Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 07 jul 2022 11:40

Dat met Tom Dumoulin vond ik gister ook wel irritant. Blijven zagen over het stoppen terwijl hij zelf gelijk al aangaf het er niet over te willen hebben.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 jul 2022 15:03

havana schreef: 06 jul 2022 09:43
Ik vind dat Dione het niet zo slecht doet. Ik vind vooral de repo's erg zwak dit jaar. Zo'n Herman die geen repo maakt omdat zijn zoon eindmusical heeft. Mensen kinderen zeg, ik heb daar echt geen goed woord voor over.... Regen dan op zijn minst een vervanger. Zo'n Hendriks (die ook ter plaatse is) kan toch ook wel een keer een renner interviewen?
Ze hadden inderdaad een vervanger moeten regelen, maar dat Herman de eindmusical van zijn school verkiest boven zijn werk snap ik volledig. Zoiets maak je per kind maar 1x mee en is belangrijk om bij te zijn. En dat zeg ik terwijl ik zelf geen eens kinderen heb.

Dione doet het na al die jaren nog steeds erg ongewennig. Ik was ook niet kapot van Mart, maar hij had wel de juiste sfeer voor de AE. Pas toen hij weg was begon ik dat te beseffen.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 07 jul 2022 15:06

De NOS zakt wel door de ondergrens qua content dit jaar,
- Facetime gesprekken van matige kwaliteit
- Herman die live de musical van z'n zoon verslaat (helemaal prima om daar heen te gaan maar dit hoeft niet op TV).
- Matige gasten aan tafel
- Dione doet me nog altijd denken aan m'n moeder die alleen bij EKs en WK's voetbal kijkt en dan ergens halverwege de 1e helft vraagt welke kleur is Nederland eigenlijk.. ze weet gewoon niks van wielrennen en gaat daarom maar giechelen.

ik verlang eigenlijk terug naar Mart.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 jul 2022 15:14

- Facetime (ZOOM/Teams/etc) gesprekken zijn irritant, maar blijkbaar geaccepteerd sinds kerroonnaa-tijd. En eerlijk gezegd soms ook wel efficient als het alternatief is geen gesprek
- Herman heeft hier vooral weer veel punten gescoord bij zijn fanbase denk ik (35-45 jarige vrouwen). Mijn n=1 steekproef naast me op de bank bevestigde dat ;-)
- Wat voor soort gasten zou jij boeiend vinden? Het kabbelt altijd een beetje (ook al in de Mart tijd). Hoort ook wel een beetje bij het format toch?
- Spot on karakterschets van Dione (ik moest lachen). Hoe ze over komt dan. Ik denk dat ze best wel veel weet stiekem, maar zich als vragensteller verplaatst in een publiek dat buiten de tour niet noodzakelijkerwijs zich in wielrennen verdiept.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 07 jul 2022 15:36

Mijn standpunt is zojuist bevestigd met het interview met M.Ducrot vanuit de auto.

Gasten die ik graag zou zien: Mensen met een mening: Boogerd, Thomas D, Wiggo,

of echt grote renners uit het verleden: Kuiper, Raas, Jansen, en geen mensen zoals Rob Harmeling, Gert one trick pony Jacobs of seniel Lubberding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jul 2022 17:02

bankrenner schreef: 07 jul 2022 15:36 Mijn standpunt is zojuist bevestigd met het interview met M.Ducrot vanuit de auto.

Gasten die ik graag zou zien: Mensen met een mening: Boogerd, Thomas D, Wiggo,

of echt grote renners uit het verleden: Kuiper, Raas, Jansen, en geen mensen zoals Rob Harmeling, Gert one trick pony Jacobs of seniel Lubberding
Boogerd, liever niet
Dekker, ja, valt erg mee
Wiggo, als je Wiggins bedoelt, nee, AE mag van mij een beetje chauvinistisch zijn, Fransen zijn dat ook
Kuiper, mja
Raas, nee
Jansen, vreselijke man, liever niet
Harmeling, nee
Gert de Pony, alsjeblieft zeg, vreselijke vent
Lubberding, nee, in de jaren tachtig blijven hangen

Just my 2 cents.

Ik vind soms een willekeurige bn-er die een dagje mee gaat wel leuk, als het een liefhebber is, die zie je dan als een soort kind in een snoepwinkel glunderen, kan ik wel van genieten.

Dumoulin gisteren vind ik ook niet zo, prachtige renner met mooi palmares maar in zon programma de uitstraling van een deurkruk.

Om toe te voegen:

- nelissen
- zonneveld
- ten dam
- roxane
- marijn de vries

En Joop, ook de uitstraling van een deurkruk, maar wel een schattige deurkruk.

Eigenlijk het liefste een leuk persoon icm met 1 of 2 echte kenners met een mening, zoiets zeg maar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2022 17:46

Ik zou Raas anders wel een keer willen horen na jaren lang stilzwijgen hoor!
Maar na de actie van Jumbo/van Aert vandaag ga ik vanavond toch maar weer eens beide programma’s kijken! Benieuwd of er ook antwoorden volgen op het waarom en de strategie achter die actie…
En dan liever niet de analisten maar gewoon rechtstreeks bij de ploegleiding!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jul 2022 18:05

NuitKor schreef: 07 jul 2022 15:03 Ze hadden inderdaad een vervanger moeten regelen, maar dat Herman de eindmusical van zijn school verkiest boven zijn werk snap ik volledig. Zoiets maak je per kind maar 1x mee en is belangrijk om bij te zijn. En dat zeg ik terwijl ik zelf geen eens kinderen heb.
Totaal maar dan ook totaal mee oneens. Als je de luxe wil hebben om dat soort keuzes te maken moet je niet bij de NOS gaan werken in die functie. Dan moet je trouwens ook geen politie-agent, topsporter, verpleger, arts, topadvocaat, CEO of politicus worden. Dat zijn allemaal beroepen waarbij het werk soms gewoon voorgaat en je onregelmatige diensten moet draaien.

Ik vind dat de NOS, nota bene betaald van belastinggeld, hiermee een volledig verkeerd signaal afgeeft. De NOS pretendeert namelijk in de Champions League te spelen van de Nederlandse journalistiek en daar hoort dit soft geneuzel niet bij. Als je in de CL speelt moet je gewoon leveren, come hell or high water.

Natuurlijk, sommige dingen zijn belangrijker dan werk. Maar we hebben het niet over een (ik noem maar wat) een overlijden. We hebben het over een lullige eindmusical.

Mijn mening he, hoef je het niet me eens te zijn ;)
Laatst gewijzigd door havana op 07 jul 2022 18:09, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jul 2022 18:07

Kind moet altijd voor gaan, als je daar niet toe bereidt bent, moet je geen kinderen nemen (ongeacht je job)
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jul 2022 18:07

Als je zo redeneert kun je 5 van de 10 beroepen niet meer doen zodra je kinderen hebt. Lijkt me economisch gezien niet heel handig. Om nog maar te zwijgen of je daar als ouder zelf gelukkig van wordt.

Vergeet niet dat je als ouder ook simpelweg moet werken om je kind financieel een toekomst te geven. Bij werken horen ook offers, die soms, helaas ten koste gaan van kinderen.

Kind moet altijd voor gaan? Waar leg je dan de grens? Oh papa, ik heb vandaag geen zin in school. Papa, ik wil dat je komt kijken bij mijn sportwedstrijd? Moet ik dan elke keer thuis blijven van werk?
Laatst gewijzigd door havana op 07 jul 2022 18:18, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2022 18:08

Enzzo schreef: 07 jul 2022 17:46 Ik zou Raas anders wel een keer willen horen na jaren lang stilzwijgen hoor!
Gaat niet gebeuren denk ik.
Helaas, bijzondere man.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jul 2022 18:22

Enzzo schreef: 07 jul 2022 17:46 ......
Maar na de actie van Jumbo/van Aert vandaag ga ik vanavond toch maar weer eens beide programma’s kijken! Benieuwd of er ook antwoorden volgen op het waarom en de strategie achter die actie…
En dan liever niet de analisten maar gewoon rechtstreeks bij de ploegleiding!
De uitleg van Frans Maassen vond ik behoorlijk realistisch en eigenlijk had ik het ook zo al van in het begin ingeschat.
https://www.wielerflits.be/nieuws/frans ... jk-praten/

Plaats reactie