Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 jun 2022 20:36

galileo2 schreef: 19 jun 2022 20:00 1. Steekt Pogacar er even veel boven uit als vorig jaar? Indien ja, dan is de tour na 1 week beslist op la Planchet de belles filles
2. Wie van jumbo kan Pogacar volgen op La Planchet en enkele dagen later op Alpe D Huez?
3. Wie is kopman bij Ineos?
4. Hoe sterk is de tegenstander uit kamp Bora?
Wie weet zijn de etappes zonder bergen wel de sleutel deze Tour... ;) Bergop aansluiten bij de klimtrein van Pogacar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 20:48

galileo2 schreef: 1. Steekt Pogacar er even veel boven uit als vorig jaar? Indien ja, dan is de tour na 1 week beslist op la Planchet de belles filles [\quote]

Bwoa.. zoveel verschil zal daar niet gemaakt worden denk ik. Het is een rotzak die planche de belles filles maar toch nog geen hooggebergte
galileo2 schreef: 2. Wie van jumbo kan Pogacar volgen op La Planchet en enkele dagen later op Alpe D Huez? [\quote]

Alpe D Huez zal wel wat reuring brengen denk ik maar aangezien die erg vroeg in de ronde zit èn er heel veel renners zullen zijn die die dag aangekruist hebben verwacht ik in de top niet veel verschillen. Wel in de staart van de top; er zulllen misschien wel al wat mensen doorheen zakken die dag.
galileo2 schreef:3. Wie is kopman bij Ineos? [\quote]

Lastig!!! Thomas lijkt erg in vorm na de ronde van Zwitserland. Maar ze hebben er nog. En belangrijker: gaan ze voor een klassement of voor dagzeges?!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jun 2022 20:52

bever schreef: 19 jun 2022 20:27 Doet Thibaut Pinot mee ?
Ja, die gaat voor de bollentrui en niet voor een klassement.
Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 jun 2022 20:54

Mooie kerel, gun het hem.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 21:47

Ja en eindelijk een echte klimmer die voor die trui gaat! (Dus geen sprokkelaar zoals in Zwitserland)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jun 2022 10:28

Enzzo schreef: 19 jun 2022 21:47 Ja en eindelijk een echte klimmer die voor die trui gaat! (Dus geen sprokkelaar zoals in Zwitserland)
:winkthumb:

Trouwens knap hoe Pinot eerder dit jaar in steen stervens koud en nat weer in de Tour Des Alpes een etappe won en nu in heel warm weer in Zwitserland. Een handige eigenschap om over drie weken punten te pakken. Zou een mooi winnaar zijn maar ik hoop wel dat er meer renners zich mee gaan bemoeien.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jun 2022 10:36

Gastheerg schreef: 20 jun 2022 10:28
Enzzo schreef: 19 jun 2022 21:47 Ja en eindelijk een echte klimmer die voor die trui gaat! (Dus geen sprokkelaar zoals in Zwitserland)
:winkthumb:

Trouwens knap hoe Pinot eerder dit jaar in steen stervens koud en nat weer in de Tour Des Alpes een etappe won en nu in heel warm weer in Zwitserland. Een handige eigenschap om over drie weken punten te pakken. Zou een mooi winnaar zijn maar ik hoop wel dat er meer renners zich mee gaan bemoeien.
Bardet?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jun 2022 11:18

Ik hoop dat Bardet mee kan doen om het podium. Een dikke top 10 zou in ieder geval heel goed uitkomen voor de ploeg.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jun 2022 11:34

In de Giro reed hij heel goed. Maar volgens mij was dat zijn doel. Maar misschien de Tour qua klassement ook?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 20 jun 2022 12:11

Dit weekend voor het eerst even gekeken naar het parcours (met het oog op de tourpoule die ergens volgende week z'n beslag moet krijgen).

Wat vinden we eigenlijk van deze Tour? Dit jaar volgens mij wat minder echte sprintetappes en wat meer klim- en puncheuretappes. Maar 1 finish bergaf, verder alle bergetappes met een finish bergop.

Verder leek het me een beetje een voorspelbare tour. Hier en daar een nieuwe coll, maar heel veel ouderwetse en herkenbare etappes. Kopenhagen is uiteraard nieuw, maar best vergelijkbaar met de Tourstart in Nederland qua uitdagingen. Daarna is snel het klassieke kasseiritje. P. de bell Filles en de Alpe erin. etc.

Geel: Voor mij is Pogi toch wel de grote favoriet. Vingegaard toch voor Roglic. Ben benieuwd of dit zich gaat ontvouwen. Ik denk dat dit de 3 heren op het podium zijn.

Wout en Matthieu in de poule als puntenpakkers in de puncheuretappes.

Fabio voor de spintetappes.

Dark horse: Gaudu
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jun 2022 12:12

Ik vraag me altijd af of je bij een geheel geplande voorbereiding voor één specifieke ronde zomaar even kunt omschakelen naar een andere ronde. Ik denk dan vooral aan trainingsschema’s op tijd pieken, hoogtestage, rustperiodes etc.

Hij was echt in vorm in Italië, althans zo oogde het.
Do or don’t, there is no try

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 20 jun 2022 14:01

Ik vind deze tour erg onvoorspelbaar en gezien de corona-positieven onlangs in zwitserland ben ik enigzins huiverig voor een tour die niet beslist gaat worden op de fiets.
- kasseienrit zal z'n slachtoffers eisen.
- alpe huez met zn gekte (publiek/drank) op 14 july !
- de dag ervoor col du granon op het eind (stukkie zwaarder dan de alpe huez)
- de week erna de korte rit naar peyragudes, laatste 60km = 4 cols
- 40 km tijdrit op 1-na-laatste dag

Plaats reactie