Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

i-mac

i-mac 14 jul 2022 07:35

lugosi schreef: 13 jul 2022 23:44
daniel1975 schreef: 13 jul 2022 21:34 Grappig dat veel belgen nog steeds vinden dat Wout bij een Vlaamse ploeg zou moeten rijden.
Zou mij niets verbazen als de huidige prestaties juist een gevolg zijn van zijn samenwerking met TLJ.
Bwa, Belgen en denken in één zin.
Ik mag hopen dat dit met het nodige sarcasme werd neergepend. Mensen worden immers al genoeg in vakjes gestopt (ook wielertoeristen). Nergens voor nodig.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jul 2022 07:39

i-mac schreef: 14 jul 2022 07:35
Ik mag hopen dat dit met het nodige sarcasme werd neergepend. Mensen worden immers al genoeg in vakjes gestopt (ook wielertoeristen). Nergens voor nodig.
Bwa beetje wel anderzijds, ik ben zelf Belg (je kiest dat niet he) en ik heb nogal veel contacten met mensen uit andere landen.... laat ons zeggen dat ik wel snap waar de uitspraak 'domme Belg' vandaan komt'.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 jul 2022 07:54

daniel1975 schreef: 13 jul 2022 21:34 Grappig dat veel belgen nog steeds vinden dat Wout bij een Vlaamse ploeg zou moeten rijden.
Zou mij niets verbazen als de huidige prestaties juist een gevolg zijn van zijn samenwerking met TLJ.
Ik denk dat de meeste Vlamingen hier op het forum, ondertussen wel al door hebben, dat TLJ toch wel een goede keuze was.
Hopelijk blijft hij daar, ze complementeren elkaar bij die ploeg. Bij Lefevere gaat dit nooit lukken.

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 jul 2022 08:08

Is Richard Mille tegenwoordig ook fietsonderdelenfabrikant?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jul 2022 08:23

Speciaal ingeschakeld om het kleinste kransje achter van Wout te maken?
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 jul 2022 08:25

Ernie C. schreef: 14 jul 2022 08:23 Speciaal ingeschakeld om het kleinste kransje achter van Wout te maken?
Stuurpen van Pogacar.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2022 08:26

Kiekeboe schreef: 14 jul 2022 07:54 Hopelijk blijft hij daar, ze complementeren elkaar bij die ploeg. Bij Lefevere gaat dit nooit lukken.
TLJ Wolfpack :mrgreen:
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 jul 2022 08:42

wasbeer2006 schreef: 14 jul 2022 06:55 Dat denk ik ook, iets meer media rust ook voor hem bij een Nederlandse ploeg denk ik.

Hij kan zijn gang toch redelijk gaan bij Jumbo.
100% kopman in het voorjaar. Lekker vrijbuitere in de tour.
Waar krijg je meer ruimte? Met een complete ploeg om hem heen wint ie minder,

Mooie rit gisteren. Ik denk niet dat het een day off was, zo sterk vond ik pogi deze hele tour al niet. Eerste paar dagen ging dat nog.
Lijkt mij persoonlijk niet handig elke etappe maar te sprinten, kost toch energie
Daarbovenop lijkt het wel alsof hij uit eigen beweging zich inzet voor de ploegbelangen. Als dat ook echt zo is (en waarom zouden we daar aan twijfelen?), dan moet dat toch ook vleugels geven aan de tourploeg die er moet staan voor het klassement? In welke andere ploeg rijdt de ultieme winnaar nog zo in teken van de ploegbelangen?

De groei van zijn CX periode naar hoe hij nu voor de dag komt, kan ook te maken hebben met dat het nu geregeld allemaal lukt. In de periode toen ik mij het meest ergerde aan sommige van zijn uitspraken, was het eigenlijk de hele tijd een "net niet" verhaal.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 jul 2022 08:45

daniel1975 schreef: 13 jul 2022 21:07
i-mac schreef: 13 jul 2022 20:38 Wout is toch echt een topper. Ik heb mijn mening van enkele jaren geleden moeten herzien (periode van het veldrijden). Toen kon hij bij mij op niet veel sympathie rekenen.
Die conclusie had ik vorig jaar ook al getrokken. In zijn cx periode was hij weinig sympathiek, maar met het komen van de jaren is Wout blijkbaar uit zijn schulp gekropen en als persoon gegroeid.
Mooi mens geworden, ik was fout.
Tja, het beeld wat ik er van heb is dat de sfeer onder Nick Nuyens nou niet heel geweldig was en dat WvA het daar niet naar zijn zin had was duidelijk. Dat dit wat doet met je als mens en dat dit zichtbaar is ( bijv. tijdens interviews) lijkt me niet heel vreemd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 jul 2022 08:55

bartdr schreef: 14 jul 2022 08:42 Mooie rit gisteren. Ik denk niet dat het een day off was, zo sterk vond ik pogi deze hele tour al niet. Eerste paar dagen ging dat nog.
Lijkt mij persoonlijk niet handig elke etappe maar te sprinten, kost toch energie
Daarbovenop lijkt het wel alsof hij uit eigen beweging zich inzet voor de ploegbelangen. Als dat ook echt zo is (en waarom zouden we daar aan twijfelen?), dan moet dat toch ook vleugels geven aan de tourploeg die er moet staan voor het klassement? In welke andere ploeg rijdt de ultieme winnaar nog zo in teken van de ploegbelangen?
[/quote]

Met de kennis van nu lijkt het er idd op dat Pogi middels sprints nog wat seconden probeerde te sprokkelen, wat niet echter over komt als zijnde zeker van zijn zaak. Daarbij wordt nu aangetoond dat Pogi niet zo superieur was als werd gedacht, wat anderen ook moed geeft. De Tour was immers al beslist toen Pogi in het geel kwam........

Vind wat er momenteel bij TJV gebeurd mooi om te zien. Niet alleen Van Aert werkt zich kapot (terwijl het groen ook nog steeds een hoofddoel is) , maar ook een Kruiswijk doet zijn werk, Laporte zeker ook en Roglic offert zichzelf helemaal voor Vingegaard.

Ben benieuwd hoe het vandaag op de Nederlandse berg gaat. Zou me niet verbazen dat TJV in het strijdplan van gisteren heeft opgenomen dat ze een dag later op de Alpe finishen, zodat de Nederlandse ploeg naar boven wordt "gedragen". Met de berichten die nu al over AdH gaan ( al dagen feest) hoop ik wel dat het publiek ruimte laat voor mooie strijd en dat inhalen mogelijk blijft.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jul 2022 09:03

Ik maak me wel wat zorgen over die supporters vandaag. Gisteren was al hier en daar gevaarlijk maar vandaag met de feestdag zal het nog drukker zijn.
En dan die bierdrinkende NL’rs in die zogenaamde Nederlandse bocht.
Hoop dat het geen Formule 1 toestand wordt
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 jul 2022 09:04

Zou vandaag niet een pak meer gesloten koersen zijn onder de favorieten? Gisteren zal bij de meesten wel in de benen gekropen zijn. Pogacar verwacht ik wel beter, maar die hongerklop zal hij toch ook nog een dagje meedragen?
Ik gok vandaag op een vroege vlucht die "mag" strijden om de overwinning (en de bollen). Misschien wel een rit voor Pinot?

En om me dan maar in te dekken: alles hierboven is wat ik op dit moment denk, kan goed zijn dat ik daar binnen 5uur anders over denk :D

Plaats reactie