Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jul 2022 10:59

Gastheerg schreef: 08 jul 2022 10:23 Misschien wel hetzelfde mysterie voor die idiote vlucht ;)
Ja geel is wel weg. Groen lijkt ook wel weg maar misschien heeft Wout gister toch een kostbare fout gemaakt. Mooi om te zien hoe hij Simmons oprookte liet zien dat het peloton hem niet zomaar een geel afscheidscadeau aan het geven was.
Als Wout in Parijs een paar punten tekort komt op groen zal de etappe van gister niet alleen afscheid van geel maar ook van groen zijn geweest.
Denk je echt dat Wout groen nog kan mis lopen? Lijkt me gewoon een kwestie van meeschuiven met de topsprinters in de ontsnapping en dan zowel in die sprints als in de massasprints meedoen. Indien nodig, kan hij in een zwaardere etappe ook nog wel een keer punten pakken waar een Jakobsen dat bv. niet zal kunnen.

Vandaag vermoedelijk toch een keer een lange vlucht die mag winnen en dan UAE controlerend rijden zodat ze de verantwoordelijkheden van geel toch nog even bij een ander kunnen leggen? Ander scenario dat ik nog zie is een aanvallend koersende O'Connor (staat op 7minuten), maar die leek gisteren toch echt de benen niet te hebben. Zo lang andere ploegen bijspringen in het tempowerk doorheen de dag, zal UAE wel sterk genoeg zijn op het einde. Zoals gisteren: UAE had misschien moeten controleren, maar Alpecin zet 2man op kop om Wout binnen schot te houden ook al hebben ze eigenlijk geen renner die die eindsprint zou kunnen winnen.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 08 jul 2022 11:03

Hoe idioot de vlucht van WvA ook maar wezen mag, de overtreffende trap is toch wel dat al die hijgerige ploegleiders hun pionnetjes aan het werk zetten om Pogacar naar de finale te helpen. Hoezo rijdt Alpecin, hoezo Bora, hoezo EF, hoezo Jayco? Ze hadden een snipperdag kunnen nemen en de paniek van UAE moeten afwachten wanneer de voorsprong van Wout met zijn 2 kompanen tot 10 minuten was gegroeid. Wat een dombo's.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 jul 2022 11:07

Iedereen valt aan deze tour en Pogacar is de lachende derde. Ik verbaas me daar ook al de hele tour over.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2022 11:14

Yep, dit is F-jes voetbal; allemaal doldwaas achter de bal rennen.
Onbegrijpelijk dat alle ploegen dit blijven doen.
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jul 2022 11:16

Bora en Jayco hadden dan tenminste met Vlasov en Matthews relatief gezien nog kanshebbers op de ritzege, maar Alpecin heeft op dit moment toch echt gewoon geen renner die Pogacar kan kloppen in zo'n inspanning?
Ik las net op sporza dat Pogacar vandaag zelf wel graag zou winnen. Nu ben ik nieuwsgierig of er nog altijd ploegen gaan zijn die UAE op sleeptouw nemen...

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 08 jul 2022 11:26

Klein_Verzet schreef: 08 jul 2022 11:03 Hoe idioot de vlucht van WvA ook maar wezen mag, de overtreffende trap is toch wel dat al die hijgerige ploegleiders hun pionnetjes aan het werk zetten om Pogacar naar de finale te helpen. Hoezo rijdt Alpecin, hoezo Bora, hoezo EF, hoezo Jayco? Ze hadden een snipperdag kunnen nemen en de paniek van UAE moeten afwachten wanneer de voorsprong van Wout met zijn 2 kompanen tot 10 minuten was gegroeid. Wat een dombo's.
Je mag het belang van een ritoverwinning toch ook niet onderschatten. Zeker toen bleek dat Fuglsang niet meer meedeed, zagen andere ploegen hun kans schoon om WvA in te rekenen en voor de ritoverwinning te gaan. En vergeet ook niet dat er nog andere ploegen naast die van Pogacar gisteren het geel hadden kunnen pakken...

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 jul 2022 11:29

Akkoord, maar in geval van Alpecin was het toch echt overdreven? Die 2 renners reden niet op het einde he, maar waren de tempobeulen tijdens het eerste deel van de ontsnapping.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 08 jul 2022 11:29

Het lijkt erop dat alle andere ploegen het geel al opgegeven hebben en het hun geen sikkepit uitmaakt of ze UAE in de zetel zetten zolang ze ergens een mini kansje hebben op een rit. Dat is de enige reden die ik kan bedenken voor het jagen achter Wout gisteren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jul 2022 11:39

Dat is vaak het voordeel van de beste klassementsrenner.
Gisteren hadden die mannen gewoon mee moeten zitten in de vlucht om te kunnen winnen. Wat dat betreft was Jumbo de enige ploeg met de juiste strategie maar in je eentje redt je het dan weer niet.

Wel interessant nu het klassement eigenlijk al in de plooi ligt. Als nu alle ploegen die voor etappewinst willen gaan dat vanuit de vlucht gaan proberen (op de echte vlakke ritten na), dan moet UAE het allemaal maar zien te controleren en moeten we hopen dat de overgebleven podiumkandidaten niet mee gaan helpen.
Dan kunnen er nog best interessante dingen gaan gebeuren in het klassement.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 jul 2022 14:04

Gastheerg schreef: 08 jul 2022 10:23 .................
Als Wout in Parijs een paar punten tekort komt op groen zal de etappe van gister niet alleen afscheid van geel maar ook van groen zijn geweest.
Hoe gaat dat gebeuren, behoudens pech of ziekte?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 jul 2022 15:01

Pogi gaat vandaag gewoon de etappe winnen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 jul 2022 16:49

Waarom rijden ze Pogi nu weer naar de finish? Het is net alsof ze nirt durven verliezen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie