Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jul 2022 18:59

Trouwens: lekkere regie weer hoor…. Hebben we al één beeld van de hotseat gezien? No!
Iets van de mooie omgeving in Kopenhagen? Nee. Franse renners aan de start? Ja….
🤮
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jul 2022 19:01

Geantwoord met de benen? Onzin. Dat zou zou geweest zijn als hij in dezelfde omstandigheden gestart zou zijn.... Nu antwoordt hij deels met de benen en deels met geluk.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 jul 2022 19:02

havana schreef: 01 jul 2022 18:09 Alle weer-apps en weermannen zaten er volledig naast. Mag ook wel eens gezegd worden. Het gaat mij veel te ver om Lampaert een lucky winner te noemen (Fiedoo komt er maar in...) maar ik gun het die ploeg gewoon niet. Patlev natuurlijk weer zijn gelijk halen op Twitter....
hier ben ik :D . Na zijn gedrag tegenover Wellens gun ik het Lampaert ook niet maar moet toch sterk gereden hebben. Ik kan niet volledig inschatten wat je juist bedoelt maar ik ben geen fan van QS of van LEFEVERE. Wel van renners, zoals voorheen bvb Lampaert om wat ze kunnen, wat ze zijn en hoe ze zich gedragen. Zelfs nationaliteit doet mij weinig. Ik ben nog altijd meer fan van Mathieu dan van Wout maar had Wout vandaag zeker de zege gegund.
Als ik vind dat bepaalde personen als pispaal gebruikt worden zal ik daar wel durven tegenwind aan geven maar daarom ben ik nog geen fan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 19:12

galileo2 schreef: 01 jul 2022 18:55
lugosi schreef: 01 jul 2022 18:22 Eigenlijk is Lampaert wel degelijk een lucky winner. Bij het veldrijden nationaal podiumkandidaat, internationaal vooral subtopper. Zonder het weervoordeel zie ik dit niet gebeuren.
Veldrijden?
Tijdrijden natuurlijk. :oops:

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 01 jul 2022 19:15

Dan heeft de dubbele aerodynamica bij team Bora Hans Grohe ook niet geholpen. Een hoofddoek om haren en oren af te binden en een tijdrithelm welke voor een waterhoofd geschikt is.

Het wordt er al met al niet mooier op, en zeker niet sneller.
Laatst gewijzigd door razenderoeland op 01 jul 2022 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 jul 2022 19:15

Enzzo schreef: 01 jul 2022 18:54 ................ maar je kunt nu Lampeart niet gaan afrekenen op iets wat hij twee weken geleden deed! Zeker niet als het een puur individuele prestatie betreft!
De benen hebben geantwoord zoals dat in wielertermen heet
Waarom niet? Waarom kan iemand die zoiets gedaan heeft niet gewoon een onmiddellijke schorsing opgelegd voor een paar weken.
Zijn benen zorgen vandaag niet voor de zege wel het geluk met de weersomstandigheden.

i-mac

i-mac 01 jul 2022 19:21

Was Lampaert verkeerd tijdens de Baloise? Volmondig ja. Werd hij gestraft? Ja, hij werd gedeclasseerd. En vandaag was hij gewoon de sterkste. Zie de reactie van WVA, die spreekt boekdelen. Mochten de renners sommige reacties hier lezen, ze vallen om van het lachen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 jul 2022 19:21

Ik gun het Lampaert zoooo ontzettend!!!
Echt een mooi moment.
Ik had liever wout zien winnen
Maar de omstandigheden dicteerden anders.

Wel een heel mooi en emotioneel interview met Lampaert waarin hij, zoals hij is, de credits gewoon ergens anders neerlegt!
Hulde aan deze winnaar!
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 jul 2022 19:30

i-mac schreef: 01 jul 2022 19:21 Was Lampaert verkeerd tijdens de Baloise? Volmondig ja. Werd hij gestraft? Ja, hij werd gedeclasseerd. En vandaag was hij gewoon de sterkste. Zie de reactie van WVA, die spreekt boekdelen. Mochten de renners sommige reacties hier lezen, ze vallen om van het lachen.
lampaerts declassering noem jij een straf? Voor wie eigenlijk dan? Hij zit hier nu te triomferen terwijl Wellens kon oprotten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 jul 2022 19:32

lugosi schreef: 01 jul 2022 19:15
Enzzo schreef: 01 jul 2022 18:54 ................ maar je kunt nu Lampeart niet gaan afrekenen op iets wat hij twee weken geleden deed! Zeker niet als het een puur individuele prestatie betreft!
De benen hebben geantwoord zoals dat in wielertermen heet
Waarom niet? Waarom kan iemand die zoiets gedaan heeft niet gewoon een onmiddellijke schorsing opgelegd voor een paar weken.
Zijn benen zorgen vandaag niet voor de zege wel het geluk met de weersomstandigheden.
Lampaert wint verdiend, punt. De weersomstandigheden zijn wat ze zijn. Starten zou moeten gebeuren obv vorige tijdrituitslagen en eindrangschikkingsstanden de vorige jaren in het AG.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 01 jul 2022 19:37

havana schreef: 01 jul 2022 18:53 Ook dat is sport. Niet altijd wint de snelste. Ook geluk speelt een enorme rol.
+1

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jul 2022 19:40

fiedoo schreef: 01 jul 2022 19:32 .........Lampaert wint verdiend, punt. De weersomstandigheden zijn wat ze zijn. Starten zou moeten gebeuren obv vorige tijdrituitslagen en eindrangschikkingsstanden de vorige jaren in het AG.

Waarom zou je de startvolgorde nu veranderen? Doet mij een beetje denken aan politici, als de uitslag hen niet aanstaat willen ze de spelregels veranderen. Wat doe je dan met renners die voor de eerste keer meedoen?
De ploegen hebben zelf de startvolgorde van hun renners mogen kiezen. Als dat achteraf dan verkeerd uitpakt, tja.
Ze kunnen het alleszins niet op de organisatie steken.
Het grote verschil tussen Lampaert en anderen, die misschien ook hadden kunnen winnen onder deze omstandigheden, is dat die anderen er niet echt in geloofden en al van tevoren extra veiligheid inbouwden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie