Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jul 2022 19:43

Dat vind ik ook FIEDOOO.
En dat maakt er nogsteeds een grote loterij van maar dan is het in elk geval een loterij waarop je kunt anticiperen en waarvan de startvolgorde vast ligt!
En met anticiperen bedoel ik dus dat je dáár je verlies neemt en verderop in de ronde juist je winst neemt. Ook dat is koers!!!
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 01 jul 2022 19:51

fiedoo schreef: 01 jul 2022 19:30
i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 Was Lampaert verkeerd tijdens de Baloise? Volmondig ja. Werd hij gestraft? Ja, hij werd gedeclasseerd. En vandaag was hij gewoon de sterkste. Zie de reactie van WVA, die spreekt boekdelen. Mochten de renners sommige reacties hier lezen, ze vallen om van het lachen.
lampaerts declassering noem jij een straf? Voor wie eigenlijk dan? Hij zit hier nu te triomferen terwijl Wellens kon oprotten.
Is in andere koersen bij gelijkaardige incidenten ook meestal zo. Waarom zou dat nu opeens anders moeten zijn? Dat sommige zaken te lang op zich wachten in dergelijke zaken, dat is een feit.

En Wellens moet verdomme maar meer haar op zijn tanden krijgen. Koers is niet voor subbedutjes ...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 19:52

i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 Was Lampaert verkeerd tijdens de Baloise................ En vandaag was hij gewoon de sterkste.......
Inderdaad dat Lampaert de betere tijdrijder is tegenover VanAert, Ganna, Pogacar en Roglic is algemeen geweten.... :roll: :roll:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 19:54

i-mac schreef: 01 jul 2022 19:51

En Wellens moet verdomme maar meer haar op zijn tanden krijgen. Koers is niet voor subbedutjes ...
Klopt, ook hij moet gewoon zoals in den ouwen tijd Lampaert de kant in rijden want koers is niet voor subbedutjes :roll: :roll:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 19:56

fiedoo schreef: 01 jul 2022 19:30

lampaerts declassering noem jij een straf? Voor wie eigenlijk dan? Hij zit hier nu te triomferen terwijl Wellens kon oprotten.
Dat vind ik ook, de straf die eventueel nog zal volgen door uci (klacht voor onsportief gedrag) komt zo ver achter de feiten dat het er niet meer toe doet.

i-mac

i-mac 01 jul 2022 19:58

lugosi schreef: 01 jul 2022 19:52
i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 Was Lampaert verkeerd tijdens de Baloise................ En vandaag was hij gewoon de sterkste.......
Inderdaad dat Lampaert de betere tijdrijder is tegenover VanAert, Ganna, Pogacar en Roglic is algemeen geweten.... :roll: :roll:
Jij schrijft zaken neer die ik hier niet verwoord. Er is bij mijn weten een wezenlijk verschil tussen de sterkste zijn en de betere.

i-mac

i-mac 01 jul 2022 20:01

lugosi schreef: 01 jul 2022 19:54
i-mac schreef: 01 jul 2022 19:51

En Wellens moet verdomme maar meer haar op zijn tanden krijgen. Koers is niet voor subbedutjes ...
Klopt, ook hij moet gewoon zoals in den ouwen tijd Lampaert de kant in rijden want koers is niet voor subbedutjes :roll: :roll:
Ik heb al meer dan één keer gezegd, wat Lampaert deed, kon niet door de beugel. Maar bij heel veel sprinten gaat het er nog veel erger aan toe. Vooral bij de beelden van bovenaf bekijkt, zie je hoeveel er "gewerkt" wordt met de ellebogen. En de UCI moet maar direct een straf uitspreken, niet nodeloos lang wachten.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 jul 2022 20:06

i-mac schreef: 01 jul 2022 19:51
En Wellens moet verdomme maar meer haar op zijn tanden krijgen. Koers is niet voor subbedutjes ...
Zo braaf is die ook niet hoor. Vergeten hoe hij met Evenepoel op wandel ging in de sprint voor P2 in de Brabantse Pijl? Wie weet is er zelfs een verbandje tussen de twee incidenten? ;)

Anyway, mooie overwinning van Lampie! En niet bezorgd zijn, zijn gunfactor binnen het peloton is groot.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 jul 2022 20:29

Die fiets van Uran gezien????????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jul 2022 20:48

Oei!! Het wordt hier bijna een bels onderonsje 😅

Wel mooi eigenlijk na zo’n podium!!!

Benieuwd welke ploeg morgen de waaieretappe kan controleren?
Wind van opzij richting de brug. En dan zij-voorwaarts óp de brug
Oef! De sterkste wind (wint) morgen. ;)
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 21:03

i-mac schreef: 01 jul 2022 19:58
lugosi schreef: 01 jul 2022 19:52
i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 Was Lampaert verkeerd tijdens de Baloise................ En vandaag was hij gewoon de sterkste.......
Inderdaad dat Lampaert de betere tijdrijder is tegenover VanAert, Ganna, Pogacar en Roglic is algemeen geweten.... :roll: :roll:
Jij schrijft zaken neer die ik hier niet verwoord. Er is bij mijn weten een wezenlijk verschil tussen de sterkste zijn en de betere.
Als je met sterkste bedoelt diegene die het meeste geluk had met het weer heb je gelijk.
Voor de rest is dit de tweede internationale tijdrit die Lampaert wint op 10 jaar. De vorige was drie jaar geleden in de ronde van Zwitserland, ik weet niet wat het weer toen was maar ik heb een vermoeden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 21:09

i-mac schreef: 01 jul 2022 20:01
lugosi schreef: 01 jul 2022 19:54
i-mac schreef: 01 jul 2022 19:51

En Wellens moet verdomme maar meer haar op zijn tanden krijgen. Koers is niet voor subbedutjes ...
Klopt, ook hij moet gewoon zoals in den ouwen tijd Lampaert de kant in rijden want koers is niet voor subbedutjes :roll: :roll:
Ik heb al meer dan één keer gezegd, wat Lampaert deed, kon niet door de beugel. Maar bij heel veel sprinten gaat het er nog veel erger aan toe. Vooral bij de beelden van bovenaf bekijkt, zie je hoeveel er "gewerkt" wordt met de ellebogen. En de UCI moet maar direct een straf uitspreken, niet nodeloos lang wachten.
Ik heb nog nooit gezien dat er drie renners rond een concurrent gaan positioneren om die beletten aan een sprint deel te nemen. Dat is heel wat anders dan lichamelijk contact om een plaats in een sprint af te dwingen.
In die logica had Lotto misschien beter 4 van hun struiste renners geselecteerd voor de Tour om Jakobsen te omsingelen in de laatste kilometer. Dan kan Ewan net als Schmid van krommen haas gebaren na de aankomst.
Wat een klucht om zoiets te vergelijken en goed te keuren met woorden als subbedutjes, als dat al een woord is.

Plaats reactie