Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jul 2022 14:16

Ik lees toch vooral een lofzang over de fans. Dat zou je natuurlijk ook niet doen als je het niks vindt. Dan reageer je wat gereserveerder.

En als je je echt ergert aan dat gebeuren, is het enige wat je hoeft te doen geen prof worden. Dat lijkt mij niks teveel gevraagd voor de leden van dit forum.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 15 jul 2022 14:35

Ernie C. schreef: 15 jul 2022 14:16 En als je je echt ergert aan dat gebeuren, is het enige wat je hoeft te doen geen prof worden. Dat lijkt mij niks teveel gevraagd voor de leden van dit forum.
Met 58 lentes op de teller zal ik wel niet meer in aamerking komen :mrgreen:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 jul 2022 14:51

pino schreef: 15 jul 2022 14:13 Ik denk dat het als renner ook niet echt slim is om dat zooitje te benoemen voor wat ze zijn.
Je moet er nog langs en een bezopen idioot is gevaarlijk.
er is toch geen enkele "bezopen idioot" die beseft dat hij bedoeld wordt met die uitspraak. :?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2022 15:05

Ernie C. schreef: 15 jul 2022 14:16 Ik lees toch vooral een lofzang over de fans.
Ik heb het niet kunnen zien maar ik las vanmorgen inderdaad ook alleen maar hele positieve reacties! En dat Taco van der Hoorn zelf nog een biertje wegkapte met die “fans”

En als je je echt ergert aan dat gebeuren, is het enige wat je hoeft te doen geen prof worden. Dat lijkt mij niks teveel gevraagd voor de leden van dit forum.

Nee dat was inderdaad precies mijn overweging geweest. Normaalgezien zou ik een paar keer de Tour hebben kunnen winnen maarja; die eeuwige supporters hè. Dus maar gekozen om geen prof te worden :mrgreen:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 jul 2022 15:14

Ik irriteer me ook mateloos aan dat vuurwerk, meelopen, in de weg staan, vlaggen showen tijdens de koers bergop maar ik heb geen enkele coureur negatief erover gehoord. Sterker nog, Pidcock vond het juist extra fraai dat hij op de legendarisch berg zijn zege pakt, tussen al die fans in extase... Taco van de Hoorn was ook positief inderdaad.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2022 15:30

En ondanks dat ik vooraf mijn hart vasthield voor die etappe op de Franse nationale feestdag: alles beter dan die corona rondes zonder publiek toch?!

Ik herinner me de rondes in de jaren 80 nog waar ik als kind met mijn opa (ex-profrenner) naar keek. Hetzelfde verhaal met meerenners, vlaggen en indewegstaanders. Daar ergerden we ons toen ook al aan.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 jul 2022 20:14

Veel volk op de weg die op tijd uitwijken geen probleem mee. Met die gekken die zitten mee te lopen waar geen plaats is, verkleed of met vlaggen of wat dan ook is erg problematisch en gevaarlijk.
Ik vond dat er vrij weinig agenten stonden tussen het volk om alles toch een beetje onder controle te houden. Niet vergeten dat het een zatte bende is op sommige plaatsen. Het is wachten tot er eens een favoriet sneuvelt door die strapatzen van één of andere gek.
Dat sommige renners het nog prettig vinden zal wel doelen op de grote menigte die het nog netjes houdt, niet op die meelopende gekken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 15 jul 2022 20:28

Ik vraag mezelf al jaren af wat je meer ziet als je ipv . met zijn allen een meter of twee op te schuiven op het rijpad, je met zijn allen niet opschuift en op je stek blijft. :roll:

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 15 jul 2022 20:31

fiedoo schreef: 15 jul 2022 20:14 Veel volk op de weg die op tijd uitwijken geen probleem mee.
Dat tweede is inderdaad wel zo fijn, zal ook Froome bevestigen denk ik zo.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2022 21:17

Ja maar dat was extreem he. En bovendien ook nog eens illegaal volgens de regels!!!
Zo zie je maar hoe de regels worden opgerekt tijdens La Tour…
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 jul 2022 21:25

Het was trouwens mollema die daar als eerste achter op een motor van een fotograaf reed. Je mag trouwens best rennen, je moet alleen je fiets meenemen. Al zijn de regels daar onduidelijk. Je moet in elk geval finishen met een fiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 jul 2022 22:21

i-mac schreef: 14 jul 2022 18:06 Dat publiek is bij momenten gewoon ergerlijk. Zielig …
Voor het volk op de berg is het al dagen feest, de renners kijken er al dagen naar uit om de Alpe tussen al dat publiek naar boven te fietsen.
What's the problem?????????

Ik snap nu ineens waarom stikstof een probleem is, de mens wordt steeds zuurder.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie