Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

hayes

hayes 30 jul 2022 20:31

Wat een spitsvondige reacties weer. Wordt wat zielig.
Best dat er altijd een emoji bijstaat dat het grappig zou moeten zijn ;)
Remco is 22 en heeft een palmares op u tegen te zeggen. Zellfs meer dan een Van Aert of Van der Poel op die leeftijd.

Ging Mathieu trouwens ook weer niet de Tour kleur geven? Was toch vooral vaalbruin... 😂
O ja, Remco is niet hijgend en huilend op de grond moeten vallen na z'n overwinning...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 jul 2022 20:32

daniel1975 schreef: 30 jul 2022 17:41
fiedoo schreef: 30 jul 2022 17:39 sterke prestatie van remco, is geen enkele maal gevallen ;-).
Gelukkig niet, anders moeten ze weer dubieuze pakketjes uit zijn truitje vissen :mrgreen:

(Die was té makkelijk ;-) )
:winkthumb:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 jul 2022 20:37

hayes schreef: 30 jul 2022 20:31 Wat een spitsvondige reacties weer. Wordt wat zielig.
Best dat er altijd een emoji bijstaat dat het grappig zou moeten zijn ;)
Remco is 22 en heeft een palmares op u tegen te zeggen. Zellfs meer dan een Van Aert of Van der Poel op die leeftijd.

Ging Mathieu trouwens ook weer niet de Tour kleur geven? Was toch vooral vaalbruin... 😂
O ja, Remco is niet hijgend en huilend op de grond moeten vallen na z'n overwinning...
Moeilijk een palmares bijeen te fietsen op de weg als ge nog geen enkele wedstrijd gereden hebt. Maar Wout en mathieu gingen P-R's en de Rondes van vlaanderen onder hun beiden verdelen, en zie, geen enkele P-R voor beiden en geen RVV voor wout.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hayes

hayes 30 jul 2022 20:58

Ik snap de anti-Remco sfeer hier niet. Ok, hij heeft soms een on-Vlaams grote mond, maar zet er wel knappe prestaties tegenover.
Zelfs als je geen fan bent, kan je moeilijk negeren dat hij al tig mooie koersen gewonnen heeft, en met best wat tegenstand.
Ik ben op zich geen fan van Mathieu, maar vindt het soms wel fantastisch wat hij doet, en geef dat dan ook grif toe.
We hebben echt een fijne generatie renners die weer duren koersen.

i-mac

i-mac 30 jul 2022 21:27

Bij muziek recencies is het in veel gevallen zo, dat zij die negatief oordelen over anderen hun muziek, zelf slechte muzikanten zijn. Misschien is dat hier op het forum ook zo bij de grootste criticasters als het over wielrenners gaat. 😉

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 30 jul 2022 21:40

Ik zie vandaag geen anti-Remco posts. Volgens mij is iedereen juist vol lof.

pino
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 jul 2022 22:08

Op naar de 200 pagina’s
Niet zijken maar reiden !

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1359
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 01 aug 2022 08:23

Was toch gewoon mooi om zien? Wat me vooral ook opgevallen was, is dat in zijn interviews hij deze koers wegzet als "iets tussen de trainingen door". Dat vond ik vooral opmerkelijk want in het verleden is toch al vaker gebleken dat hij vooral uitzonderlijk sterk is in de eerste paar koersen/weken na een trainingsperiode. Je verwacht hem dus eigenlijk echt wel als kandidaatwinnaar ipv dat hij opgestapelde vermoeidheid meedraagt/supercompensatie nog moet komen.
Hopelijk kan hij zonder problemen toewerken naar de Vuelta en dan zien we daar wel weer hoe realistisch het is om hem als toekomstig tourwinnaar vooruit te schuiven.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 aug 2022 10:20

galileo2 schreef: 30 jul 2022 19:15
Lcsmet schreef: 30 jul 2022 16:15 Iedereen kan en mag van Remco denken wat hij wil.
Maar op 44km van de meet een aanval plaatsen is wel mooi en getuigt van durf.
Benieuwd of het een solo gaat worden en of deze dan tot het einde draagt.
Nou, weeral een mooi nummer.
Mollema 3 min, Uran en co 4 min aangesmeerd
Dan heb je het wel over een paar gigantische tegenvallers in de Tour.
Een knappe zege maar heel veel stelt die wedstrijd niet voor. Qua naam en parcours verdient die eigenlijk een betere plaats op de kalender.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 aug 2022 10:54

Een "na de Tour criterium" :D Ze waren alleen vergeten dat Pogi zou winnen.
Nee, een straf nummer waar alleen niet veel conclusies uit te trekken valt. Behalve dat Remco in vorm is. Over de Vuelta liet hij zich bij VlV steeds meer uitspraken ontlokken. Eerst was het 1 etappe, daarna top 10 GC en vervolgens daarbij 2 etappes. Prima doelstellingen. Of het handig is uit te spreken, is een tweede.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 10:55

Oei Ernie, durf jij nu de prestatie te bagatelliseren? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 aug 2022 11:25

Remco schudt de ene na de andere spectaculaire solo uit zijn benen. Inderdaad, hij komt meestal fris en quasi onklopbaar uit een trainingsperiode... De cijfers spreken ook voor zich, die voorlaatste klim was van 'mutant' niveau volgens de W/kg berekeningen. Whatever de concurrentie was.

Ik ben benieuwd wat de sleutel tot succes wordt om ook 3 weken op niveau te presteren. Ik denk dat ze bij DCQS ook wat know how missen om een GC kandidaat in optima forma te houden tijdens zo'n periode.

En toch... https://speld.nl/2022/08/01/belgische-m ... nnen-doen/ :D
Laatst gewijzigd door raven14 op 01 aug 2022 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie