Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jun 2022 03:59

Dus jij vindt dat het goed gaat?
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 jun 2022 06:46

Marco,
Ik zal het doorgeven aan de 60000 boeren van gisteren, maar dan niet klagen dat je geen zuivelproducten meer kan kopen hè.

Btw
Nergens zo goed wonen als in Nederland ;-)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 jun 2022 08:00

Lcsmet schreef: 22 jun 2022 22:17 Van de EU leiders druipt de minachting voor de eigen burgers af.
Of hoe je je eigen continent naar de verdoemenis helpt.
Als ik vele huidige politici bezig hoor lijken ze zich wel te schamen voor de geschiedenis van de eigen bevolking.
Hoog tijd dat dit clubje er mee stopt.
Zijn niet meer dan een stelletje zakkenvullers daar in Brussel, die dan nog 1x per maand even verhuizen naar Straatsburg... :dislike:
En ze willen nog meer macht over de EU landen terwijl ze niet eens fatsoenlijke beslissingen kunnen/willen nemen!

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 23 jun 2022 08:16

Ik beklaag me tegenwoordig inderdaad ook erg vaak (steeds vaker) over onze (Nederlandse) leiders en vraag me dan af wat wij in vredesnaam hen hebben aangedaan om zulk gedrag uit te lokken.

Ik denk dat het komt door hun onvermogen om juiste beslissingen te nemen, het gebrek aan overzicht (lees: gebrek aan intelligentie) en het gebonden zijn aan Europese regels. En als er dan ook nog eens zo gruwelijk veel ministers zijn met een heel klein bubbeltje waarin zij beslissingen kunnen nemen, en waardoor het niet eens meer mogelijk is om overzicht te hebben over een groter geheel, dan loopt iedereen langs elkaar heen en heeft elke nieuwe regeling negatief effect op het bubbeltje van een ander.
Uiteraard is dat dan het pakijs An van Mark Rutte, maar die geeft niet thuis. Voor hem zijn de andere ministers bliksemafleiders, lijkt het. Hij fietst overal tussendoor.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 jun 2022 08:25

Marcopfiets schreef: 22 jun 2022 18:18 https://nos.nl/artikel/2433622-europese ... en-in-2030 Dan zullen ze wel weer terreur gaan uitoefen met de trekker Hopelijk zit van de Oever tegen die tijd achter tralies.
Die Van den Oever is inderdaad wel een grote malloot en opportunist. Daar komt echt een berg onzin uit, dat is niet gezond. Als politiek zou je daar geen gesprekken meer mee moeten voeren.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2022 08:34

mao schreef: 23 jun 2022 06:46 Marco,
Ik zal het doorgeven aan de 60000 boeren van gisteren, maar dan niet klagen dat je geen zuivelproducten meer kan kopen hè.

Btw
Nergens zo goed wonen als in Nederland ;-)
Je hebt goed onderzoek gedaan? Of andere ervaringen? Ik vind het nogal stelling.

@borgmonster. Denk je dat de politiek het ooit goed zal kunnen doen? Daar zijn de tegenstellingen veel te groot voor.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jun 2022 09:07

Met zijn allen gaan lopen stampvoeten en drammen als er noodzakelijke veranderingen worden doorgevoerd en dan klagen dat de politiek niks meer geregeld krijgt.
We zijn op een punt aanbeland dat het kapitalisme met eindeloze consumptie niet langer meer houdbaar is. Links en rechts worden we ingehaald door landen met autocratische regimes omdat wij verslaafd zijn aan hun spullen en bijna allemaal blijken we niet bereid om iets in te leveren of te veranderen.
Ik vind dat we als burgers ook wel de hand in eigen boezem mogen steken. Dat wil niet zeggen dat we alles maar moeten laten gebeuren maar de discussie moet gevoerd worden op basis van argumenten en de nuance en reflectie mieten niet uit het oog verloren worden.

Wat betreft landbouwgif: dat mogen de experts lekker uitzoeken. Zolang ik geen vieze beesten in mijn groenten heb en de boer naast mij rekening houdt met de wind, denk ik dat we in ieder geval op de goede weg zijn, alhoewel het altijd beter kan (en dat zal wellicht ook een offer van mij vragen).
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jun 2022 09:10

borgmonster schreef: 23 jun 2022 08:16 Ik beklaag me tegenwoordig inderdaad ook erg vaak (steeds vaker) over onze (Nederlandse) leiders en vraag me dan af wat wij in vredesnaam hen hebben aangedaan om zulk gedrag uit te lokken.

Ik denk dat het komt door hun onvermogen om juiste beslissingen te nemen, het gebrek aan overzicht (lees: gebrek aan intelligentie) en het gebonden zijn aan Europese regels. En als er dan ook nog eens zo gruwelijk veel ministers zijn met een heel klein bubbeltje waarin zij beslissingen kunnen nemen, en waardoor het niet eens meer mogelijk is om overzicht te hebben over een groter geheel, dan loopt iedereen langs elkaar heen en heeft elke nieuwe regeling negatief effect op het bubbeltje van een ander.
Uiteraard is dat dan het pakijs An van Mark Rutte, maar die geeft niet thuis. Voor hem zijn de andere ministers bliksemafleiders, lijkt het. Hij fietst overal tussendoor.
Ik denk niet dat het in Nederland zo veel anders is dan in andere landen.
De gecentraliseerde politieke macht van de EU wordt steeds groter, evenals het bureaucratische eu -monster.

Er is geen weg terug. Iedereen die aan het ideologische paradigma wil morrelen wordt als doodsvijand bejegend.

Daar waar eventueel lokale politiek ingrijpt wordt die afgestraft door rechtbanken, want lidstaten zijn geknecht door het opgeven van de gerechtelijke soevereiniteit. (het VK maakt zich daar nu mondjesmaat van los)

Het opgeven van de nationale soevereiniteit op politiek vlak gaat zo ver dat er gewoon geen democratisch proces meer is (burger kiest politiek - politiek maakt wet - wet wordt gecontroleerd door rechter).

Dit mechanisme wordt vervangen door een universeel beleid gestoeld en afgedwongen via rechtspraak en bij uitstek mensenrechten, wat die rechten inhouden is niet via democratisch proces bepaald maar arbitrair vastgelegd en wordt niet alleen meer bepaald door politiek (wat zou moeten in democratisch bestel waar machten gescheiden zijn).
Montesquieu waarschuwde er meer dan 300 jaar geleden al voor.

Waar de EG/EEG en zegen was voor de Europese burger wordt de EU een afgang.

Een pijnlijk voorbeeld hiervan is de waanzinnige beslissing om sancties te nemen die Europa in een recessie zullen storten en waardoor je vijand minder lijdt dan je zelf doet.

Tegelijkertijd beseft het EU-monster niet (nog minder dan de VS) hoe irrelevant het op wereldvlak wordt tegenover de Aziatische As. (bekijk hoe percentueel de bbp's jaar na jaar verder wegzakken tegenover het wereld-bbp)

Maar verder gaat alles goed.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jun 2022 09:23

Ernie C. schreef: 23 jun 2022 09:07 ...............
We zijn op een punt aanbeland dat het kapitalisme met eindeloze consumptie niet langer meer houdbaar is. Links en rechts worden we ingehaald door landen met autocratische regimes omdat wij verslaafd zijn aan hun spullen en bijna allemaal blijken we niet bereid om iets in te leveren of te veranderen.
Ik vind dat we als burgers ook wel de hand in eigen boezem mogen steken. Dat wil niet zeggen dat we alles maar moeten laten gebeuren maar de discussie moet gevoerd worden op basis van argumenten en de nuance en reflectie mieten niet uit het oog verloren worden.

................
Het kapitalistische paradigma is slimmer dan dat, het is dynamisch en zal het oude systeem door een nieuw vervangen (everything must change for everything to remain the same de woorden die Lampedusa in de mond van Tancredi legde).
In het specifieke geval is het duidelijk dat we zullen evolueren naar fabrieksvoeding, hybride-voeding, synthetische voeding, voor de massa althans. Deze processen zijn technisch en economisch (en dus ook politiek en op juridisch vlak) veel makkelijker controleerbaar, makkelijker stuurbaar.
Authentieke voeding zal niet verdwijnen maar zal duur genoeg worden dat ze alleen voor een elite betaalbaar zal zijn.

We moeten dit niet zomaar laten gebeuren, zegt u? U leeft nog in de waan dat de burger iets kan veranderen? De laatste keer dat de burger iets heeft veranderd was het Brexit-referendum, je kan dat goed of slecht vinden maar dat was de laatste keer. Het zal binnen de EU nooit meer gebeuren.

Verder spreekt u dan over landen met autocratische regimes, waar denkt u dat de EU binnen 10, 15 jaar zal staan?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jun 2022 09:49

Als de burger het niet kan veranderen, dan blijven inderdaad autocratie en totale chaos over.
Ik blijf voorlopig (tegen beter weten in?) Kiezen voor de burger.

Ik zeg ook niet dat ieder kapitalistisch element uit de samenleving moet verdwijnen maar dat er grote veranderingen moeten komen. Die verandering moeten juist in een kapitalistisch systeem ook van de vraag zijde komen. De aanbod zijde heeft daar niet zoveel belang bij.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2022 10:52

Het wordt tijd dat de tour de france van start gaat. Gelukkig een dag eerder dit jaar ;)
Do or don’t, there is no try

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 23 jun 2022 11:12

Landbouwgif, is dat een verzamelnaam van chemische troep waardoor veel van de boeren zo kortzichtig zijn, én zich aldus laten mangelen en ringeloren door de banken? Lees en huiver:

Modbreak: Geen auteursrechtelijk beschermd materiaal posten.

Plaats reactie