Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2022 22:07

Team WVA en een paar figuranten ;-)

Nee, dan doe ik anderen tekort, maar ik denk dat Wout wel een grote rol heeft gespeeld binnen het team en het genereren van rust en vertrouwen.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jul 2022 22:15

Klopt zeker. Denk dat iedereen bij TJV een stevige duit in het zakje heeft gedaan, waar WvA er idd met kop en schoudders bovenuit steekt. Pakt daarnaast ook nog ff het groen mee.
Maar kan me nog nog beulswerk van Van Hooydonck herinneren, Laporte heeft ook volop werk verzet. Kuss bleef wat achter,maar liet vandaag ook weer wat zien.
Enige die wat op de achtergrond blijft vind ik Benoot.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 22:18

Vingegaart heeft toch echt wel zelf de benen om bergop mee te springen met Pogacar hoor. Die eerste aanval was echt heel, heel fel! En daar had Vingegaart dus gewoon ook een fel antwoord op. Echt indrukwekkend vond ik dat van beide.
En ja WVA is gewoon van een andere planeet vwb veelzijdigheid. En een echte leider (lijder? ;) ) en ook nog eens een charismatische leider.

Die prijzen die hier eerder genoemd zijn? Gooi er nog maar een en ander bovenop hoor. Maar laat hem aub wel in dit team blijven zolang het werkt!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jul 2022 22:20

Heb in mijn eerdere post dan ook al aangegeven dat het me niet zou verbazen wanneer Vingegaard morgen of overmorgen nog wat tijd gaat pakken op Pogi.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

i-mac

i-mac 19 jul 2022 22:20

Hoe zou deze tour verlopen zijn mocht Laporte niet gevallen zijn bij de proloog? We gaan het uiteraard nooit weten, maar toch ...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2022 22:28

Ik had vandaag ook het idee dat Vingegaard zo nog een minuut erbij had kunnen pakken op de laatste klim maar daar niet zoveel zin in had. Er komen nog zware dagen aan en dan is het wellicht niet verstandig om op zo'n afdaling te gokken.
De buit voor vandaag: Yates en Pidcock zijn weer een stukje minder gevaarlijk en Quintana en Gaudu ruiken het podium waardoor ze zomaar bondgenoten kunnen worden.
Niet slecht lijkt mij.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jul 2022 22:30

Quintana rijdt wel een vrij anonieme tour vind ik. Staat ineens kort in het klassement, maar nog weinig van gezien.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2022 22:41

Die moet het allemaal in zijn eentje doen. Dan moet je wat voorzichtiger zijn.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 jul 2022 08:43

Op zich doet Quintana het toch heel goed? Voor iemand die dichtbij/op het podium staat, maar moet onderdoen voor de potentiële winnaars is zo'n tour toch altijd 3weken zo lang mogelijk volgen?
Ik heb gisteren de volledige koers niet gezien, maar wanneer je die aanvallen van Pogacar ziet en hoe Vingegaard daar op reageert dan denk ik dat Vingegaard net iets beter is (of: "was gisteren"). Wel vreemd dat we het zo spannend blijven vinden, als Pogacar aan de leiding zou staan met 2min20 op Vingegaard dan zouden de meesten hier waarschijnlijk net vinden dat het klassement eigenlijk al besloten is.
Volgens mij zit Pogacar in een lastig parket: Majka staat helemaal niet dicht genoeg om een bedreiging te zijn en alle andere podiumkandidaten zijn al lang blij dat ze aan een hoog, egaal tempo de bergen op kunnen rijden zonder minuten te verliezen. Met andere woorden: als Pogacar het zelf niet doet, dan zit de Tour op slot (tenzij valpartijen/inzinkingen/...).

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 20 jul 2022 09:42

Wat gebeurde er nu met Majka? Ik lees in diverse berichten dat zijn ketting brak. Is dat inderdaad het geval? Op de beelden zie ik het in ieder geval niet goed.
Meestal wordt er op de rustdag toch een nieuwe ketting gemonteerd. Is dit dan niet goed gebeurd? Een mekanieker zal zich dan nu wel zitten schamen. Of was het toch niet de ketting maar iets anders, derailleur of .... vul maar in.

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 jul 2022 09:57

Ik kon de ketting niet zien. Zag er uit alsof de ketting van het voorblad af ging. Als de ketting tussen spaken en cassette was gevallen, had hij niet in het luchtledige getrapt.
Niet zijken maar reiden !

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 20 jul 2022 10:05

Ze lag eraf. Op de beelden langs achteren zie je ze een bepaald moment op het wegdek liggen tussen de renners (momenteel geen link om screenshot te maken).

Plaats reactie