Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jul 2022 07:59

Nou m’n MTB is binnen.

Zo zet UPS het voor de deur (terwijl ik de zending had verplaatst naar 1-8 ivm vakantie)

Gelukkig heb ik een aardige buurman!
Bijlagen
EB4E217A-C17F-4430-BB6F-19945976DB0E.jpeg

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5290
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2022 08:04

havana schreef: 20 jul 2022 07:59 Nou m’n MTB is binnen.

Zo zet UPS het voor de deur (terwijl ik de zending had verplaatst naar 1-8 ivm vakantie)

Gelukkig heb ik een aardige buurman!
Ik vind dat zo bizar. Eigenlijk zou je moeten claimen dat hem niet gehad hebt. Maar dat doe je dan ook weer niet.

Wij vonden laatst ook twee van die grote dozen bij onze buren voor de deur, terwijl ze er niet waren. Heb ik ook maar even binnen gezet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 20 jul 2022 09:10

Beste mede-Canyon rijders, ik ben aan het twijfelen om mijn Endurace AL die ik 3 jaar geleden kocht de deur uit te doen en te vervangen voor een gravelbike (ja, zoals zovelen). Ik gebruik de fiets nu voornamelijk voor woon-werk verkeer en af en toe een rondje als ik vrij ben. Ik heb vorige week in de Eifel een rondje gefietst waarbij een kwart van de route eigenlijk meer geschikt was voor een gravelbike of zelfs MTB dan mijn wegfiets. Ik was wel erg blij met mijn 28mm bandjes moet ik zeggen.

Op zich ben ik tevreden met mijn fiets, maar zou nog wel iets meer comfortabel willen rijden, de snelheid boeit me niet zoveel, ik wil het hele jaar door woon-werk rijden en ik heb wel gemerkt dat ik off-road rijden ook erg leuk vind, vandaar de keuze voor een gravelbike. Nu ben ik tevreden over Canyon en vind ik het aanbod in de prijsklasse waarin ik zoek (1500-1800) ook prima. Ik heb alleen nog nooit op een gravelbike gereden en zou graag eens een rondje willen maken, liefst op een Grail of Grizl in de maat 2xl of desnoods xl. De enige testfiets staat in Valkenburg, dus ik dacht dat er wellicht hier iemand actief was die er 1 heeft waarop ik een keer een testritje kan maken. Ik woon zelf in de regio Rotterdam/Dordrecht. Mocht iemand zich geroepen voelen, laat het me weten. Zo niet, dan zal ik toch nog een keer richting het zuiden moeten om daar even te testen (ook geen straf overigens). Alvast dank.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jul 2022 10:23

JPAR schreef: 20 jul 2022 08:04
havana schreef: 20 jul 2022 07:59 Nou m’n MTB is binnen.

Zo zet UPS het voor de deur (terwijl ik de zending had verplaatst naar 1-8 ivm vakantie)

Gelukkig heb ik een aardige buurman!
Ik vind dat zo bizar. Eigenlijk zou je moeten claimen dat hem niet gehad hebt. Maar dat doe je dan ook weer niet.

Wij vonden laatst ook twee van die grote dozen bij onze buren voor de deur, terwijl ze er niet waren. Heb ik ook maar even binnen gezet.
Als ik 'm met creditcard had betaald had ik dat kunnen doen en had een gratis fiets gehad. Maar dat is fraude/diefstal en dat vind ik niet OK.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2022 11:09

Ik zou er wel melding van maken bij Canyon. Nu loopt het goed af, maar een andere keer rijdt er een onbekende op een nieuwe fiets….
Less is bore

0475
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 20 jul 2022 11:12

berndw schreef: 20 jul 2022 09:10 Beste mede-Canyon rijders, ik ben aan het twijfelen om mijn Endurace AL die ik 3 jaar geleden kocht de deur uit te doen en te vervangen voor een gravelbike (ja, zoals zovelen). Ik gebruik de fiets nu voornamelijk voor woon-werk verkeer en af en toe een rondje als ik vrij ben. Ik heb vorige week in de Eifel een rondje gefietst waarbij een kwart van de route eigenlijk meer geschikt was voor een gravelbike of zelfs MTB dan mijn wegfiets. Ik was wel erg blij met mijn 28mm bandjes moet ik zeggen.

Op zich ben ik tevreden met mijn fiets, maar zou nog wel iets meer comfortabel willen rijden, de snelheid boeit me niet zoveel, ik wil het hele jaar door woon-werk rijden en ik heb wel gemerkt dat ik off-road rijden ook erg leuk vind, vandaar de keuze voor een gravelbike. Nu ben ik tevreden over Canyon en vind ik het aanbod in de prijsklasse waarin ik zoek (1500-1800) ook prima. Ik heb alleen nog nooit op een gravelbike gereden en zou graag eens een rondje willen maken, liefst op een Grail of Grizl in de maat 2xl of desnoods xl. De enige testfiets staat in Valkenburg, dus ik dacht dat er wellicht hier iemand actief was die er 1 heeft waarop ik een keer een testritje kan maken. Ik woon zelf in de regio Rotterdam/Dordrecht. Mocht iemand zich geroepen voelen, laat het me weten. Zo niet, dan zal ik toch nog een keer richting het zuiden moeten om daar even te testen (ook geen straf overigens). Alvast dank.
Qua geometrie zou je https://geometrygeeks.bike kunnen gebruiken om de frames te vergelijken (maar check de waardes met die van Canyon zelf). Grofweg als ik de drie naast elkaar (de Aluminium versies) in maat L zit je op de grizl en grail meer rechtop (lagere reach, hogere stack) dan op de Endurace. De stuurhoek van beide is ook wat luier dan die van de endrace en die van de Grizl nog wat meer dan die van de Grail.

Valkenburg, als hij daar te huur is bij het Shimano Experience Center zou ik dat wel doen, genoeg wegen in de buurt, verhard en onverhard, vlak en klimmen om uit te proberen of het wat voor jou is. En ook gewoon een leuk dagje uit. Toch?

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 20 jul 2022 11:17

havana schreef: 20 jul 2022 07:59 Nou m’n MTB is binnen.
Foto's!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 20 jul 2022 11:41

Desertstorm schreef: 20 jul 2022 11:17
havana schreef: 20 jul 2022 07:59 Nou m’n MTB is binnen.
Foto's!
ja, dat zal de buurman dan ook ff moeten doen...
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 20 jul 2022 12:08

Hij IS nog op vakantie, check, ik las het iets anders ;) Dan zullen we nog even geduld moeten hebben.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 20 jul 2022 12:58

0475 schreef: 20 jul 2022 11:12
Qua geometrie zou je https://geometrygeeks.bike kunnen gebruiken om de frames te vergelijken (maar check de waardes met die van Canyon zelf). Grofweg als ik de drie naast elkaar (de Aluminium versies) in maat L zit je op de grizl en grail meer rechtop (lagere reach, hogere stack) dan op de Endurace. De stuurhoek van beide is ook wat luier dan die van de endrace en die van de Grizl nog wat meer dan die van de Grail.

Valkenburg, als hij daar te huur is bij het Shimano Experience Center zou ik dat wel doen, genoeg wegen in de buurt, verhard en onverhard, vlak en klimmen om uit te proberen of het wat voor jou is. En ook gewoon een leuk dagje uit. Toch?
Thanks, ik ga de posities even vergelijken. Ook gelijk weer even verdiepen in stack/reach ;). Naar Valkenburg is zeker een leuk dagje uit, alleen kom ik er net vandaan, dus wel veel gefietst alleen daarna het idee gekregen voor een gravelbike. Maargoed als het niet anders kan, is het inderdaad gelijk een leuk uitje.

i-mac

i-mac 20 jul 2022 13:19

Zouden ze geen staan hebben in Eindhoven? Ik zou eens contact opnemen met het service center alginder. Een neen heb je, een ja kan je krijgen :-)

microkid
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 mar 2022 16:44

microkid 20 jul 2022 15:49

i-mac schreef: 20 jul 2022 13:19 Zouden ze geen staan hebben in Eindhoven? Ik zou eens contact opnemen met het service center alginder. Een neen heb je, een ja kan je krijgen :-)
Bespaar je de moeite. Eindhoven heeft niets staan, het is alleen een service center. Ik heb dit 2 maanden geleden ook gevraagd. Ben toen op een vrije dag maar naar Koblenz gereden. Daar kan je alle fietsen bewonderen en uitproberen (rondje op het parkeerterrein) onder toeziend oog van een Canyon medewerker.

Plaats reactie