Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Explore

Loud Deer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2022 14:18

Loud Deer 17 jul 2022 14:28

CanyonMR schreef: 16 aug 2018 11:11 Haha dat klinkt al als een meer ervaren gebruiker. Ik had het inderdaad gezien het knopje :-)

Ziet er wel knullig uit zo, beschamend. Vanavond een nieuwe, serieuze poging.
Heb je een oplossing gevonden? Ik heb exact hetzelfde probleem. Je voert de bestemming in, ziet ‘m navigatie vinden en route berekenen waarop je vervolgens op “rijden” klikt. Tot zover lijkt het goed te gaan. Als je gaat fietsen, komt idd de blauwe rand in beeld en om de 10 sec een piep met een continue pauze-knop in beeld. Daar op drukken, brengt je niet verder. Stop je met fietsen dan verdwijnt de pauze-knop en het gepiep. Zodra je weer gaat fietsen, begint het weer. De navigatie loopt wel. Dus geen kwestie van op de startknop drukken. De navigatie loopt immers.
Bovendien heb ik een testrit uitgevoerd waarvan ik wist wat de beste route was. Ipv fietspad navigeert ie je dwars door een winkelstraat. Wellicht nog een instelling anders zetten? Ik heb ‘m niet gevonden.
Wie kan mij verder helpen?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 jul 2022 15:15

Toevallig een snelheidssensor in het wiel? Dit was pas geleden bij mij het probleem, die gaf wel iets van signaal, maar geen snelheid meer. De Garmin denkt dan dat je stil staat en gaat op automatische pauze.

Loud Deer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2022 14:18

Loud Deer 25 jul 2022 13:57

Ik heb ‘m op mijn elektrische fiets gebruikt; kan me voorstellen dat deze een snelheidssensor heeft, alleen zo ver gaat mijn kennis niet. 😅 hoe heb je het opgelost?
Bij de eerste ingebruikname (ook op de elektrische) had ik dit probleem overigens niet.

Loud Deer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2022 14:18

Loud Deer 04 aug 2022 08:29

Op een gewone fiets getest en dan houdt het probleem zich aan. Vreemd. Ik ga hem terugsturen.

hayes

hayes 08 aug 2022 20:42

Loud Deer schreef: 17 jul 2022 14:28
CanyonMR schreef: 16 aug 2018 11:11 Haha dat klinkt al als een meer ervaren gebruiker. Ik had het inderdaad gezien het knopje :-)

Ziet er wel knullig uit zo, beschamend. Vanavond een nieuwe, serieuze poging.
Heb je een oplossing gevonden? Ik heb exact hetzelfde probleem. Je voert de bestemming in, ziet ‘m navigatie vinden en route berekenen waarop je vervolgens op “rijden” klikt. Tot zover lijkt het goed te gaan. Als je gaat fietsen, komt idd de blauwe rand in beeld en om de 10 sec een piep met een continue pauze-knop in beeld. Daar op drukken, brengt je niet verder. Stop je met fietsen dan verdwijnt de pauze-knop en het gepiep. Zodra je weer gaat fietsen, begint het weer. De navigatie loopt wel. Dus geen kwestie van op de startknop drukken. De navigatie loopt immers.
Bovendien heb ik een testrit uitgevoerd waarvan ik wist wat de beste route was. Ipv fietspad navigeert ie je dwars door een winkelstraat. Wellicht nog een instelling anders zetten? Ik heb ‘m niet gevonden.
Wie kan mij verder helpen?
De navigatie start effectief . Maar ik vermoed dat je niet de rit aan het registreren bent? Daarvoor moet je op knopje rechts onderaan duwen. Dan begint hij registreren. Dan toont hij even een groene 'play' knop en die verdwijnt snel.

Of snap ik helemaal het probleem niet?
Ik vind ook niet meteen de originele post terug.

Plaats reactie