Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 jul 2022 13:37

Ernie C. schreef: 12 jul 2022 13:34 Toch raar dat Dunbar en Bennett na de antigentest op maandag nu wel positief testen.
Een Pcr-test werkt vast beter maar wat is dan de reden van de organisatie om voor de antigentest te gaan, een paar euro's besparen?

Welke klassementsrenners zijn de afgelopen maand(en) positief getest?
Ik denk dat we daar de winnaar moeten zoeken.
Bij een antigentest komt geen laboratorium aan te pas volgens mij... (en dus ook geen bewijs bewaard).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jul 2022 13:39

Durbridge trouwens... :oops:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2022 13:39

hopjes schreef: 12 jul 2022 13:34
Enzzo schreef: 12 jul 2022 13:20 Nog een man van Pogacar naar huis met positieve covid test. G Bennett.
Ook een gerucht dat Majka misschien positief is maar nog net niet positief genoeg om uit te stappen …..
Majka besmet maar met een hele lage besmettelijkheid en dus kan die door.

Het is ook vragen om problemen, iedereen corona-vrij op zondag was zeer ongeloofwaardig... (drempelwaarde maar wat hoger zetten en daardoor lastige situaties voorkomen is gewoon uitstel).
En gisteren zei Pogi nog in een interview dat besmet besmet is, en dat je dan naar huis moet gaan. Hij ook. En Majka mag toch blijven? Groot risico dat er meer gaan in die ploeg. Zijn nu al twee besmet eruit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2022 13:41

hopjes schreef: 12 jul 2022 13:37
Ernie C. schreef: 12 jul 2022 13:34 Toch raar dat Dunbar en Bennett na de antigentest op maandag nu wel positief testen.
Een Pcr-test werkt vast beter maar wat is dan de reden van de organisatie om voor de antigentest te gaan, een paar euro's besparen?

Welke klassementsrenners zijn de afgelopen maand(en) positief getest?
Ik denk dat we daar de winnaar moeten zoeken.
Bij een antigentest komt geen laboratorium aan te pas volgens mij... (en dus ook geen bewijs bewaard).
Het is allang bekend dat de antigeentest niet betrouwbaar is. Pas als je zoveel deeltjes aan virus bij je draagt geeft hij een positieve uitslag. Valse veiligheid.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jul 2022 13:43

Majca straks de hele dag naast Vingegaard en Roglic?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2022 13:45

Ernie C. schreef: 12 jul 2022 13:43 Majca straks de hele dag naast Vingegaard en Roglic?
Lol :mrgreen:

Ik hoop dat ze bij Jumbo en andere teams zeggen dat ze maar even bij hem uit de buurt moeten blijven.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1359
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 jul 2022 13:45

Zou wel een heel smerige tactiek zijn. Kan even goed zijn dat Majka met zijn lage virusload toch veel prestatieverlies lijdt en geen poot meer vooruit komt. Zullen we allemaal maar moeten ontdekken.
Het is in elk geval een blammage voor de tour organisatie en hun manier van testen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 jul 2022 13:48

JPAR schreef: 12 jul 2022 13:41
hopjes schreef: 12 jul 2022 13:37
Ernie C. schreef: 12 jul 2022 13:34 Toch raar dat Dunbar en Bennett na de antigentest op maandag nu wel positief testen.
Een Pcr-test werkt vast beter maar wat is dan de reden van de organisatie om voor de antigentest te gaan, een paar euro's besparen?

Welke klassementsrenners zijn de afgelopen maand(en) positief getest?
Ik denk dat we daar de winnaar moeten zoeken.
Bij een antigentest komt geen laboratorium aan te pas volgens mij... (en dus ook geen bewijs bewaard).
Het is allang bekend dat de antigeentest niet betrouwbaar is. Pas als je zoveel deeltjes aan virus bij je draagt geeft hij een positieve uitslag. Valse veiligheid.
Tja, valse veiligheid... lastige keuze. Ik vind renners die nu uit koers gaan ivm een postitieve test terwijl ze nergens last van hebben vervelender dan valse veiligheid.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2022 13:56

hopjes schreef: 12 jul 2022 13:48
JPAR schreef: 12 jul 2022 13:41
hopjes schreef: 12 jul 2022 13:37

Bij een antigentest komt geen laboratorium aan te pas volgens mij... (en dus ook geen bewijs bewaard).
Het is allang bekend dat de antigeentest niet betrouwbaar is. Pas als je zoveel deeltjes aan virus bij je draagt geeft hij een positieve uitslag. Valse veiligheid.
Tja, valse veiligheid... lastige keuze. Ik vind renners die nu uit koers gaan ivm een postitieve test terwijl ze nergens last van hebben vervelender dan valse veiligheid.
Waarom? Dat ze zelf geen last hebben betekent toch niet dat iemand anders die ze besmetten er wel heel veel last van kan hebben? Ik vind het een moeilijke beslissing. Geen klachten dan mag je door en iedereen neemt het risico dat ze ook besmet worden en dan maar hopen dat ze geen klachten krijgen of kies je ervoor om mensen te beschermen en als je besmet bent ga je uit koers?

Sowieso is het raar dat officieel de test van zondag geldt en als je intern anders test je dat gewoon kunt verzwijgen en door kunt fietsen :?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1359
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 jul 2022 13:57

...ondertussen lijkt er bijzonder weinig animo te zijn om iets op poten te zetten.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2367
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 12 jul 2022 14:25

Ik wist niet dat de ASO antigentest ipv PCR's heeft gedaan. Daar is dus gekozen voor een lagere 'pakkans'.

Ik hoop dat het meevalt, maar iets zegt me dat die C-uitbraak in de Tour nog altijd een issue kan gaan worden. Wat ik bijv. echt niet begrijp is hoeveel mensen buiten de bubbel contact hebben met renners. Kijk eens naar de beelden van voor en na een etappe. Inclusief gezinsleden en kids van de renners. Ik snap werkelijk waar niet dat teams dat toestaan. Zoveel meer risico op een besmetting.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 jul 2022 14:45

JPAR schreef: 12 jul 2022 13:56
hopjes schreef: 12 jul 2022 13:48
Tja, valse veiligheid... lastige keuze. Ik vind renners die nu uit koers gaan ivm een postitieve test terwijl ze nergens last van hebben vervelender dan valse veiligheid.
Waarom? Dat ze zelf geen last hebben betekent toch niet dat iemand anders die ze besmetten er wel heel veel last van kan hebben? Ik vind het een moeilijke beslissing. Geen klachten dan mag je door en iedereen neemt het risico dat ze ook besmet worden en dan maar hopen dat ze geen klachten krijgen of kies je ervoor om mensen te beschermen en als je besmet bent ga je uit koers?

Sowieso is het raar dat officieel de test van zondag geldt en als je intern anders test je dat gewoon kunt verzwijgen en door kunt fietsen :?
Doordat je discutabele tests gebruikt waarvan een positieve danwel negatieve uitslag op diverse manieren te interpreteren wat koersvervalsing in de hand kan werken. Wat mij betreft corona accepteren als zijnde griep, niet testen en als je je ziek voelt uit koers. Dit is onhoudbaar en dat weet iedereen die er zich even in verdiept... Ik wil voorkomen dat het een corona topic word, dus ik hou erover op. En ja, ik weet van colbrelli en van sporters die lang klachten houden. Hopelijk geen corona gevallen meer, mooie koers en geen anti-wieler-spektakel op de alpe d huez donderdag.

Plaats reactie