Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2022 22:19

Dat is waar, het is ooit anders geweest.

Als Geschke mee had geweest in de ontsnapping had hij de trui kunnen behouden.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 21 jul 2022 22:24

Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 22:07
lugosi schreef: 21 jul 2022 22:02
Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 20:34 Ik vind dat Wout fantastisch werk geleverd heeft, maar bij Sporza kennen ze weer maar één woord meer: "Wout".
Superlatieven ontbreken weer om het succes van vandaag en de vorige dagen te beschrijven.
Het is er eigenlijk wel een beetje over.
Vind ik niet, noem één naam die je kan vergelijken met wat Wout deze tour gedaan heeft, voor zichzelf en voor zijn team. Je zal ver moeten teruggaan om iemand te vinden met zo'ncapaciteiten die eigen succes en een knechtrol zo succesvol combineerde.
Ik kan niet zo goed tegen dat "stoefen" dat ze bij Sporza de hele tijd doen.
Ik word daar een beetje ambetant van.
Nuchtere Vlamingen zijn geen stoefers.
Ik vind het wel vermakelijk en in t geval Van Aert ergens ook wel terecht. Wat een enorme klasbak! Daar mag je als Vlaming echt trots op zijn.

Ik herinner me de Boonen-jaren ook nog goed. Michel Wuyts was volkomen idolaat, alsof t Jezus van Nazareth himself was. Was wel lachen altijd, vond ik😂

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2022 22:24

Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 22:07


Ik kan niet zo goed tegen dat "stoefen" dat ze bij Sporza de hele tijd doen.
Ik word daar een beetje ambetant van.
Nuchtere Vlamingen zijn geen stoefers.
Is niet stoefen, is vaststellen dat er niet veel is waarmee je het kan vergelijken.

Mattan en Jo; nuchtere Vlamingen :lol: Zalige mannen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jul 2022 22:27

Inderdaad! En levensgenieters
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jul 2022 22:32

Er komen nog 3 dagen aan voor Wout.
Ik ben echt benieuwd. 3 weken lang zo goed is echt niet meer normaal. En ik maar denken dat die ene kansloze ontsnapping teveel van het goede zou zijn.

Het wordt zonder twijfel de meest anonieme gele trui sinds tijden met zo'n ploegmaat.

(Is dit nu stoefen omdat Wout voor een Nederlandse ploeg rijdt of ver/bewondering vanwege de buitenaardse prestaties?)
Campagnolo Ultra Dork

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 jul 2022 22:41

Wout rijdt gewoon een super ronde. Ik vind hem completer dan MvdP op de weg. De adoratie van de Belgen dat hadden de Nederlanders ook gedaan als het een Nederlander was, kijk maar naar de hype rondom Max Verstappen. De adoratie van het carnaval volk bederft het voor de echte liefhebber.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

i-mac

i-mac 21 jul 2022 22:42

Ernie C. schreef: 21 jul 2022 21:19 Het hele idee van al die verslaggevers en fotografen op de motor ontgaat mij ook compleet. Ze alleen rijden een beetje in de weg.
Dan zie je Pogacar en Vingegaard met om hun heen 8 motoren en erachter 4 auto's en dan moet je het idee hebben dat je naar een milieuvriendelijke sport zit te kijken.
Bovendien nemen ze al het zicht naar achteren weg waardoor de kijker nauwelijks nog de verschillen kan zien.
De Tour de France en het milieu is net als vloeken in de kerk. Als je ziet hoe groot de karavaan is die voor de koers al passeert, én wat er allemaal van prullaria wordt weggegeven.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 jul 2022 22:48

i-mac schreef: 21 jul 2022 22:42
Ernie C. schreef: 21 jul 2022 21:19 Het hele idee van al die verslaggevers en fotografen op de motor ontgaat mij ook compleet. Ze alleen rijden een beetje in de weg.
Dan zie je Pogacar en Vingegaard met om hun heen 8 motoren en erachter 4 auto's en dan moet je het idee hebben dat je naar een milieuvriendelijke sport zit te kijken.
Bovendien nemen ze al het zicht naar achteren weg waardoor de kijker nauwelijks nog de verschillen kan zien.
De Tour de France en het milieu is net als vloeken in de kerk. Als je ziet hoe groot de karavaan is die voor de koers al passeert, én wat er allemaal van prullaria wordt weggegeven.
En dan krijgen renners een boete als ze een bidon verkeerd weggooien :? Misschien voor de karavaan ook zones aanwijzen? ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 jul 2022 22:56

lugosi schreef: 21 jul 2022 22:02
Kiekeboe schreef: 21 jul 2022 20:34 Ik vind dat Wout fantastisch werk geleverd heeft, maar bij Sporza kennen ze weer maar één woord meer: "Wout".
Superlatieven ontbreken weer om het succes van vandaag en de vorige dagen te beschrijven.
Het is er eigenlijk wel een beetje over.
Vind ik niet, noem één naam die je kan vergelijken met wat Wout deze tour gedaan heeft, voor zichzelf en voor zijn team. Je zal ver moeten teruggaan om iemand te vinden met zo'ncapaciteiten die eigen succes en een knechtrol zo succesvol combineerde.
Ben ik helemaal met je eens, Jonas mag misschien uiteindelijk Geel mee nemen naar huis, maar Wout heeft wat mij treft laten zien dat hij de meest complete renner is sinds tijden!.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 21 jul 2022 23:24

El Pistolero schreef: 21 jul 2022 21:08
senior schreef: 21 jul 2022 19:29
El Pistolero schreef: 21 jul 2022 17:37 Mooiste etappe in tijden alleen jammer dat Jumbo aan het langste eind trekt.
Ook bij de Jumbo hebben ze azijn. :mrgreen:
Heeft niets met azijn te maken, maar goed jij hebt weer een leuke reactie kunnen plaatsen.
Ach gut, op het pikkie getrapt?

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 22 jul 2022 05:58

Ik heb helemaal niets met TJV (sowieso nooit met wielerteams). De beste renner deze tour is wmb Van Aert. Over het hele seizoen tot nu toe springen Pogi en Van Aert er wat mij betreft uit. Fantastische wielrenners. Echt genieten
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2022 07:06

arnold schreef: 22 jul 2022 05:58 Ik heb helemaal niets met TJV (sowieso nooit met wielerteams). De beste renner deze tour is wmb Van Aert. Over het hele seizoen tot nu toe springen Pogi en Van Aert er wat mij betreft uit. Fantastische wielrenners. Echt genieten
Wat mij vooral opvalt is dat er meerdere renners zijn, niet enkel in deze Tour trouwens, die attractiever koersen, die er ook echt in geloven dat ze kunnen winnen.
Discovery Cannel, Sky, Ineos indertijd was redelijk simpel om te volgen, een trein en op het einde wint de kopman.
Nu met Jumbo Visma wordt er op veel meer vlakken gekoerst en als dan op het einde een renner van hen wint is hun plan gelukt. Zoals José De Cauwer het in een vorige uitzending zei, als je van tevoren 35 verschillende plans maakt is er achteraf voor de camera wel altijd zogezegd één "masterplan" dat uitkomt.
Je moet natuurlijk wel de renners hebben om al die plans uit te voeren :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie