Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wat is een goeie standaard om racefiets thuis te stallen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2022 17:11

Ik heb er ook twee, ik zou er een uit het voorbeeld van even doen, heb zelf de feedbacksport maar de randen zijn wel scherp.
Hier zit iets overheen.

MTB met aflopen bleef ook staan en die zakt een stuk meer.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 14 jul 2022 19:00

Heb die van rose al heel wat jaren en fiets valt echt niet om ook niet met lekke band

Janjan
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 14 jul 2022 19:28

De verschillende varianten van de standaard hierboven zijn uitstekend. Maar let op: de fiets staat er een stuk steviger in met het achterwiel dan met het voorwiel.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 14 jul 2022 20:51

krispie76 schreef: 14 jul 2022 13:38 Die had ik ook al gezien en lijkt me inderdaad een goede kandidaat.
Een van de reviewers op mantel dacht ik zei wel dat als je een leegloper hebt de fiets zou kunnen omvallen. Wat denk je hierover?

Klopt, bij een lekke brede band, gaat de fiets scheef hangen, maar blijft wel staan.
Ben wel tevreden over dit type standaard voor op de grond. Tegen de muur hangen is een andere optie.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 jul 2022 21:05

krispie76 schreef: 14 jul 2022 13:38

De kelderberging is de andere optie maar dan moet de fiets worden opgehangen. Ik had ook al het idee dat het niet zoveel kwaad kan. Ik moet zeggen dat de verkoper enkel verwees naar het feit dat je de fiets niet te lang ongebruikt moet laten hangen maar dat is bij mij zeker niet zo.
Ik heb 2 van dergelijke takels in mijn kelderberging, werkt uitstekend en fiets hangt horizontaal.
Takel lijkt heel onbenullig maar kan een flinke fiets dragen.

https://www.lidl.nl/p/fischer-fietslift ... roQAvD_BwE

Parkeergarage appartementsgebouw is een lastige. De automatische poort blijft soms lang openstaan en niemand van de bewoners houdt in het oog of er niemand mee binnenglipt die er niet nodig is. Een fietsbox op de autostaanplaats zou een alternatief kunnen zijn. Ik heb nu geen auto, maar toch zou ik er wel rekening mee willen houden dat er nog een kleine auto mee op kan. Een idee is misshien een soort werkkast waarbij het niet opvalt dat er een fiets instaat want als het te duidelijk is dat het een fietsbox betreft en alle andere fietsen in de parkeergarage staan niet in een box dan wek je ineens ook de interesse van dieven.
Zowel in de positie als huurder of eigenaar even bij de VvE navragen of je zomaar iets anders kunt plaatsen dan een tweewieler of vierwieler.
Bij onze VvE is dat specifiek omschreven in het huishoudelijk reglement. Jij zet er een fietsbox neer, een ander stalt een aanhanger, de volgende maakt er een sportruimte van etcetera. Er staat een zinnetje als "alleen twee, drie of vierwielige voertuigen die zelfstandig kunnen voortbewegen of voortbewogen kunnen worden. Aanhangers en caravans zijn niet toegestaan".
Ik heb er namelijk al eens gedoe over gehad met een setje winterbanden te willen opbergen.....
Gaat best ver, dergelijke regels. Maar als je ziet wat sommige bewoners in hun hoofd halen. Anekdote: een huurster had gevraagd bij de verhuurder (meeste bij ons is eigendomdappartement, 5 stuks voor huurders). De verhuurder had dat toegestaan maar niet specifiek vermeld dat je vanuit de eigen meterkast een kabel moet leggen. De huurster had een vonkenboer ingeschakeld die bedacht had dat de centrale 42 Volt spanning (alleen voor klein lampje bedoeld) best terug omhoog getransformeerd kon worden naar 230 volt. Hij was vrolijk een trafo aan het aansluiten en snapte niet waarom er ineens geen spanning meer was nadat hij de diepvriezer had ingestoken. Hij had voor insteken gewoon 230 volt gemeten, en zijn acculader van de boormachine werkte wel.
Zo zie je dan hoe sommige mensen de gekste dingen uithalen met algemene zaken. Ooit eens een schilder gehad die de parkeerplaats wilde gebruiken voor het opslaan van steigermateriaal, tijdelijke huurders die alles vollaadden met verhuisdozen.
Dogma F

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2022 23:25

Zoiets werkt ook prima,
De beugeltjes kun je stellen naar gelang bij jouw fiets 't beste past. Ook draaien als dat beter uit komt.
En je kan nog makkelijk even je ketting smeren of een remmetje of derailleur stellen ook.
https://www.decathlon.nl/p/verstelbare- ... 74QAvD_BwE

En gewoon aan de muur ophangen, in je hal naast je bed, kledingkast of bureau, in een berging, kies maar.
https://www.decathlon.nl/p/fietshaak-mu ... 1wQAvD_BwE

't hoeft allemaal niet veel te kosten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 15 jul 2022 12:26

Als je zou ophangen aan de muur in de garage, ik heb onderstaande muurhanger in combinatie met een muuranker. Does the trick for me.

https://www.decathlon.be/nl/p/muurdrage ... lsrc=aw.ds

https://hollandbikeshop.com/nl-be/fiets ... 88QAvD_BwE

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 16 jul 2022 16:04

Mijn mountainbike met hydraulische remmen, een volgeveerde voorvork en een demper hangt al jaren verticaal met het voorwiel omhoog aan een haak in mijn garage. Als zeker 20 jaar. In die periode vier mountainbikes gehad. Ik durf stellen dat dat een duurtest van voldoende lengte is. De fiets ondervindt er geen schade van.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jul 2022 17:39

Al 20 jaar hydraulische remmen? Je bent een ware pionier 😀

Hoewel, ik rij ook al 30 jaar hydropneumatisch. Met de aut dan wel hè 😉
Do or don’t, there is no try

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 jul 2022 22:45

Mijn racefiets hangt in een takel.
Mijn mountainbike hangt aan het voorwiel aan een haak verticaal.
Als mijn fiets de auto in gaat ligt ie horizontaal zonder voorwiel.
Gaat allemaal goed.
Het is namelijk een gesloten systeem dus de olie loopt er niet uit zoals bij een fles zonder dop.

Onderweg je fiets even wegleggen of onderste boven voor het vervangen van een band kan namelijk ook allemaal zonder problemen.
Het zou wat zijn: loopt midden tijdens je backflip je remolie eruit. Dat kan toch niet!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 17 jul 2022 08:52

Enzzo schreef: 16 jul 2022 17:39 Al 20 jaar hydraulische remmen? Je bent een ware pionier 😀

Hoewel, ik rij ook al 30 jaar hydropneumatisch. Met de aut dan wel hè 😉
Magura HS33. Ruim twintig jaar geschiedenis en de beste velgremmen ooit.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 17 jul 2022 15:41

Ik heb 3 van deze staan , voor mijn fietsen , zijn onder andere merknaam ( oa trivio) ook te koop, maar 2x zo duur ...https://www.powerplustools.nl/fiets-mon ... daard.html Deze zijn maar 24,95 exclusief verzendkosten .

Plaats reactie