Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jun 2022 15:04

Ik denk niet dat borgmonster het zo bedoelt.
Natuurlijk heb je rijken nodig. Maar het verschil wordt wel heel groot.

Gezinnen en een paar keer modaal, zoals de meeste hier, als ik de fietsjes voorbij zie komen.
Kunnen lekker zonnepanelen kopen, binnen 2 jaar verdien je ze terug. Electrische auto voor de boodschappen en hub subsidie.

Woon je in het huurhuis waar je onderhand hetzelfde of meer betaald dan een koop rijtjes huis, betaal je je scheel als je toevallig pech hebt en een slecht onderhouden woning hebt. En daar kunnen veel mensen niets aan doen. Ik begin daar wel last van te krijgen.
Vervolgens ga ik dan diverse instanties bellen omdat ik mensen wil helpen, maar dat kan ook niet, kan alleen geld storten.
Maar bv niet de kinderkleding die nog prima is aan een gezin geven. Die gaat nu ook wel naar een goed doel, maar liever naar een gezin wat ik ken, zodat ik die ook nog met andere dingen kan helpen.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 02 jun 2022 15:22

el_loco schreef: 02 jun 2022 13:45
borgmonster schreef: 02 jun 2022 13:33
el_loco schreef: 02 jun 2022 08:02

Ik ga even in een hoekje kotsen... :cry:
Waarom? De duurste telefoontjes worden ook door mensen op een lagere trede van de salarisladder begeerd. En ik ken er een aantal die daarom een extra baantje nemen. Waar ze weer werkervaring mee opdoen.
Zonder begeerte blijft zulk gedrag uit.

Maar misschien heb je gewoon iets te vet gegeten en is dat de reden van het kotsen.
Jouw hele post druipt van de minachting naar mensen die minder geld hebben. Je zegt in feite dat iedereen die de dure spullen niet kunnen betalen dat deze er niet hard genoeg voor werken. Dat is pertinente onzin. Misschien bedoel je het niet zo, zou kunnen, maar ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.
Ik kom zelf uit “niets”, uit een zogenoemd “achterstandsgebied”.
Je mag ervan denken wat je wilt, ik besef me dat ik veel geluk heb gehad maar geluk komt niet vanzelf. Veel vrienden lachten mij vroeger uit omdat ik wel opleidingen volgde.
Ik lach hen nu niet uit, dat zou ik nooit doen, en ik minacht hen zeker ook niet, want iedereen heeft z’n eigen beweegredenen om iets wel of niet te doen. En iedereen kan heel goed zelf z’n eigen beslissingen nemen. Maar wanneer we elkaar spreken begrijpen ze mij nu wel.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jun 2022 15:30

Dat een ieder heel goed zelf zijn beslissingen kan nemen ben ik het echt niet met je eens. Waarom zoveel mensen een burn out? Omdat die zich vaak laten leven. Druk van omgeving?

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 jun 2022 19:35

borgmonster schreef: 02 jun 2022 15:22
el_loco schreef: 02 jun 2022 13:45
borgmonster schreef: 02 jun 2022 13:33

Waarom? De duurste telefoontjes worden ook door mensen op een lagere trede van de salarisladder begeerd. En ik ken er een aantal die daarom een extra baantje nemen. Waar ze weer werkervaring mee opdoen.
Zonder begeerte blijft zulk gedrag uit.

Maar misschien heb je gewoon iets te vet gegeten en is dat de reden van het kotsen.
Jouw hele post druipt van de minachting naar mensen die minder geld hebben. Je zegt in feite dat iedereen die de dure spullen niet kunnen betalen dat deze er niet hard genoeg voor werken. Dat is pertinente onzin. Misschien bedoel je het niet zo, zou kunnen, maar ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.
Ik kom zelf uit “niets”, uit een zogenoemd “achterstandsgebied”.
Je mag ervan denken wat je wilt, ik besef me dat ik veel geluk heb gehad maar geluk komt niet vanzelf. Veel vrienden lachten mij vroeger uit omdat ik wel opleidingen volgde.
Ik lach hen nu niet uit, dat zou ik nooit doen, en ik minacht hen zeker ook niet, want iedereen heeft z’n eigen beweegredenen om iets wel of niet te doen. En iedereen kan heel goed zelf z’n eigen beslissingen nemen. Maar wanneer we elkaar spreken begrijpen ze mij nu wel.
Ok man, ik snap je punt, geen probleem. Maar besef je wel dat niet iedereen door `hard te werken` of `een stapje extra te zetten` de mogelijkheid heeft om zoveel meer geld te verdienen dat ze dure spullen kunnen kopen. Daarvoor zijn de verschillen gewoon te groot. Sommigen krijgen zo weinig kansen dat het gewoon niet lukt, anderen staan op zo`n achterstand (soms al bij de geboorte) dat het gewoon niet meer in te halen is. Natuurlijk heb je zelf een aandeel in hoe je dingen aanpakt, maar als iemand laaggeschoold werk doet betekent dat niet automatisch dat diegene daar ook `schuld` aan heeft.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 22 jun 2022 18:18

https://nos.nl/artikel/2433622-europese ... en-in-2030 Dan zullen ze wel weer terreur gaan uitoefen met de trekker Hopelijk zit van de Oever tegen die tijd achter tralies.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2022 18:30

De commissie zegt niet te verwachten dat door de plannen de Europese voedselproductie terugloopt, maar sluit het ook niet uit. In dat geval zou import uit andere landen, buiten de EU, uitkomst moeten bieden."
Import van buiten de EU….. laat dat eerst even op je inwerken voordat je conclusies gaat trekken.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 22 jun 2022 18:35

China nog machtiger maken dan het al is lijkt me niet handig.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 jun 2022 18:40

Over landbouwgif gesproken.
Gisteren Bas Bloem in de uitzending bij Humberto.
Bas Bloem is een zeer vooraanstaand onderzoeker op het gebied van Parkinson.
In de uitzending vertelde hij het een en ander over boeren en waarom zij tot een van de risicogroepen behoren juist vanwege het gebruik van chemicalien.
Marcopfiets schreef: 22 jun 2022 18:18 https://nos.nl/artikel/2433622-europese ... en-in-2030 Dan zullen ze wel weer terreur gaan uitoefen met de trekker Hopelijk zit van de Oever tegen die tijd achter tralies.
Wat is volgens jou de oplossing en hoe draag jij daar actief aan bij?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 jun 2022 18:40

daniel1975 schreef: 22 jun 2022 18:30
De commissie zegt niet te verwachten dat door de plannen de Europese voedselproductie terugloopt, maar sluit het ook niet uit. In dat geval zou import uit andere landen, buiten de EU, uitkomst moeten bieden."
Import van buiten de EU….. laat dat eerst even op je inwerken voordat je conclusies gaat trekken.
Het gaat helemaal goed met de Europese unie hoor,
Voedsel uit het buitenland ... (geen idee waar vandaan, nergens is een overschot in tegendeel juist )
Energie uit het buitenland
Consumptie goederen uit Azie
Arbeiders uit Afrika

voor de rest alles onder controle hoor.....
Wat een kneuzen in Brussel (of is van de week Straatsburg zn beurt)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jun 2022 22:17

Van de EU leiders druipt de minachting voor de eigen burgers af.
Of hoe je je eigen continent naar de verdoemenis helpt.
Als ik vele huidige politici bezig hoor lijken ze zich wel te schamen voor de geschiedenis van de eigen bevolking.
Hoog tijd dat dit clubje er mee stopt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 22 jun 2022 22:31

In het Vlaams gewest zijn er 6 miljoen varkens.
Wij moeten dus elk 1 varken van 100 kg per jaar op eten.
Onmogelijk.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 23 jun 2022 00:47

Mijn god wat word eer weer kleinzielig geklaagd over de EU/ Emigreer maar dan met je domme gelul en dat meen ik.

Plaats reactie