Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 jul 2022 09:17

Enzzo schreef: 14 jul 2022 09:03 Ik maak me wel wat zorgen over die supporters vandaag. Gisteren was al hier en daar gevaarlijk maar vandaag met de feestdag zal het nog drukker zijn.
En dan die bierdrinkende NL’rs in die zogenaamde Nederlandse bocht.
Hoop dat het geen Formule 1 toestand wordt
Zag je gisteren die idioot met vlag die Jonas bijna van de fiets liep? Was geen rood-wit-blauwe vlag.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2022 09:18

Enzzo schreef: 14 jul 2022 09:03 Ik maak me wel wat zorgen over die supporters vandaag. Gisteren was al hier en daar gevaarlijk maar vandaag met de feestdag zal het nog drukker zijn.
En dan die bierdrinkende NL’rs in die zogenaamde Nederlandse bocht.
Hoop dat het geen Formule 1 toestand wordt
Ik maak mij daar ook wel zorgen over. Je hebt maar één gek nodig die met een vlag verkeerd wappert, iemand een duw geeft of zo nodig de groeten moet doen aan Opi&Omi. Gewoon met een pistebully voor de renners gaan rijden :mrgreen:
Qua koers hoop ik dat TLJ nog een beetje puf over heeft en zelfvertrouwen heeft na gisteren. Het kan haast niet dat Pogi beter hersteld is van gisteren dan Vingegaard, dus probeer nog maar wat tijd te pakken.

Tav de F1 wordt het nu wel enorm opgeklopt vind ik trouwens. Toen Max op Silverstone vorig jaar snoeihard de barrier werd ingeramd was het publiek ook weinig meelevend en vorige race op Silverstone was het continue "Boooo".
Zou de internationale pers sieren als ze de berichtgeving wat evenwichtiger zouden brengen, want het zijn zeker niet alleen de Verstappen fans die zich momenteel niet van hun beste kant laten
El Pistolero schreef: 14 jul 2022 09:17 Was geen rood-wit-blauwe vlag.
Dan was het geen Nederlander, want tegenwoordig schijnt het Blauw-wit-rood te zijn ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 jul 2022 09:25

El Pistolero schreef: 14 jul 2022 09:17
Enzzo schreef: 14 jul 2022 09:03 Ik maak me wel wat zorgen over die supporters vandaag. Gisteren was al hier en daar gevaarlijk maar vandaag met de feestdag zal het nog drukker zijn.
En dan die bierdrinkende NL’rs in die zogenaamde Nederlandse bocht.
Hoop dat het geen Formule 1 toestand wordt
Zag je gisteren die idioot met vlag die Jonas bijna van de fiets liep? Was geen rood-wit-blauwe vlag.
Was het niet een Belg?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2022 09:34

Pogacar had gewoon een slechte dag en werd slachtoffer van het puike ploegwerk van jumbo. In zijn plaats had ik Roglic niet steeds gaan counteren. Het was aanvaardbaar er van uit te gaan dat Roglic niet in supervorm verkeert en die drie minuten niet zomaar terug gaat nemen.
De controle is nu aan jumbo maar er is niet alleen Pogacar maar ook nog 4 of 5 renners die moeten in het oog gehouden worden. Er kan ook zo maar een combine ontstaan tussen die rivalen.
Ik verwacht vandaag een supergemotiveerde Pogacar die revanche wil nemen. De nederlaag van gistren? Heeft geen invloed op de conditie van vandaag van Pogacar (of hij moet ziek zijn). Merckx verloor in 1972 na een van zijn zwaarste inzinkingen 9 minuten op Ocana tijdens de rit naar Orcieres-Merlette om 's anderendaags van bij de start onmiddellijk de gele trui (Ocana dus) aan te vallen en ongeveer 3 minuten terug te nemen na een grootse prestatie. Ik verwacht van Pogacar vandaag een nummer op Alpe d'Huez, een col waar altijd verschillen worden gemaakt. De tourdirectie zou er best aan doen om zoveel mogelijk nadars te zetten en moto's de weg te laten banen voor de koplopers.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 jul 2022 09:34

daniel1975 schreef: 14 jul 2022 09:18
Enzzo schreef: 14 jul 2022 09:03 Ik maak me wel wat zorgen over die supporters vandaag. Gisteren was al hier en daar gevaarlijk maar vandaag met de feestdag zal het nog drukker zijn.
En dan die bierdrinkende NL’rs in die zogenaamde Nederlandse bocht.
Hoop dat het geen Formule 1 toestand wordt
Ik maak mij daar ook wel zorgen over. Je hebt maar één gek nodig die met een vlag verkeerd wappert, iemand een duw geeft of zo nodig de groeten moet doen aan Opi&Omi. Gewoon met een pistebully voor de renners gaan rijden :mrgreen:
Qua koers hoop ik dat TLJ nog een beetje puf over heeft en zelfvertrouwen heeft na gisteren. Het kan haast niet dat Pogi beter hersteld is van gisteren dan Vingegaard, dus probeer nog maar wat tijd te pakken.

Tav de F1 wordt het nu wel enorm opgeklopt vind ik trouwens. Toen Max op Silverstone vorig jaar snoeihard de barrier werd ingeramd was het publiek ook weinig meelevend en vorige race op Silverstone was het continue "Boooo".
Zou de internationale pers sieren als ze de berichtgeving wat evenwichtiger zouden brengen, want het zijn zeker niet alleen de Verstappen fans die zich momenteel niet van hun beste kant laten
El Pistolero schreef: 14 jul 2022 09:17 Was geen rood-wit-blauwe vlag.
Dan was het geen Nederlander, want tegenwoordig schijnt het Blauw-wit-rood te zijn ;)
Het probleem in de F1 is dat het vooral de Britse media is die hard roepen ten faveure van Hamilton en tegen Verstappen, dit wordt helaas overgenomen. Verder maakt Mercedes de dienst uit en hun propaganda machine draait volop, was vorig jaar ook enorm duidelijk. De FIA is enorm zwak. Die voorzitter voorop, Wittich en zijn maatje die enorm inconsequent zijn en ook nog iemand van Mercedes in een hoge positie geplaatst (los van of ze competent is, want dat zal ze zijn, had je dit vanwege het beeld dat gevormd kan worden mbt belangenverstrengeling niet moeten doen) en zo is er nog wel meer. Alonso pakt niet voor niets elke keer terug op zijn straf voor weaving die vervolgens elders niet gegeven wordt, Vettel loopt niet voor niets weg bij een briefing. Het aantal races dat er nu gereden moet worden en wat dat vraagt van de teams en rijders. Het is een commercieel gedrocht geworden. Viaplay is een voorbeeld daarvan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2022 09:35

El Pistolero schreef: 14 jul 2022 09:17 Was geen rood-wit-blauwe vlag.
Dan was het geen Nederlander, want tegenwoordig schijnt het Blauw-wit-rood te zijn ;)
[/quote]
van zo een idioot kun je verwachten dat hij de vlag omgekeerd bevestigt ;-) .
Laatst gewijzigd door fiedoo op 14 jul 2022 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 jul 2022 09:39

JPAR schreef: 14 jul 2022 09:34
daniel1975 schreef: 14 jul 2022 09:18
Enzzo schreef: 14 jul 2022 09:03 Ik maak me wel wat zorgen over die supporters vandaag. Gisteren was al hier en daar gevaarlijk maar vandaag met de feestdag zal het nog drukker zijn.
En dan die bierdrinkende NL’rs in die zogenaamde Nederlandse bocht.
Hoop dat het geen Formule 1 toestand wordt
Ik maak mij daar ook wel zorgen over. Je hebt maar één gek nodig die met een vlag verkeerd wappert, iemand een duw geeft of zo nodig de groeten moet doen aan Opi&Omi. Gewoon met een pistebully voor de renners gaan rijden :mrgreen:
Qua koers hoop ik dat TLJ nog een beetje puf over heeft en zelfvertrouwen heeft na gisteren. Het kan haast niet dat Pogi beter hersteld is van gisteren dan Vingegaard, dus probeer nog maar wat tijd te pakken.

Tav de F1 wordt het nu wel enorm opgeklopt vind ik trouwens. Toen Max op Silverstone vorig jaar snoeihard de barrier werd ingeramd was het publiek ook weinig meelevend en vorige race op Silverstone was het continue "Boooo".
Zou de internationale pers sieren als ze de berichtgeving wat evenwichtiger zouden brengen, want het zijn zeker niet alleen de Verstappen fans die zich momenteel niet van hun beste kant laten
El Pistolero schreef: 14 jul 2022 09:17 Was geen rood-wit-blauwe vlag.
Dan was het geen Nederlander, want tegenwoordig schijnt het Blauw-wit-rood te zijn ;)
Het probleem in de F1 is dat het vooral de Britse media is die hard roepen ten faveure van Hamilton en tegen Verstappen, dit wordt helaas overgenomen. Verder maakt Mercedes de dienst uit en hun propaganda machine draait volop, was vorig jaar ook enorm duidelijk. De FIA is enorm zwak. Die voorzitter voorop, Wittich en zijn maatje die enorm inconsequent zijn en ook nog iemand van Mercedes in een hoge positie geplaatst (los van of ze competent is, want dat zal ze zijn, had je dit vanwege het beeld dat gevormd kan worden mbt belangenverstrengeling niet moeten doen) en zo is er nog wel meer. Alonso pakt niet voor niets elke keer terug op zijn straf voor weaving die vervolgens elders niet gegeven wordt, Vettel loopt niet voor niets weg bij een briefing. Het aantal races dat er nu gereden moet worden en wat dat vraagt van de teams en rijders. Het is een commercieel gedrocht geworden. Viaplay is een voorbeeld daarvan.
Wat F1 betreft klopt dat. Max supporters klapten ook voor Hamilton zijn derde plaats. Britse media werken nogal selectief.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2022 09:43

lugosi schreef: 13 jul 2022 23:44
daniel1975 schreef: 13 jul 2022 21:34 Grappig dat veel belgen nog steeds vinden dat Wout bij een Vlaamse ploeg zou moeten rijden.
Zou mij niets verbazen als de huidige prestaties juist een gevolg zijn van zijn samenwerking met TLJ.
Bwa, Belgen en denken in één zin.
Wout moet in de ploeg rijden waar hij kan doen wat hij wil doen. Het lijkt me dat dat bij Jumbo goed lukt. Twee jaar geleden vond ik dat niet zo, maar er is ondertussen wel wat veranderd.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Ndrlndse en een Belgische ploeg? Ik wordt daar echt niet warm of koud van, het is toch maar waar de ploeg geregistreerd wordt. En wat is nationaliteit in deze tijden nog waard? Bij de Franse voetbalploeg vindt je nog met moeite een autochtone Fransoos.
Wie deze winter nog eens meent te moeten verwijzen naar een zogezegd laag niveau van het veldrijden bij de retour van Wout en Mathieu mag mijn banbliksems verwachten :evil: :dislike:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2022 09:47

Zou de internationale pers sieren als ze de berichtgeving wat evenwichtiger zouden brengen, want het zijn zeker niet alleen de Verstappen fans die zich momenteel niet van hun beste kant laten


Dan was het geen Nederlander, want tegenwoordig schijnt het Blauw-wit-rood te zijn ;)
[/quote]

Het probleem in de F1 is dat het vooral de Britse media is die hard roepen ten faveure van Hamilton en tegen Verstappen, dit wordt helaas overgenomen. Verder maakt Mercedes de dienst uit en hun propaganda machine draait volop, was vorig jaar ook enorm duidelijk. De FIA is enorm zwak. Die voorzitter voorop, Wittich en zijn maatje die enorm inconsequent zijn en ook nog iemand van Mercedes in een hoge positie geplaatst (los van of ze competent is, want dat zal ze zijn, had je dit vanwege het beeld dat gevormd kan worden mbt belangenverstrengeling niet moeten doen) en zo is er nog wel meer.
[/quote]
Wat F1 betreft klopt dat. Max supporters klapten ook voor Hamilton zijn derde plaats. Britse media werken nogal selectief.
[/quote]
Nederlandse pers en bij uitbreiding Nederlanders zijn echt altijd fair en objectief:
Nederlandse pers hard voor "uitgeblust" België - sporzahttps://sporza.be › nl › 2022/06/03 › nederlandse-pers-har...
4 jun. 2022 — In Nederland zagen ze de eerste overwinning in 25 jaar van Oranje in de Derby der Lage Landen graag gebeuren. De Nederlandse pers was ...

Nederlandse pers over Rode Duivels: "Te dik, onbeholpen ...https://www.voetbalbelgie.be › specials › 2022/06/04
4 jun. 2022 — foto DC | www.voetbalbelgie.be ... De Nederlandse media evenmin. ... Het Nederlands Elftal was simpelweg feller, oogde veel frisser en was ...

Nederlandse pers wrijft het er graag in: “België als een ... - HLNhttps://www.hln.be › rode-duivels › nederlandse-pers-w...
4 jun. 2022 — De uitslag in de Nations League was ondubbelzinnig en vernederend voor de Rode Duivels die voetbalden als lammetjes: 1-4.” “Nederland was een ...
Laatst gewijzigd door fiedoo op 14 jul 2022 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 jul 2022 09:54

fiedoo schreef: 14 jul 2022 09:47
El Pistolero schreef: 14 jul 2022 09:39
JPAR schreef: 14 jul 2022 09:34

Het probleem in de F1 is dat het vooral de Britse media is die hard roepen ten faveure van Hamilton en tegen Verstappen, dit wordt helaas overgenomen. Verder maakt Mercedes de dienst uit en hun propaganda machine draait volop, was vorig jaar ook enorm duidelijk. De FIA is enorm zwak. Die voorzitter voorop, Wittich en zijn maatje die enorm inconsequent zijn en ook nog iemand van Mercedes in een hoge positie geplaatst (los van of ze competent is, want dat zal ze zijn, had je dit vanwege het beeld dat gevormd kan worden mbt belangenverstrengeling niet moeten doen) en zo is er nog wel meer. Alonso pakt niet voor niets elke keer terug op zijn straf voor weaving die vervolgens elders niet gegeven wordt, Vettel loopt niet voor niets weg bij een briefing. Het aantal races dat er nu gereden moet worden en wat dat vraagt van de teams en rijders. Het is een commercieel gedrocht geworden. Viaplay is een voorbeeld daarvan.
Wat F1 betreft klopt dat. Max supporters klapten ook voor Hamilton zijn derde plaats. Britse media werken nogal selectief.
Nederlandse pers en bij uitbreiding Nederlanders zijn echt altijd fair en objectief:
Nederlandse pers hard voor "uitgeblust" België - sporzahttps://sporza.be › nl › 2022/06/03 › nederlandse-pers-har...
4 jun. 2022 — In Nederland zagen ze de eerste overwinning in 25 jaar van Oranje in de Derby der Lage Landen graag gebeuren. De Nederlandse pers was ...

Nederlandse pers over Rode Duivels: "Te dik, onbeholpen ...https://www.voetbalbelgie.be › specials › 2022/06/04
4 jun. 2022 — foto DC | www.voetbalbelgie.be ... De Nederlandse media evenmin. ... Het Nederlands Elftal was simpelweg feller, oogde veel frisser en was ...

Nederlandse pers wrijft het er graag in: “België als een ... - HLNhttps://www.hln.be › rode-duivels › nederlandse-pers-w...
4 jun. 2022 — De uitslag in de Nations League was ondubbelzinnig en vernederend voor de Rode Duivels die voetbalden als lammetjes: 1-4.” “Nederland was een ...
En wat is jouw punt?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jul 2022 10:05

Misschien moeten we iets minder scheutig zijn met quoten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2022 10:06

Maar goed, de hollandse bocht op de Alp is altijd berucht.
Bij de F1 laatst weekend, ging het toch vooral ook om dronkenlui en gedrag naar andere fans. Ik zou niet weten waarom dronken mensen op de berg zich heel anders zouden gaan gedragen.

De gendarma zit daar bovenop. een paar Nederlandse agenten zijn daar ook altijd bij, die iets beter met dronken mensen overweg kunnen (en hun taal spreken). Maar hoe mooi het feestje die dag in die bocht op die berg ook is voor alle mensen. Het stukje dat de caravaan en de renners er doorheen moet, kan ik me goed voorstellen dat dát niet het hoogtepunt van de tour is voor de hoofdrolspelers.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie