aug 2022 18:00

hayes schreef: 30 jul 2022 20:31 Wat een spitsvondige reacties weer. Wordt wat zielig.
Best dat er altijd een emoji bijstaat dat het grappig zou moeten zijn ;)
Remco is 22 en heeft een palmares op u tegen te zeggen. Zellfs meer dan een Van Aert of Van der Poel op die leeftijd.

Ging Mathieu trouwens ook weer niet de Tour kleur geven? Was toch vooral vaalbruin... 😂
O ja, Remco is niet hijgend en huilend op de grond moeten vallen na z'n overwinning...
En jij vraagt je af waarom Remco niet geliefd is? Volgens mij doe jij net zo hard mee aan de polarisatie die ik bij Sporza zag ten koste van de Nederlanders.
Om je punt te maken zet je een viervoudig Europees en Wereldkampioen neer als een natte tosti.
Mathieu was een van de smaakmakers van de tour vorig jaar maar kennelijk vind jij het nodig iemand anders belachelijk te moeten maken om jouw sporter op te hemelen. Dat gaat niet bepaald uit van je eigen kracht.

Het interview van Remco afgelopen week bij VLV was prima te pruimen maar Remco heeft zijn imago nog altijd tegen. Hij was een jongen met veel potentie maar met nog meer bravoure. Zoals hij finishte afgelopen week is voor mij te overdreven. Het weggemoffelde bidonnetje in de tour icm zijn prestaties zette ook vraagtekens bij velen. PL zit bij velen in de allergie en Remco wordt met hem geassocieerd. Reputatie komt te voet en gaat te paard.
Als hij wat minder communiceert zoals PL (en hijzelf deed in het verleden) en vooral zijn benen laat spreken dan wordt hij vanzelf populairder.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3341
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 aug 2022 18:11

bakboord1 schreef: 01 aug 2022 18:00 Het weggemoffelde bidonnetje in de tour icm zijn prestaties zette ook vraagtekens bij velen.
Die snap ik even niet?
Afbeelding

i-mac

i-mac 01 aug 2022 18:17

bakboord1 schreef: 01 aug 2022 18:00 Als hij wat minder communiceert zoals PL (en hijzelf deed in het verleden) en vooral zijn benen laat spreken dan wordt hij vanzelf populairder.
Dat geloof ik niet. Of hij zou al moeten naar het niveau van WvA groeien. Maar voor velen is de link tussen Remco en DQA en PL er teveel aan. Dat komt nooit meer goed. Als je niet goed in de markt ligt, komt dat zelden weer goed. En dat telt niet alleen voor Remco.

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 01 aug 2022 18:47

Waar de meeste wielervolgers minder blij van worden, is niet RE, maar de diarree aan kul die door zijn adepten wordt uitgekotst.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 19:04

i-mac schreef: 01 aug 2022 18:17
bakboord1 schreef: 01 aug 2022 18:00 Als hij wat minder communiceert zoals PL (en hijzelf deed in het verleden) en vooral zijn benen laat spreken dan wordt hij vanzelf populairder.
Dat geloof ik niet. Of hij zou al moeten naar het niveau van WvA groeien. Maar voor velen is de link tussen Remco en DQA en PL er teveel aan. Dat komt nooit meer goed. Als je niet goed in de markt ligt, komt dat zelden weer goed. En dat telt niet alleen voor Remco.
Voor wie is die link nog meer zo negatief dan?
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 aug 2022 19:12

raven14 schreef: 01 aug 2022 18:11
bakboord1 schreef: 01 aug 2022 18:00 Het weggemoffelde bidonnetje in de tour icm zijn prestaties zette ook vraagtekens bij velen.
Die snap ik even niet?
Bakboord doelt hiermee op de valpartij in Lombardia van Evenepoel. Je weet wel; dat moment dat de Bramati dat reserve bidonnetje “voeding” uit zijn rugzakje haalt en wegmoffelt in zijn eigen achterzak
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 19:25

Smetje zal altijd blijven plakken.
Bramati was té haastig om het te pakken om niet verdacht te zijn. Voor zelfde geld was er niks loos, maar ze hebben de impact wel onderschat.
Less is bore

Plaats reactie