Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jul 2022 18:26

havana schreef: 07 jul 2022 18:05

Totaal maar dan ook totaal mee oneens. Als je de luxe wil hebben om dat soort keuzes te maken moet je niet bij de NOS gaan werken in die functie. Dan moet je trouwens ook geen politie-agent, topsporter, verpleger, arts, topadvocaat, CEO of politicus worden. Dat zijn allemaal beroepen waarbij het werk soms gewoon voorgaat en je onregelmatige diensten moet draaien.

Daar ben ik het totaal, maar dan ook totaal mee oneens. De waanidee dat dit soort gedrag een must is wordt alleen door die groep zelf in stand gehouden. Gelukkig zien we dat bij de vervrouwelijking van dit soort beroepen er wordt afgestapt van deze onnodige vorm van machisme.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jul 2022 18:26

havana schreef: 07 jul 2022 18:07 Als je zo redeneert kun je 5 van de 10 beroepen niet meer doen zodra je kinderen hebt. Lijkt me economisch gezien niet heel handig. Om nog maar te zwijgen of je daar als ouder zelf gelukkig van wordt.

Vergeet niet dat je als ouder ook simpelweg moet werken om je kind financieel een toekomst te geven. Bij werken horen ook offers, die soms, helaas ten koste gaan van kinderen.

Kind moet altijd voor gaan? Waar leg je dan de grens? Oh papa, ik heb vandaag geen zin in school. Papa, ik wil dat je komt kijken bij mijn sportwedstrijd? Moet ik dan elke keer thuis blijven van werk?
Bij (bijna) elk beroep kan je toch een vrije dag nemen? Toch een kleine moeite voor een mijlpaal (niet elk optreden is even belangrijk, mijn dochter danste nog een tijdje, 4 optredens per jaar, die deed ik niet allemaal hoor)

Er zijn offers en er zijn offers. Iets wat erg belangrijk is, moet tijd voor gemaakt worden (eerste optreden, laatste optreden, een mijlpaal in hun leven,...)

Kind zijn welzijn moet voorgaan, geen zin in school is net het tegenovergestelde.
Beetje structuur en NEE kunnen zeggen zijn net goed voor kinderen (maar dat is net niet zo populair, vooral in NL niet)

Ik laat mijn werk in ieder geval niet voorgaan op het welzijn van mijn kind (fietsen daarentegen ;) ) wat ook de belangrijkste reden is dat ik gestopt ben met wachtdiensten (alhoewel ze daar op mijn huidige job wel flexibeler mee omgaan dan in mijn vorige waar je gewoon altijd beschikbaar moest zijn in de voor jouw geplande week)
Afbeelding

i-mac

i-mac 07 jul 2022 18:34

TL@ schreef: 07 jul 2022 18:26 Bij (bijna) elk beroep kan je toch een vrije dag nemen?
In theorie lijkt dat misschien zo. Maar de realiteit is op veel plaatsen totaal anders. Je kan natuurlijk altijd proberen om je shift te wisselen met een collega, maar als die niet kunnen/willen, sta je daar. En soms komen er dan bittere tranen bij. Maar de keerzijde is (was in mijn geval) dat ik dan thuis kon zijn op momenten dat andere ouders aan het werk waren. dat heb je nu eenmaal als je onregelmatige uren werkt. En zijn er best veel mensen aan het het werk.

Ik heb gisteren eens gekeken naar dat avondprogramma op de NOS. Maar die Dione ... neen, die hoor ik niet graag bezig. Ik had soms de indruk dat de tafelgasten er ongemakkelijk bij zaten.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 jul 2022 18:47

lugosi schreef: 07 jul 2022 18:26
havana schreef: 07 jul 2022 18:05

Totaal maar dan ook totaal mee oneens. Als je de luxe wil hebben om dat soort keuzes te maken moet je niet bij de NOS gaan werken in die functie. Dan moet je trouwens ook geen politie-agent, topsporter, verpleger, arts, topadvocaat, CEO of politicus worden. Dat zijn allemaal beroepen waarbij het werk soms gewoon voorgaat en je onregelmatige diensten moet draaien.

Daar ben ik het totaal, maar dan ook totaal mee oneens. De waanidee dat dit soort gedrag een must is wordt alleen door die groep zelf in stand gehouden. Gelukkig zien we dat bij de vervrouwelijking van dit soort beroepen er wordt afgestapt van deze onnodige vorm van machisme.
+1

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 jul 2022 19:12

havana schreef: 07 jul 2022 18:05
NuitKor schreef: 07 jul 2022 15:03 Ze hadden inderdaad een vervanger moeten regelen, maar dat Herman de eindmusical van zijn school verkiest boven zijn werk snap ik volledig. Zoiets maak je per kind maar 1x mee en is belangrijk om bij te zijn. En dat zeg ik terwijl ik zelf geen eens kinderen heb.
Totaal maar dan ook totaal mee oneens. Als je de luxe wil hebben om dat soort keuzes te maken moet je niet bij de NOS gaan werken in die functie. Dan moet je trouwens ook geen politie-agent, topsporter, verpleger, arts, topadvocaat, CEO of politicus worden. Dat zijn allemaal beroepen waarbij het werk soms gewoon voorgaat en je onregelmatige diensten moet draaien.

Ik vind dat de NOS, nota bene betaald van belastinggeld, hiermee een volledig verkeerd signaal afgeeft. De NOS pretendeert namelijk in de Champions League te spelen van de Nederlandse journalistiek en daar hoort dit soft geneuzel niet bij. Als je in de CL speelt moet je gewoon leveren, come hell or high water.

Natuurlijk, sommige dingen zijn belangrijker dan werk. Maar we hebben het niet over een (ik noem maar wat) een overlijden. We hebben het over een lullige eindmusical.

Mijn mening he, hoef je het niet me eens te zijn ;)
Ben blij dat niet iedereen er zo over denkt. Ben toevallig getrouwd met een voormalig topsporter en huidig arts (in beiden behoorlijk succesvol). Gelukkig ging/gaat het werk niet altijd voor. Anders had ze ook nooit mij aan de haak kunnen slaan natuurlijk. ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jul 2022 19:35

Eén van de dingen die hoort bij vrij nemen op belangrijke momenten is dat er een vervanger is. En dat is eigenlijk waar het mij om ging.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2022 21:09

Ja dat vind ik echt geen steek houden na het verlies van geel.

“Als Wout vandaag niet koerst, was er een kopgroep gaan lopen van een man of vijftien zonder iemand van ons. Dan hadden we de hele dag op kop moeten rijden en waarschijnlijk ook niet de rit gewonnen.
Dus het was hoe dan ook een verloren missie? Vreemde tactiek voor een ploeg die het eindklassement wil winnen….
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 07 jul 2022 21:59

daniel1975 schreef: 07 jul 2022 18:08
Enzzo schreef: 07 jul 2022 17:46 Ik zou Raas anders wel een keer willen horen na jaren lang stilzwijgen hoor!
Gaat niet gebeuren denk ik.
Helaas, bijzondere man.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Iemand die Jan Raas zover krijgt moet echt van hele, hele goede huize komen. Toch zou het geweldig zijn. Een tafel met één gast: Jan Raas, die een uur lang zijn analyse kan geven. Reken maar dat deze man weet waar hij het over heeft. Maar goed, zal inderdaad denk ik ook niet gebeuren, vrees dat hij zijn analyse alleen voor een zeer beperkte groep intimi houd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jul 2022 23:43

Kneteman in AE; heel het peleton zat stiekem te lachen met de actie van VanAert. Blijkbaar heeft ze de interviews en datagegevens na de aankomst niet gezien.
Verder begreep ze ook niet wat de taktiek was van Jumbo, terwijl die na de aankomst uitvoerig is uitgelegd door de leiding van het team en door verschillende renners.
Kwa onzingehalte kunnen haar verklaringen tellen, dat ze de interviews en analyses na de rit niet meepikt pleit ook niet meteen voor een professionele visie. Wat mij betreft afvoeren.
Dan liever Marijn, die is wel op de hoogte van wat er gebeurt.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 jul 2022 00:32

Na een mislukte missie neem ik de verklaringen van de ploegleiding (meestal) ook niet au serieux.(window dressing)
Van Baarle en Contador,e.a, begrepen deze actie (Wout/Jumbo) ook niet en stelden zelfs de alternatieven voor.
Zodat hij zelf nog kans had om mogelijk te strijden voor de ritzege maar zeker een grotere puntenoogst voor de groene trui.
Speelde de overmoed een rol in deze, ik zag het met lede ogen gebeuren.
Maar deze uitspraken (Vanbaarle/contador e.a.journalisten) liet onze manipulator, Karl v Niewkerke ook niet horen op VLV. Hij bracht zijn vraag eerder dubieus aan door te stellen wat men van Wout zijn prestaties dacht en dan kunnen die antwoorden natuurlijk alleen maar positief zijn. De prestatie op zich was weer super, maar slim?

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 08 jul 2022 03:27

Net de AE van donderdag teruggekeken. Wat is dit een slecht programma geworden zeg. Dione heeft geen verstand van wielrennen en is niet geschikt als presentatrice. Dan het programma inhoudelijk, waarom een wielrenner bespreken die niet eens deelneemt aan de tour? Er zijn toch genoeg tour gerelateerde onderwerpen te bespreken. De NOS moet andere prioriteiten gaan stellen anders daar geen belastingcenten meer aan uitgeven. Selecteren op kwaliteit ipv diversiteit.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2022 07:00

Dan kun je alles van Karl zeggen qua commercie, maar hij is wél een kundige presentator én hij kent iets van koers.

Plaats reactie