Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 19 jul 2022 09:43

Mijn mening wijkt hierin wel erg af van de meeste hier. Met een schouder uit de kom doet lopen al zeer de eerste -2-3 weken, laat staan fietsen en aan je stuur trekken. Verder laat je de kopman voor de Vuelta toch niet tot het gaatje gaan door te knechten in de Tour, dat zou pas echt mis management zijn. Verder is Roglic wel degelijk een echte teamplayer (denk maar een terug aan de drie jonkies die bij de AE aan tafel zaten en wat die daar van zeiden). Of Roglic in deze toestand, uberhaupt toegevoegde waarde zou hebben als knecht waag ik ook zeer te betwijfelen. Zou toch wel zonde zijn om deze veel winnaar nu kapot te maken als knecht, denk ook dat zijn waarde voor de ploeg in de laatste jaren en voor de toekomst te groot is om hem nu zo kapot te laten gaan.
Ach, ik zeg ook maar wat

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1364
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 19 jul 2022 09:54

Dat niet kapotrijden was ook mijn 2e gedachte (na het bedenken dat hij echt wel niet top meer kan functioneren). Hoe sterk Roglic mentaal ook is, 2jaar op rij alles op de tour zetten om daar dan door domme pech nog geen eens een kans te hebben om er eerlijk voor te strijden is wel iets dat niemand zo maar eventjes opzij zet. Waarschijnlijk door nu te gaan focussen op die Vuelta, helpt het voor hem wel om er mentaal sneller bovenop te komen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jul 2022 10:14

Ik zie Roglic nog juichend over de finish komen, na de coup van Vingegaard. Daar kwam echt wel een team-speler over de lijn. Leek me niks gespeeld aan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2022 10:18

Hanz Bé schreef: 19 jul 2022 10:14 Ik zie Roglic nog juichend over de finish komen, na de coup van Vingegaard. Daar kwam echt wel een team-speler over de lijn. Leek me niks gespeeld aan.
+1
Ik heb zelf nooit een schouder uit de kom gehad, maar de mensen om mij heen die dit wel overkomen is geven aan dat je met die arm echt even paar weken niks kunt. Laat staan honderden km’s fietsen in de achterhoede…
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 10:19

EmPeHa schreef: 19 jul 2022 09:25 De reputatie die hij van de o zo objectieve Sporza heeft gekregen omdat Rogla niet voor Wout zou willen knechten. (ook al reden ze in een landentruitje in plaats van een teamtruitje).
Ik denk niet dat de Franse en Amerikaanse sportpers bepaald wordt door Sporza :? :roll:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 10:20

kxlight schreef: 19 jul 2022 09:26

Gelukkig hebben ze genoeg ervaring met de Tour verliezen om daar mentaal niet van in de put te geraken.
:D , daar zit wel iets in. Zou wel grappig zijn.... :mrgreen:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 10:22

JPAR schreef: 19 jul 2022 09:42 Ik denk dat als er juist iemand mentaal sterk is, dit Roglic is. Hij wordt ook enorm gewaardeerd in de ploeg, door ploeggenoten, personeel en leiding. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat, na zo'n blessure en de teleurstelling van een derde tour op rij dat het niet lukt, je het mentaal even moeilijk hebt.
Ja dat snap ik ook, maar dat je je dan niet kan motiveren om voor je collega die in het geel rijdt en alle hulp kan gebruiken te rijden. Dat is toch een specifieke eigenschap.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 10:27

bartdr schreef: 19 jul 2022 09:54 Dat niet kapotrijden was ook mijn 2e gedachte (na het bedenken dat hij echt wel niet top meer kan functioneren). Hoe sterk Roglic mentaal ook is, 2jaar op rij alles op de tour zetten om daar dan door domme pech nog geen eens een kans te hebben om er eerlijk voor te strijden is wel iets dat niemand zo maar eventjes opzij zet. Waarschijnlijk door nu te gaan focussen op die Vuelta, helpt het voor hem wel om er mentaal sneller bovenop te komen.
Hij zou ook mentaal er sneller bovenop kunnen komen door zich in te spannen voor zijn kopman, al was het maar om het werk van de andere helpers te verlichten.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 10:30

Hanz Bé schreef: 19 jul 2022 10:14 Ik zie Roglic nog juichend over de finish komen, na de coup van Vingegaard. Daar kwam echt wel een team-speler over de lijn. Leek me niks gespeeld aan.
Er is een verschil met meeleven met wat er in je team leeft en er ook daadwerkelijk iets voor doen. Ik kan me vergissen maar ik kan me geen beelden voor de geest halen waar Roglic zich te pletter rijdt voor een ander. Dat was op het wk niet zo, dat was in msr niet zo en dat was in luik niet zo. Maar misschien zijn er andere voorbeelden die ik vergeet waar het wel zo was?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jul 2022 10:34

daniel1975 schreef: 19 jul 2022 10:18


Ik heb zelf nooit een schouder uit de kom gehad, maar de mensen om mij heen die dit wel overkomen is geven aan dat je met die arm echt even paar weken niks kunt. Laat staan honderden km’s fietsen in de achterhoede…
Ik ook niet, maar ik heb een vaste collega die het regelmatig voorheeft, ook op het werk dus. Hij plaatst ze ook zelf terug, dat wordt je aangeleerd. Elke keer gaat het makkelijker zegt hij (nadeel; het gaat er ook steeds makkelijker weer uit). Hij werkt dan ook gewoon door en behalve een pijnstiller wordt daar verder niets aan gedaan, de laatste jaren zelfs geen fixatie-bandages.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 10:35

Vandaag eens kijken wie van de top 10 de beste daler is. Ik denk dat Pogacar nog wel een poging gaat doen om in de afdaling van 25km richting finish weg te komen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 10:40

lugosi schreef: 19 jul 2022 10:30
Hanz Bé schreef: 19 jul 2022 10:14 Ik zie Roglic nog juichend over de finish komen, na de coup van Vingegaard. Daar kwam echt wel een team-speler over de lijn. Leek me niks gespeeld aan.
Er is een verschil met meeleven met wat er in je team leeft en er ook daadwerkelijk iets voor doen. Ik kan me vergissen maar ik kan me geen beelden voor de geest halen waar Roglic zich te pletter rijdt voor een ander. Dat was op het wk niet zo, dat was in msr niet zo en dat was in luik niet zo. Maar misschien zijn er andere voorbeelden die ik vergeet waar het wel zo was?

Ik denk aan de etappe waar ze met twee een spervuur aan demarrages op Pogacar afvuurden waardoor Vingegaart uiteindelijk het geel omgehangen kreeg. ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie