Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2022 11:00

Haha scherp!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 13:11

Ik zie er niets scherps aan. Faulkner is gewoon een hele sportieve slimme dame. Die wat later aan een professionele fiets carrière begonnen is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2022 13:16

Vanuit haar vorige baan als durfkapitalist op Wallstreet is wel gewend om wat risico te nemen ;)
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jun 2022 14:02

https://www.wielerflits.nl/nieuws/richa ... t-te-hard/

Spot on, die gelijkgetrokken salarissen zijn leuk voor de huidige generatie winnaars maar we hebben het in dit forum al vaker besproken: er is een enorm gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden voor jonge rensters.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jun 2022 14:50

Volgens mij blijft het probleem dat te weinig meisjes wedstrijden willen rijden. Dan moet je meedoen met gemengde klassen en ben je na 10 km al gezien. Hoe lang blijf je dat leuk vinden. Ook bij de mannen vallen er heel veel af van junior naar belofte. Daar hebben we er heel veel meer van.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jun 2022 14:50

https://nos.nl/artikel/2434020-crowdfun ... -kampioene

"Crowdfunding voor Amy Pieters, terwijl NK stilstaat bij uittredend kampioene"
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jun 2022 15:12

Jans schreef: 25 jun 2022 14:50 Volgens mij blijft het probleem dat te weinig meisjes wedstrijden willen rijden. Dan moet je meedoen met gemengde klassen en ben je na 10 km al gezien. Hoe lang blijf je dat leuk vinden. Ook bij de mannen vallen er heel veel af van junior naar belofte. Daar hebben we er heel veel meer van.
In het vrouwenpeloton heb je een aantal ploegen met budgetten om het professioneel aan te pakken en dat ook doen (met name SDworks, Jumbo Visma, Movistar, Canyon, Trek, Bike Exchange, DSM, UAE) maar daar onder is het al snel een stuk minder, waardoor de kloof tussen de toppers en de rest veel groter is dan bij de mannen. Wat inderdaad nog eens versterkt wordt doordat bij de dames alle categorieën met elkaar koersen.
Nederlandse rensters komen desondanks meestal wel goed terecht: door de Nederlandse successen, van Van Moorsel via Vos en Van Vleuten naar het huidige keur aan toppers is het een populaire sport bij de meisjes waardoor er toch veel wedstrijden zijn op lager niveau en talent snel boven komt drijven en wordt opgepikt als ze op jonge leeftijd al mee kunnen bij de dames. Ook in Italië is die cultuur de afgelopen jaren ontstaan. Andere landen blijven daar echt bij achter mede door gebrek aan sportieve voorbeelden. Ik volg flink wat wielrensters op instagram en - zonder teveel te willen generaliseren - ik bespeur bij veel Belgische maar bijvoorbeeld ook Franse en Spaanse rensters dat ze meedoen belangrijker vinden dan winnen en mijn indruk is dat dat voor een flink deel samenhangt met de cultuur in die kleine ploegjes met weinig budget. Alles heel knus en gezellig maar weinig professioneel en wetenschappelijk qua begeleiding. Lotto-Soudal heeft een damesploeg maar die mag vooral niets kosten en andere grote Belgische sponsors hebben er geen zin in. En zo is het is voor Belgische damesteams hard zoeken naar een beetje budget waar de afgelopen jaren Boels-Dolmans/SDWorks en Sunweb, en inmiddels ook Bike-Exchange en Movistar laten zien hoe het ook kan. Belgisch talent ontwikkelen en laten doorbreken is dan geen sinecure en daardoor blijven grote voorbeelden uit voor de volgende generaties en blijft het een vicieuze cirkel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jun 2022 15:23

Waarbij wel aangetekend dat Plugge gelijk heeft maar toch ook eens naar zijn eigen ploeg moet kijken. Je hebt uiteraard vaste waarde maar inmiddels toch veteraan Vos maar daarachter gaapt toch wel een enorm gat met de rest van de Jumbo-Visma rensters dat enkel met het aantrekken van Labecki niet wordt opgelost.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jun 2022 18:05

Zo zeg Riejanne! Zwarte Kat rules...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 jun 2022 18:08

Plakt vooral. Wel koeltjes. Van Anrooij indrukwekkend.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 jun 2022 19:57

Als je eerder in de wedstrijd al eens solo bent gegaan en meespringt met nog drie teamgenoten in de achtervolgende groep dan mag je nog eens een ploegenspel spelen. Met Brand en Van Dijk in de groep dwong niemand Van Anrooij om door te rijden al was ze inderdaad beresterk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jun 2022 11:10

Do or don’t, there is no try

Plaats reactie