Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jun 2022 21:46

We pikken in nl veel te veel.
Ik heb niets met boeren. Maar die worden echt keihard genaaid een ander wordt is er niet voor.
En het gaat niets maar dan ook niets uitmaken. We zijn in staat om een datacenter op een weiland te zetten straks, die megawatts per uur kosten.

Je hoort in nl alleen de woke, ljbgt en black lives letters, weg met die mafkezen.
Die laatste dat vind ik pas racisme, dat daar nog niemand over begonnen is.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 22:01

wasbeer2006 schreef: 23 jun 2022 21:46 We pikken in nl veel te veel.
Ik heb niets met boeren. Maar die worden echt keihard genaaid een ander wordt is er niet voor.
Jij vindt dat "we" teveel pikken. anderen vinden dat er maatregelen genomen moeten worden. Wie heeft er dan gelijk? Die boeren worden in jouw woorden ook genaaid door de veevoederbedrijven. Een boer wordt veelal geleefd door die bedrijven. Vaak wurgcontracten. Ik heb van heel dichtbij meegemaakt van een kleine boer die dacht zelfstandig te zijn. Het veevoederbedrijf bepaalde wanneer en hoe laat de vetgemeste kalveren opgehaald werden. Niets zelf bepalen. En dat bedrijf bepaalde ook wanneer er nieuwe jonge kalveren afgeleverd werden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jun 2022 22:10

wasbeer2006 schreef: 23 jun 2022 21:46 We pikken in nl veel te veel.
.....

Je hoort in nl alleen de woke, ljbgt en black lives letters, weg met die mafkezen.
Die laatste dat vind ik pas racisme, dat daar nog niemand over begonnen is.
Ik heb er eens iets over gezegd en plots was ik de rechtse onderbuik of iets dergelijks.
Politici komen tegenwoordig in een democratie met net iets teveel weg. Ze moeten zelfs geen verantwoording voor hun beslissingen af te leggen.
In België hebben we ettelijke ministers die zelfs nooit verkozen zijn.
De ivoren toren bewoners nemen beslissingen waar de gewone mensen jarenlang de gevolgen van moeten dragen.
Neem nu de Groenen die er voor hebben gezorgd dat de kerncentrales gesloten worden zonder dat er een valabel alternatief is/was.
En nu gaan we terug kolen verbranden om met de elektriciteit de "groene" elektrische wagen op te laden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jun 2022 22:16

Jans schreef: 23 jun 2022 22:01
wasbeer2006 schreef: 23 jun 2022 21:46 We pikken in nl veel te veel.
Ik heb niets met boeren. Maar die worden echt keihard genaaid een ander wordt is er niet voor.
Jij vindt dat "we" teveel pikken. anderen vinden dat er maatregelen genomen moeten worden. Wie heeft er dan gelijk? Die boeren worden in jouw woorden ook genaaid door de veevoederbedrijven. Een boer wordt veelal geleefd door die bedrijven. Vaak wurgcontracten. Ik heb van heel dichtbij meegemaakt van een kleine boer die dacht zelfstandig te zijn. Het veevoederbedrijf bepaalde wanneer en hoe laat de vetgemeste kalveren opgehaald werden. Niets zelf bepalen. En dat bedrijf bepaalde ook wanneer er nieuwe jonge kalveren afgeleverd werden.
Hahaha Jans, ja natuurlijk... Zo gaat dat met contracten in de kalvermesterij. Die boer kreeg betaald om 2 of 3 keer daags de kalveren te voeren, die waren betaald door het veevoeder bedrijf... En des te beter hij ze meste in 24 weken des te meer hij betaald kreeg. En hij kreeg nog gratis voer en advies ook.
Ik begrijp echt totaal niet wat daar verkeerd aan is... Weet je wat daar wel verkeerd aan was, aan dat tijdperk. Dat dat veevoeder bedrijf daar toen anabolen bij het voer instopte enzovoort.
Ik ga er nu niet dieper op in, maar mocht je meer willen weten daarover stuur gerust een pb.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 jun 2022 22:33

mao schreef: 23 jun 2022 16:16
senior schreef: 23 jun 2022 13:13
mao schreef: 23 jun 2022 06:46 ...
Btw
Nergens zo goed wonen als in Nederland ;-)
Spreek voor jezelf!
Uiteraard spreek ik voor me zelf,
Had U een beter idee?
Misschien wel maar dat is een discussie die voor mij hier niet thuishoort. Geenstijl wordt hier op het forum als voorbeeld voor de media genoemd., maar op deze manier gaat dit forum er zelf steeds meer op lijken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 22:38

Hopjes bedankt voor je aanbod, maar ik heb er geen behoefte aan. Ik heb voldoende ellende gezien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2022 07:04

@hopjes: het is je toch in dit topic inmiddels wel duidelijk dat er weinig plaats is voor nuance en inhoudelijke kennis…..? Ik heb hier al zoveel aannames en onwetendheid gelezen dat ik al lang niet meer op alles reageer.
Heel veel misstanden uit het verleden worden nog steeds als realiteit gezien en die enkele misstand die er nu nog is wordt enorm breed uitgemeten door een of andere actiegroep alsof het dagelijkse praktijk is.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 jun 2022 08:16

daniel1975 schreef: 24 jun 2022 07:04 Heel veel misstanden uit het verleden worden nog steeds als realiteit gezien en die enkele misstand die er nu nog is wordt enorm breed uitgemeten door een of andere actiegroep alsof het dagelijkse praktijk is.
Maar dat zien we toch in alles? Het onderwerp maakt niet uit. Er wordt niet meer naar feiten gekeken, er wordt niet meer naar elkaar geluisterd en met elkaar gesproken, etc. Als een kamerdebat al niet meer fatsoenlijk en op inhoud gevoerd kan worden ..... waarom zou dat verder in de maatschappij wel gebeuren? Dat BBB kun je beter omdopen in Boze Boeren Beweging. En dat moet ons allen vertegenwoordigen in de politiek? Maar door de polarisatie in de maatschappij groeit zo'n partij wel. Of het terecht is maakt niet meer uit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jun 2022 08:47

daniel1975 schreef: 24 jun 2022 07:04 @hopjes: het is je toch in dit topic inmiddels wel duidelijk dat er weinig plaats is voor nuance en inhoudelijke kennis…..? Ik heb hier al zoveel aannames en onwetendheid gelezen dat ik al lang niet meer op alles reageer.
Heel veel misstanden uit het verleden worden nog steeds als realiteit gezien en die enkele misstand die er nu nog is wordt enorm breed uitgemeten door een of andere actiegroep alsof het dagelijkse praktijk is.
Klopt. Ik lees hier minder en reageer nog minder maar soms vind ik het toch iets te ver gaan. Mbt die 'kalvermesters-boeren/kistkalveren'; in bepaalde regio's van Nederland zijn er heel veel van dat soort boeren geweest en daarom is daar nog steeds veel rijkdom. Veel van die mensen hadden een baan en deden daarnaast nog een 100-300 kalveren erbij voeren voor die grote veevoeder bedrijven. Dat type boeren is echter meestal gestopt ivm regelgeving en MKZ en hun grond is opgekocht door de diverse gemeentes voor woningbouw. En er waren diverse veevoeder bedrijven destijds dus ze hadden de keuze met wie ze het lucratiefste contract aangingen. Ik ken en spreek mensen die dat type boer waren en ook hun contract aanbieders😉. Geen meelij met beide.

Ontopic; ik heb valse meeldauw in mijn laurierheg... Heb gegoogled en melk met water sproeien zou moeten helpen maar dat helpt niet. Heb jij nog een middel wat werkt, landbouwmedicijn of landbouwgif?

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 24 jun 2022 08:57

hopjes schreef: 24 jun 2022 08:47
daniel1975 schreef: 24 jun 2022 07:04 @hopjes: het is je toch in dit topic inmiddels wel duidelijk dat er weinig plaats is voor nuance en inhoudelijke kennis…..? Ik heb hier al zoveel aannames en onwetendheid gelezen dat ik al lang niet meer op alles reageer.
Heel veel misstanden uit het verleden worden nog steeds als realiteit gezien en die enkele misstand die er nu nog is wordt enorm breed uitgemeten door een of andere actiegroep alsof het dagelijkse praktijk is.
...

Ontopic; ik heb valse meeldauw in mijn laurierheg... Heb gegoogled en melk met water sproeien zou moeten helpen maar dat helpt niet. Heb jij nog een middel wat werkt, landbouwmedicijn of landbouwgif?
Kettingzaag ;)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jun 2022 09:00

JPAR schreef: 24 jun 2022 08:16
daniel1975 schreef: 24 jun 2022 07:04 Heel veel misstanden uit het verleden worden nog steeds als realiteit gezien en die enkele misstand die er nu nog is wordt enorm breed uitgemeten door een of andere actiegroep alsof het dagelijkse praktijk is.
Maar dat zien we toch in alles? Het onderwerp maakt niet uit. Er wordt niet meer naar feiten gekeken, er wordt niet meer naar elkaar geluisterd en met elkaar gesproken, etc. Als een kamerdebat al niet meer fatsoenlijk en op inhoud gevoerd kan worden ..... waarom zou dat verder in de maatschappij wel gebeuren? Dat BBB kun je beter omdopen in Boze Boeren Beweging. En dat moet ons allen vertegenwoordigen in de politiek? Maar door de polarisatie in de maatschappij groeit zo'n partij wel. Of het terecht is maakt niet meer uit.
Ik ben het met je eens dat die BBB nu beter boze boeren beweging genoemd kunnen worden. Maar hoe komt dat denk je? Ze voelen zich niet gehoord. Die partij is nog geen 2 jaar oud...
Voordat die partij in het nieuws kwam heb ik die naam al een keer gedropt hier in het politiek of corona topic.
Ik heb jarenlang VVD gestemd en ken één van de pijlers/starters van BBB en ik vond hun standpunten te links/sociaal destijds om erop te stemmen (beetje kort door de bocht en wil niet meedoen met links/rechts gedoe). De enige reden dat ik dit noem is dat als je meer achtergrond kennis hebt totaal anders naar partijen/meningen gaat kijken.
Ik zal overigens nog steeds geen BBB stemmen naar alle waarschijnlijkheid.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 24 jun 2022 09:02

Lcsmet schreef: 23 jun 2022 22:10 ...
Neem nu de Groenen die er voor hebben gezorgd dat de kerncentrales gesloten worden zonder dat er een valabel alternatief is/was.
...
De voorbije 20 jaar hebben in België alle regerende partijen behalve de groenen wetten goedgekeurd die de kerncentrales op termijn zouden sluiten. En dan komen de groenen in de regering en beslist heel die regering die wetten uit te voeren en dan hebben ineens de groenen de kerncentrales gesloten. Je geeft hen te veel eer...

Plaats reactie