Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2022 17:34

@Bartdr. Fijn dat je je hond bijgebracht heb om een fietser te negeren. Vorige week in één rit vier loslopende honden, drie keer kwam hij echt op me af. Nee hij doet niets hoor. De vierde negeerde me wel, maar dat kan ik toch niet weten?
Ik heb een dikke bult op mijn bovenbeen, met blijvend licht letsel.
Die hond stoof plots de weg over. Ik had niet eens de tijd bang te zijn. Zijn tanden stonden al in mijn been.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2022 17:44

Het overgrote deel van de hondeneigenaars zouden ze moeten verbieden om een hond te houden.
Het overgrote deel van de honden horen aan een korte lijn of in een hok.
Je ziet het van ver of een eigenaar zijn hond onder controle heeft, Bordercollies en Mechelse Schepers zijn mijn favoriete honden.
Die zie je heel zelden gekke dingen doen.
Eigenaars van zulke honden steken heel veel tijd, die indruk heb ik toch, in de opvoeding van hun hond.
Eigenaars van keffers daarentegen....
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jul 2022 18:21

Volgens mij ging de discussie over een aanklacht van een (oud) hondeneigenaar die haar hond verloren heeft door een fietser. Heel toevallig is er een advocate die een soortgelijke hond had en dus graag de fietser aanklaagt. En uiteraard is de media maar al te gretig om breeduit de racefietsers in een kwaad daglicht te stellen. En dat laatste is echt een probleem aan het worden. Om maar een voorbeeld te geven wat het resultaat hiervan is. Laatst reed ik op een rotonde af en zie daar een bejaarde man fietsen die duidelijk zijn hand uitsteekt om de rotonde te vervolgen. Toevallig moet ik ook die kant op, dus ik fiets door. Wat een scheld kannonade ik van die man krijg, aangezien hij toch besloot rechtdoor te moeten. Nog geen week later zelfde rotonde ik weer de rotonde over en daar komt een oma met kleinkind, die zonder blikken of blozen mij de pas afsnijdt. Ik weet niet meer wat te doen om positief te blijven over ons imago.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 jul 2022 18:40

53x11 schreef: 12 jul 2022 10:19 Volgens mij heeft die fietser die doorgefokte veredelde cavia eerder een dienst bewezen.
53x11 schreef: 12 jul 2022 15:21 Verder hoop ik dat iedereen hier op het forum, m.u.v. Orlok wellicht, wel doorheeft dat ik niet als een soort Josef Mengele door het leven ga...
Met zo'n opmerking over de dood van een keeshondje door een wielrenner nb geef je aan niet beter te zijn dan diegene die zulk soort opmerkingen plaatsen over wielrenners op de site van geenstijl. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 12 jul 2022 18:48

scottwilko schreef: 12 jul 2022 18:21 ....Toevallig moet ik ook die kant op, dus ik fiets door. Wat een scheld kannonade ik van die man krijg, aangezien hij toch besloot rechtdoor te moeten. Nog geen week later zelfde rotonde ik weer de rotonde over en daar komt een oma met kleinkind, die zonder blikken of blozen mij de pas afsnijdt. Ik weet niet meer wat te doen om positief te blijven over ons imago.
Waarschijnlijk eerder gevalletjes "zu Blöd fürs Leben". (Vrij vertaald: te dom om te poepen).
Dogma F

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 jul 2022 18:50

Orlok schreef: 12 jul 2022 18:40
53x11 schreef: 12 jul 2022 10:19 Volgens mij heeft die fietser die doorgefokte veredelde cavia eerder een dienst bewezen.
53x11 schreef: 12 jul 2022 15:21 Verder hoop ik dat iedereen hier op het forum, m.u.v. Orlok wellicht, wel doorheeft dat ik niet als een soort Josef Mengele door het leven ga...
Met zo'n opmerking over de dood van een keeshondje door een wielrenner nb geef je aan niet beter te zijn dan diegene die zulk soort opmerkingen plaatsen over wielrenners op de site van geenstijl. ;)
Dat jij een doorgefokt hondenras gelijk stelt aan wielrenners zegt wellicht eerder wat over jou.

Maar geen zorgen, dit forum heeft meermaals laten zien dat diegenen die vooraan staan voor wat betreft het commentaar leveren op mede forumleden meestal niet degenen zijn die over een gezonde dosis introspectie beschikken. Je bent dus niet alleen.



;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 jul 2022 18:55

Ik ben fietser en hondenbezitter (jonge Labrador overenthousiast) en die wordt nooit onaangelijnd uitgelaten.
Juist omdat ie overal op reageert uit enthousiasme kan ik het me niet veroorloven om 'm los te laten lopen, smartphone ligt dan ook altijd thuis wanneer ik met de hond onderweg ben.
Wel altijd poepzakje bij me.... ;)
Moet wel attent zijn want met een onverwachte snuk van de hond ligt je schouder uit de kom! Daarom altijd kort aan de lijn bij passerende fietsers of wandelaars (met of zonder hond) en ik scan continue de omgeving waar ik loop met de hond.

Prachtige opmerking van 53x11! :like:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 jul 2022 19:11

53x11 schreef: 12 jul 2022 18:50
Orlok schreef: 12 jul 2022 18:40
53x11 schreef: 12 jul 2022 10:19 Volgens mij heeft die fietser die doorgefokte veredelde cavia eerder een dienst bewezen.
53x11 schreef: 12 jul 2022 15:21 Verder hoop ik dat iedereen hier op het forum, m.u.v. Orlok wellicht, wel doorheeft dat ik niet als een soort Josef Mengele door het leven ga...
Met zo'n opmerking over de dood van een keeshondje door een wielrenner nb geef je aan niet beter te zijn dan diegene die zulk soort opmerkingen plaatsen over wielrenners op de site van geenstijl. ;)
Dat jij een doorgefokt hondenras gelijk stelt aan wielrenners zegt wellicht eerder wat over jou.

Maar geen zorgen, dit forum heeft meermaals laten zien dat diegenen die vooraan staan voor wat betreft het commentaar leveren op mede forumleden meestal niet degenen zijn die over een gezonde dosis introspectie beschikken. Je bent dus niet alleen.

;-)
Haha, "wie de schoen past trekken hem aan" zeggen wij in Nederland.! :winkthumb:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 12 jul 2022 19:30

Nee, wij zeggen "trekke" in Nederland.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2022 20:24

Lcsmet schreef: 12 jul 2022 17:44 Het overgrote deel van de hondeneigenaars zouden ze moeten verbieden om een hond te houden.
Het overgrote deel van de honden horen aan een korte lijn of in een hok.
Je ziet het van ver of een eigenaar zijn hond onder controle heeft, Bordercollies en Mechelse Schepers zijn mijn favoriete honden.
Die zie je heel zelden gekke dingen doen.
Eigenaars van zulke honden steken heel veel tijd, die indruk heb ik toch, in de opvoeding van hun hond.
Eigenaars van keffers daarentegen....
Jouw sympathieën over hondenrassen hebben in mijn optiek een eigenaardige overeenkomst met wat ik concludeer uit jouw reacties over vluchtelingen en migranten.

Dat gezegd hebbende: in mijn optiek is het overrijden van zo’n lelijk doorgefokt mormel eveneens een medaille waardig
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 12 jul 2022 21:54

Deze laatste opmerkingen vind ik op zijn minst heel opmerkelijk. En onnodig.
Laatst gewijzigd door marcelb op 12 jul 2022 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2022 22:01

Dat mag! Maar als je iets van hondenrassen weet en iets weet van dit soort doorgefokte beestjes dan zou je ze liever uit hun leiden verlossen dan ze te laten leven.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie