Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jun 2022 11:49

timo2.0 schreef: 19 jun 2022 11:01 Ik begreep dat zijn Ronde van Zwitserland de grote generale repetitie moest worden voor de Vuelta. Nu maakt hij een reële kans om vandaag de tijdrit te winnen maar wat moeten we denken over de rest van zijn optreden de afgelopen dagen. Mijn indruk is dat het, na de hosannasfeer die in Noorwegen ontstond, totaal niet is wat ervan werd verwacht.
Rijden er nog renners mee dan in Zwitserland?

Ondanks dat ik een (kleine) fan ben van Remco, laat hij eerst maar een behoorlijke berg etappe winnen van de klimgeiten,
Remco zou op z’n minst Pogi of Roglic bij moeten houden bij een koninginerit, en dat zie ik hem voorlopig niet zo snel doen……

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jun 2022 17:27

timo2.0 schreef: 19 jun 2022 11:01 Ik begreep dat zijn Ronde van Zwitserland de grote generale repetitie moest worden voor de Vuelta. Nu maakt hij een reële kans om vandaag de tijdrit te winnen maar wat moeten we denken over de rest van zijn optreden de afgelopen dagen. Mijn indruk is dat het, na de hosannasfeer die in Noorwegen ontstond, totaal niet is wat ervan werd verwacht.
Waar heb je dat gelezen dat dit totaal niet verwacht is? Elfde in Zwitserland is een behoorlijke prestatie, misschien heeft hij wat rust nodig na reeds 40 koersdagen. Toch nog redelijke tijdrit gereden :D . (sterk van Thomas ook)
De Vuelta als een doel lijkt me niet echt te passen bij zijn profiel, een top tien lijkt me daar ook niet haalbaar.
Het blijft wel een leuk kereltje om naar te kijken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 18:01

Hij is wat wispelturig! Maar ik heb ook wel groot respect voor zijn herstelvermogen.
Na de eerste hoge berg in Zwitserland zag hij groen en geel, gisteren had hij al weer iets kleur en vandaag staat hij er gewoon weer. Respect!

Maar ik denk dat de bergen in Spanje niet helemaal passen in zijn profiel. Maargoed, een maandje rust kan veel goed doen, blijft een leuke renner om te volgen!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jun 2022 18:04

lugosi schreef: 19 jun 2022 17:27
timo2.0 schreef: 19 jun 2022 11:01 Ik begreep dat zijn Ronde van Zwitserland de grote generale repetitie moest worden voor de Vuelta. Nu maakt hij een reële kans om vandaag de tijdrit te winnen maar wat moeten we denken over de rest van zijn optreden de afgelopen dagen. Mijn indruk is dat het, na de hosannasfeer die in Noorwegen ontstond, totaal niet is wat ervan werd verwacht.
Waar heb je dat gelezen dat dit totaal niet verwacht is? Elfde in Zwitserland is een behoorlijke prestatie, misschien heeft hij wat rust nodig na reeds 40 koersdagen. Toch nog redelijke tijdrit gereden :D . (sterk van Thomas ook)
De Vuelta als een doel lijkt me niet echt te passen bij zijn profiel, een top tien lijkt me daar ook niet haalbaar.
Het blijft wel een leuk kereltje om naar te kijken.
Natuurlijk is dit een afknapper. Na de vele overwinningen in kleine rondes en de toch nog altijd hoge verwachtingen rond de renner Evenepoel is dit allerminst een goed resultaat te noemen. Ook niet iets om dramatisch over te doen maar tevreden met een 11de plaats zal hij zeker niet zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2022 18:44

Ik denk dat Fiedoo de spijker op de kop slaat. De verwachting ligt hoger dan dit. Althans, dat is wel gecreëerd door Patlev en de (m.n.) Vlaamse pers.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 19:36

Onzin! Hij doet het heel goed in het begin, zakt weg in de bergen en herstelt zich weer in de tijdrit.
Geen slechte prestatie voor zo’n jonge -en vooral onervaren- snaak toch?

Ik den alleen wel dat de Vuelta voor hem wat hoog gegrepen is gezien zijn klimkwaliteiten, of ja meer het gebrek daaraan.
Bovendien zit de Vuelta 2022 echt ramvol met grote namen, probeer daar je positie in een top tien maar eens te veroveren…
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 jun 2022 19:38

Er is maar een half peloton gefinisht (76 man). Dus hij was 'normaal' nog een stuk lager uitgekomen.

Maar vooral de rust bewaren. Palmares is zeer indrukwekkend voor zijn leeftijd. Komt vast goed.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1065
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 19 jun 2022 19:48

daniel1975 schreef: 19 jun 2022 18:44 Ik denk dat Fiedoo de spijker op de kop slaat. De verwachting ligt hoger dan dit. Althans, dat is wel gecreëerd door Patlev en de (m.n.) Vlaamse pers.
Verwachtingen zijn niet gecreëerd door Patrick Lefevere, wel door onze nationale pers, vooral de
VRT.
Remco heeft zijn ambities altijd heel hoog gesteld.
Maar eerlijk, een Belg (of een Nederlander) die de Tour wint, dat ga ik niet meer meemaken (Helaas)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 jun 2022 19:52

Enzzo schreef: 19 jun 2022 19:36 Onzin! Hij doet het heel goed in het begin, zakt weg in de bergen en herstelt zich weer in de tijdrit.
De bergen kwamen pas in de 6e etappe. Toen stond hij al op dik 2 minuten achterstand. In etappes 1 t/m 5 had je meer mogen verwachten van iemand die o.a. LBL kan winnen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 19:53

Ja hé: op twee minuten van wie precies?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jun 2022 21:03

Slechte week (behalve de laatste dag). Hij is nog erg wisselvallig. Komt vast wel goed. Vroeger was het normaal dat een renner pas op zijn 25ste echt voor een klassement kon gaan (Pogi en Bernal zijn echt uitzonderingen)

Toch straf dat hij op z'n leeftijd al LBL heeft weten te winnen en dit jaar al op 9 overwinningen staat.

De Vuelta zal worden wat de Giro vorig jaar moest zijn, een leermoment van 3 weken en hopelijk hier of daar een mooie daguitslag. (klassement is waarschijnlijk te hoog gegrepen al zal de Belgische media hem al op voorhand tot winnaar uitroepen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 21:29

Precies! Het inderdaad nog maar een menneke. En in zijn specifieke geval nog maar heel vers in de wereld van het Koersen.
Dit jaar een Vuelta als mooie stage en volgend jaar misschien een Dauphine of o giro voor een klassement.
Daarna pas de Tour winnen 🤣
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie