Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 09:05

Ernie C. schreef: 04 jul 2022 08:20

Met het inzien van de fout zit je al op de helft van hem te verbeteren ;) . Met slechts één mannetje in de lead out, wordt het er ook niet makkelijker op.
Dat Laporte op minder dan driehonderd meter zijn sprint nog moest beginnen betekent dat dat op zich voldoende was. Wout zat op dat moment in het wiel van Laporte, ik denk dat hij de foute beslissing mede maakt door aan de andere kant dan Laporte de QS renner (morkov?) voorbij te steken. Kiest hij links ipv rechts dan wint hij.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4615
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jul 2022 09:09

daniel1975 schreef: 04 jul 2022 03:57 Oneens. Prima combi met Danny als commentaar bij de dames.
Ongeacht haar rare stemmetje hoor ik dan liever Iris .

Ook Jose deed het vorige week goed vond ik. De Lotto Belgium Ladies tour was alleen met engels commentaar beschikbaar. :?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 jul 2022 09:31

hayes schreef: 04 jul 2022 08:50
i-mac schreef: 03 jul 2022 17:40 . Het ware mooi mochten Dylan en Fabio elkaar achter de schermen even kunnen spreken. Lijkt me het ideale moment om dat even te doen (als het kan/mag van de entourage).
Stukje interview met Fabio gehoord. Dat zit er echt niet in.
Hij eindigde met 'het laat me koud'.

Stel jezelf even in Fabio z'n plaats... Wat die een jaar lang moeten onergaan heeft. De ene operatie na de andere.
En zeker na uitspraken als 'jodium of het podium' moet ik Groenewegen niet.
Wat betreft dat eerste: 100% eens. Ik zou ook niet zoveel behoefte hebben om met lovende woorden te komen, ondanks dat ik het nog steeds een ongeluk vind. En dan zie ik liever iemand die eerlijk is dan iemand die om commerciële redenen mr. Nice Guy gaat staan uit te hangen.

Maar Groenewegen gun ik het ook, van Aert ook en Ewan eigenlijk ook wel, aardige gast en de ploeg, waar ik altijd al een beetje fan van ben heeft het nodig. En dan uiteraard Sagan nog. Die ploeg haalt normaal uitgebluste renners om ze nog wat verder uit te blussen maar Sagan lijkt de stijgende lijn gevonden te hebben en hem zou ik toch ook echt graag een etappe en het liefst nog een keer het groen zien winnen.
En dan lijkt het natuurlijk leuk al die positiviteit van mij maar als het al niet eens meer uitmaakt wie er wint, wordt het wel heel slaapverwekkend, zo'n sprintetappe :mrgreen: .

Misschien moet ik toch maar eens gaan strepen in mijn gunfactorboekje :twisted:
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jul 2022 09:57

Ja jij lijkt iedereen het wel te gunnen Foei! :-)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 jul 2022 09:59

Ernie C. schreef: 04 jul 2022 09:31 Misschien moet ik toch maar eens gaan strepen in mijn gunfactorboekje :twisted:
Of je kan in je boekje ook opnemen hoeveel (grote) overwinningen je renner X gunt in een seizoen/grote ronde? :D

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jul 2022 10:23

2 mooie ritwinnaars.

Als je leest hoe fabio, zo jong al, zo professioneel en gretig is in het leren van anderen en verbeteren en scherp zijn. Het is in zijn vak misschien wel net zo'n type als Sven Kramer op het ijs, of Michael Jordan. Fabio laat ook duidelijk weten aan zijn ploeggenoten, na een sprint, wat er niet goed ging. Ook niet sympathiek.
Dat is naar buiten toe niet sympathiek, maar naar mijn mening zeer professioneel.
Hoe hij nu nog praat over Groenewegen is een zijspoor van zijn werk. Dat interview voor de tour, zou me niet verbazen als dat ingegeven is vanuit de ploeg. Een stukje mentale oorlogsvoering.
Een uitspraak als "het laat me koud dat Dylan nu wint", vind ik alleen maar positief eigenlijk. Het is toch volkomen logisch dat hij geen enkel positief gevoel heeft bij wat Dylan ook doet? Dan is het andere uiterste dat een winst van Dylan bij hem agressie op roept, of emotie, of wrok of wat ook. Maar kennelijk is dat ook niet meer het geval. Op sportief vlak lijkt hij dat gewoon afgesloten te hebben. Hij doet zijn ding, en het interesseert hem geen ene donder wat Dylan doet of presteert.
Klinkt niet sympathiek naar buiten toe, maar voor Fabio zelf is dat toch écht de beste mentale benadering die hij kan hebben en om de focus verder bij zichzelf te houden.
Laat ie dan ook de mentale spelletjes en nasleep etc. achterwege houden. Dan is het gewoon helemaal klaar. Helaas hebben ze dat nog niet door.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 jul 2022 12:16

@lugosi.+1, dat is ook wat ik een voorzichtige en toekomstgerichte houding noem. Daar hebben we niks aan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jul 2022 14:16

Ach als zelf Verstappen en Hamilton weer met elkaar praten kunnen hun het ook wel toch. Zoveel verschil zat daar nou ook niet in.
Het resultaat was alleen anders.

De meesten weten hier wel dat ik zelden een oordeel over een renner heb. Ik zie van alles de lol vaak wel in. Cavendish, Sagan etc.
Maar ik heb zelden iemand zo zuur en zonder uitstraling zien overkomen als Jakobsen. Maargoed dat nog zegt niets, wij krijgen alleen een beeld uit de medio, misschien is het gewoon een verschrikkelijk aardige leuke gozer.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 jul 2022 14:56

lugosi schreef: 04 jul 2022 09:05
Ernie C. schreef: 04 jul 2022 08:20

Met het inzien van de fout zit je al op de helft van hem te verbeteren ;) . Met slechts één mannetje in de lead out, wordt het er ook niet makkelijker op.
Dat Laporte op minder dan driehonderd meter zijn sprint nog moest beginnen betekent dat dat op zich voldoende was. Wout zat op dat moment in het wiel van Laporte, ik denk dat hij de foute beslissing mede maakt door aan de andere kant dan Laporte de QS renner (morkov?) voorbij te steken. Kiest hij links ipv rechts dan wint hij.
Wout is gewoon een heel snelle renner maar nog altijd geen volleerde sprinter. Natuurlijk maakt hij fouten in de sprint. Maar als dit en als dat....als Ewan niet geblokkeerd wordt door Sagan is er veel kans dat die alsnog wint en als Jakobsen zich in de laatste of voorlaatste bocht niet laat insluiten wint die wschlk terug. Wat vooral fout was was dat Laporte de verkeerde kant kiest en dat hij daarna zich netjes opzij zet om Groenewegen door te laten.
Wat Fabio betreft die een nice guy tov Dylan zou moeten zijn, ik zou eens willen zien moest er een automobilist iemands kind door grove onvoorzichtigheid of dronken of door drugsgebruik voor maanden in de kliniek helpen hoe nice die forumleden tov van die mens zouden zijn achteraf. Wees toch eens een beetje objectief aub.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jul 2022 15:03

Die laatste alinea raakt natuurlijk kant noch wal. Ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt man man man.
Hier gaat toch elke vergelijking mank.

Ze doen beide mee aan hetzelfde spelletje en wat Dylan deed gebeurt al jaren met alleen schaafwonden.
Dat keuren velen hier gewoon goed met opmerkingen dat de renners zouden lachen om onze uitleg hier.

Daarnaast lag 80% bij de organisatie en dat had afgelopen zaterdag ook weer gekund. Ik heb er hier niets over gelezen hier....
Maar welke *&^%$ debiel heeft die finale van zaterdag bedacht.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 04 jul 2022 15:04

fiedoo schreef: 04 jul 2022 14:56 ik zou eens willen zien moest er een automobilist iemands kind door grove onvoorzichtigheid of dronken of door drugsgebruik voor maanden in de kliniek helpen hoe nice die forumleden tov van die mens zouden zijn achteraf. Wees toch eens een beetje objectief aub.
+1

Dus zolang het enkel schaafwonden zijn mag het?
De manier waarop Sagan zich door het peloton beukt is ook in orde als iedereen recht blijft?

Sommige aanslagen in het voetbal voortaan ook goedkeuren als geen ambulance nodig is?

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 jul 2022 15:23

Het probleem is dat je moeilijk kan bewijzen wat er "bewust" gedaan wordt. Bv. het gat dicht doen is waarschijnlijk veel vaker bewust, dan een renner dat zal toegeven. Dat beuken (zoals Sagan laat zien) is vaak toch duidelijk, maar aan de andere kant moet je ook opletten dat je zo'n massasprint niet herleid tot 3km "ploegentijdrit" omdat er enkel nog voorbijgestoken mag worden wanneer er voor 3renners plaats is. Dan kan je als renner gaten laten waar een ander toch niet door mag duiken terwijl hij dat wel vlot zou kunnen zonder gevaar.
Theoretisch is mogelijke een oplossing dat er geen schouder/arm/hoofd/... contact mag zijn in de laatste 500m, maar of dat dan in de praktijk veel gaat veranderen... lijkt me toch sterk.

Ik denk ook dat wat we nu zien, zeker van Sagan, ook het gevolg is van te laks optreden in het verleden. Haal een renner de eerste keer dat hij dat doet uit koers. Zelfde met Evenepoel dit jaar in de Brabantse pijl, hij duwt daar op een relatief rustig moment in koers een renner opzij. Ik snap echt niet dat die mag doorrijden.

Plaats reactie