Zal vast al wel ergens op het forum staan, maar op mijn mobiel is het lastig zoeken en navigeren.
Met een groep vrienden zijn we de Pyreneeën van West naar Oost aan het rijden, morgen laatste dag.
Nu is van een van de fietsers de di2 voorderailleur defect. Het lijkt er op of de kabel tegen de band heeft aangelopen.
Als ik zijn derailleur op het kleinste blad kan krijgen, dan kan hij morgen in ieder geval de helft van de laatste etappe rijden.
Mijn idee en de vraag aan meelezende experts of dit werkt:
Als ik mijn di2 fiets naast die van hem zet, mijn kabel van de voor (of achter) derailleur los maak, bij hem in de derailleur stop, kan ik dan zijn derailleur op het kleinste blad zetten? Zonder schade aan zijn of mijn di2 systeem?
Di2 probleem op vakantie
Denkelijk kan dat wat je wilt doen. Wel opletten dat wanneer je die voorderailleur op jouw fiets aansluit dat die van jou niet aangesloten is. Je kan er wel tegenaanlopen dat de kabeltjes te kort zijn ook wanneer de fietsen zo goed als naast elkaar staan.
Alternatief: Is de ketting openmaken een optie? misschien zit er een Quick-link/Missing-Link in of hebben jullie een reserve breekpen en kettingpons? Dan zou je de ketting open kunnen maken, de voorderailleur even demonteren, de Di2 kabel uit de achterderailleur trekken, dan daar de voorderailleur op aan sluiten, schakelen en dan alles weer opbouwen. Dan kan het met alleen zijn fiets.
Alternatief: Is de ketting openmaken een optie? misschien zit er een Quick-link/Missing-Link in of hebben jullie een reserve breekpen en kettingpons? Dan zou je de ketting open kunnen maken, de voorderailleur even demonteren, de Di2 kabel uit de achterderailleur trekken, dan daar de voorderailleur op aan sluiten, schakelen en dan alles weer opbouwen. Dan kan het met alleen zijn fiets.
Zou gewoon moeten lukken!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Kan je niet beter gewoon even de hele derailleur eraf halen, kan je onderweg ten minste nog handmatig omleggen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dat laatste was mijn idee ook. 1x door fietsen, zo af en toe afstappen en de ketting met de hand omleggen als dat nodig blijkt, heb je nog steeds soort van 2x.
Dan gaat de ketting er vooraan vanaf lopen vooraan. Zijn namelijk geen narrow-wide kettingbladen de AD heeft geen clutch.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik denk dat dat probleem op de vlakke nogal meevalt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Dat is mijn bezwaar tegen het electronische schakelen, de hulpeloosheid als het misgaat, terwijl de renfiets op zich zo simpel is.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Mechanische spullen kunnen net zo goed kapot gaan en de kans dat de LBS het op voorraad heeft is nihil tegenwoordig...