Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 22 jun 2022 09:11

timo2.0 schreef: 21 jun 2022 14:59
Theo V schreef: 21 jun 2022 12:56 Ik kan het artikel niet lezen omdat ik geen abonnee ben maar uit het wel zichtbare stukje haal ik het volgende;
"Op de slotdag haalde hij vernietigend uit in de tijdrit".
Volgens mij was het drie seconden op Thomas, niet echt "vernietigend" in mijn ogen.
Mede door dit soort opmerkingen in de media, en zijn eigen bravoure, is het verwachtingspatroon zeer hoog.
Wat ik zeer jammer vind.
Laat dit soort talenten rustig door de tijd rijpen.
Dat dus: "magistrale tijdritzege" en "haalde vernietigend uit in de tijdrit" waar hij 3 seconden pakt op Thomas (die de voorgaande dagen wel vol voor het eindklassement ging) en 11 op Kung en er verder geen gekende tijdrijders aan de start stonden. Circus Evenepoel is vooral de rol van de media maar hij doet zelf ook net iets te vaak een duit in het zakje. Helaas is hij inmiddels een merk waardoor het voor de ploeg financieel interessant is als er elke dag een polemiek is in de (sociale) media. Hij loopt over van talent maar leg die jongen desnoods eens verplicht een mediastilte op om rustig te kunnen groeien.
Met dat negatieve gezeik van jou altijd wordt het hier ook wel eens tijd voor een soort 'mediastilte'...

Evenepoel is een jonge kerel die bulkt van het talent. Hij is op dit moment nog een jongetje dat in een groot pretpark rondloopt en af en toe komt zijn overenthousiasme fout tot uiting in zijn woordkeuze...

Maar dat gezeik dan van al die 'wielerkenners' die persé de focus willen leggen op wat hij NIET realiseerde, my god. Evenepoel is ook in zijn hoofd ongekend ijzersterk als je kan blijven presteren met zoveel gezeik en negatief gedoe...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2022 11:34

lugosi schreef: 22 jun 2022 09:02 Een correcte uitspraak nochtans, inhoudelijk moeilijk weerlegbaar.
Dan maar schelden?

De onderbuik als negatieve framing is overigens geen keurmerk voor ontwikkeling.
Zij die Coriolanus gelezen hebben weten van waar dat komt.
Je zou je ook af kunnen vragen wat specifieke afkeuring van knielende voetballers in het Evenepoel-topic te zoeken heeft.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2022 11:35

gede schreef: 22 jun 2022 09:11Met dat negatieve gezeik van jou altijd wordt het hier ook wel eens tijd voor een soort 'mediastilte'...
Daarmee ben je al af, want ik ben in dit forum veel vaker positief dan negatief :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2022 11:42

hayes schreef: 22 jun 2022 09:08
timo2.0 schreef: 21 jun 2022 15:49
lugosi schreef: 21 jun 2022 15:09Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij ging winnen of podium halen in Zwitserland .
https://sporza.be/nl/2022/01/10/seizoen ... de-vuelta/
"De rondes in de WorldTour, zoals Tirreno, Baskenland en Zwitserland, daar wil ik meedoen voor de top 5, het podium of hopelijk eindwinst."
https://sporza.be/nl/2022/06/11/remco-e ... 957491499/
"Ik hoop te ontdekken dat ik ook top kan zijn boven de 2.000 meter. Als er een kans is om te winnen in de eerste dagen zullen we dat zeker niet laten liggen, maar in een ideale wereld spaar ik in het begin zoveel mogelijk energie. Tijdens de twee bergritten hoop ik geen tijd te verliezen tegenover de beste klimmers om dan zondag in de tijdrit het verschil te maken.”
Nogmaals...
Zeggen dat je willen winnen of meedoen voor het podium is niet hetzelfde als zeggen dat je zal winnen of podium halen.
Moeilijk te begrijpen blijkbaar.

Eerst zeg je dat je dat je nergens zei dat Remco zei dat hij ging winnen, en nu haal je het nog eens aan...
Draaien als de wind.
Je mag mijn woorden verdraaien zoveel je wil hoor, maar ik beweer niet dat Remco zei dat hij ging winnen (ik nodig je uit mij te citeren waar ik dat gezegd zou hebben).
Nogmaals, ik zei dat Remco zei dat hij mee wil doen voor de top vijf, podium en hopelijk eindwinst en daarin citeerde ik hem. Ook citeer ik hem dat hij wil ontdekken dat hij boven 2000m ook top kan zijn. Ik zei wel dat gezien de uitgesproken verwachtingen hij, ondanks een mooie maar toch echt niet verpletterende tijdritzege, onmogelijk tevreden kan zijn met een 11e plaats in een door coronagevallen uitgedund klassement waarin hij in elke bergetappe af moest haken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 22 jun 2022 13:06

Zo zie ik het ook.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 jun 2022 13:19

En Remco ook.

hayes

hayes 22 jun 2022 14:03

timo2.0 schreef: 22 jun 2022 11:42
hayes schreef: 22 jun 2022 09:08
Nogmaals...
Zeggen dat je willen winnen of meedoen voor het podium is niet hetzelfde als zeggen dat je zal winnen of podium halen.
Moeilijk te begrijpen blijkbaar.

Eerst zeg je dat je dat je nergens zei dat Remco zei dat hij ging winnen, en nu haal je het nog eens aan...
Draaien als de wind.
Je mag mijn woorden verdraaien zoveel je wil hoor, maar ik beweer niet dat Remco zei dat hij ging winnen (ik nodig je uit mij te citeren waar ik dat gezegd zou hebben).
Nogmaals, ik zei dat Remco zei dat hij mee wil doen voor de top vijf, podium en hopelijk eindwinst en daarin citeerde ik hem. Ook citeer ik hem dat hij wil ontdekken dat hij boven 2000m ook top kan zijn. Ik zei wel dat gezien de uitgesproken verwachtingen hij, ondanks een mooie maar toch echt niet verpletterende tijdritzege, onmogelijk tevreden kan zijn met een 11e plaats in een door coronagevallen uitgedund klassement waarin hij in elke bergetappe af moest haken.
:mrgreen: :mrgreen:
Allerlaatste want ik weet weer waarom je op mijn negeer lijst staat.

Waarom reageer je dan met de quote van Remco als lugosi zegt " Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij ging winnen of podium halen in Zwitserland." Blijkbaar vat jij Remco z'n uitspraak dan wel zo op. :D :D

Je zegt het niet expliciet, dus ik kan je niet quoten (want daar ben jij de onbetwistbare koning in, hoeveel tijd steek je eigenlijk in vorige uitspraken opzoeken , quoten, opnieuw quoten,...?) Maar voor de tweede keer haal je Remco's quote boven om hetzelfde te bewijzen.

Soit, ik laat me vangen aan jouw spelletje. He said, she said.

Bij deze, Remco wint de Vuelta in september!! En quote me gerust eind september ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2022 14:05

hayes schreef: 22 jun 2022 14:03Waarom reageer je dan met de quote van Remco als lugosi zegt " Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij ging winnen of podium halen in Zwitserland." Blijkbaar vat jij Remco z'n uitspraak dan wel zo op. :D :D
Om "lugosi" te laten zien wat Evenepoel wel heeft gezegd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2022 14:09

Hayes, ik begrijp het weer niet. Timo staat op je negeerlijst? Waarom maak je je nog druk dan?

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 22 jun 2022 14:17

Interessant topic, blijkbaar lokt Evenepoel veel controverse op, om welke reden dan ook. Aan de critici: noem mij eens één renner, verleden en heden, op Pogacar na, die op 22-jarige leeftijd een even indrukwekkend palmares kan voorleggen? Ik ken er niet één.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jun 2022 14:30

De reden is simpel, allereerst: hij rijdt met een blauw truitje rond van de 'verkeerde' ploeg. Dan ben je bij bepaalde forumleden sowieso al een 'slechte' en als tweede: hij is direct zoals een Hollander maar is het niet, dat kan dus ook niet :D (maar vooral het eerste dus ;-) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 jun 2022 14:40

barverme schreef: 22 jun 2022 14:17 Interessant topic, blijkbaar lokt Evenepoel veel controverse op, om welke reden dan ook. Aan de critici: noem mij eens één renner, verleden en heden, op Pogacar na, die op 22-jarige leeftijd een even indrukwekkend palmares kan voorleggen? Ik ken er niet één.
Op 22-jarige leeftijd had Egan Bernal onder andere Parijs-Nice, Ronde van Zwitserland, Tour de France én de Acht van Chaam op zijn palmares. ;)

Plaats reactie