Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI over transvrouwen in de sport

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jun 2022 14:42

Bijzonder. In de paralympische sport moeten sporters onomstotelijk aantonen dat ze een beperking hebben om in een bepaalde categorie uit te mogen komen (en daar wordt flink mee gesjoemeld soms blijkt het), maar in de vrouwensport (vrouwen zijn feitelijk ook beperkt in het leveren van sportieve prestaties tov mannen) lijken die eisen ineens veel minder streng. Volgens mij wordt met dit soort uitspraken zonder dat ze het doorhebben flink gezaagd aan de poten van de legitimiteit van vrouwensport in het algemeen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 jun 2022 14:44

Ik moest aan 'Schuttersassociatie vs Durrant' denken trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 jun 2022 14:48

lugosi schreef: 19 jun 2022 14:01
Christine schreef: 19 jun 2022 13:21 ............ "inclusie" boven eerlijkheid moet stellen...........
Dit, en varianten hierop worden de nieuwe dogma's, er is heel veel weerstand hiertegen bij de bevolking. Het is de doodsteek voor begrippen als waarheid en uiteindelijk ook werkelijkheid.
Tja we leven in een democratie beweren ze ... dan kan je alleen stellen dat je krijgt wat je verdient...
Fout ge-quote omdat dat niet is wat @Christine beweert, zij is het daar n.l. niet mee eens.! @Scepticus heeft dat beter ge-quote.!

Enfin, uit jouw stelling begrijp ik . . . . . dat als je alleen kan stellen dat je krijgt wat je verdient . . . . ongeacht sexe of andere ongelijkheden tussen de sporters de snelste, de sterkste, de handigste, de . . . etc. . etc. ten alle tijden moet winnen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 jun 2022 14:52

(Top)sport is natuurlijk altijd al oneerlijk geweest.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 jun 2022 15:06

Ik kan dan ook nog prima bij de jeugd meekoersen als alles toch inclusief moet zijn :roll: Win ik misschien ook nog iets :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 19 jun 2022 16:15

Orlok schreef: 19 jun 2022 13:55 Dat is een interessant discussiestuk
Valentijn de Hingh is transgender en fotomodel en doet geen topsport. Ze presenteert zich als een boegbeeld van de trans-beweging. Niet objectief, en naar ik meen ook niet deskundig voor dit onderwerp.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2022 16:20

De linkse wokewereld wordt elk jaar gekker. En het dan vreemd vinden dat (extreem)rechts en de populisten steeds meer stemmen krijgen…..

Voor mij zelf merk ik dat de acceptatie een glijdende schaal is en het gedram eerder contraproductief werkt.
Ik heb helemaal niks tegen transgenders, vind een X in het paspoort al wel dubieus (genetisch is het altijd xx of xy) en als man meesporten bij de vrouwen gewoon een no-go.
Hier nog een paar van die pareltjes;
Afbeelding

Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2022 16:23

Overigens heb ik voor deze dame wel respect en is dan toch wel weer de uitzondering. Wil niet als rolmodel worden bestempeld en doet gewoon normaal.

Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jun 2022 16:30

Psssttt Daniël, Niet luid dadelijk worden ze wakker.
Voor je het weet slaat Woke dan toe op de sport.

Ps
Wel een knappe gozer hier boven;-)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 16:52

daniel1975 schreef: 19 jun 2022 16:20 De linkse wokewereld wordt elk jaar gekker. En het dan vreemd vinden dat (extreem)rechts en de populisten steeds meer stemmen krijgen…..

Daar vlieg je toch echt uit de bocht hoor Daniel! Je koppelt links aan woke zonder enige argumentatie. En je koppelt extreem rechts en populisme aan de absolute tegenstem voor woke.
De realiteit is echt heel veel genuanceerder hoor (ik zou bijna zeggen diverser 😅 )

Ik heb samen met mijn vrouw een (niet wetenschappelijk) onderzoek gedaan naar diversiteit binnen het hoger kunst- en designonderwijs. En daar vervolgens een rapportage en publicatie van gemaakt.

De bevindingen waren af en n toe tenenkrommend! Echt totaal doorgeschoten en onrealistisch
Om je een voorbeeld te noemen: 1) er “moet” geïnvesteerd worden in toiletten zonder gender definitie.
2) Er “moet” ook geïnvesteerd worden in meer culturele/religieuze diversiteit binnen de studenten samenstelling.

Kijk die twee bijten elkaar: no way dat een moslima op een genderneutraal toilet gaat zitten.
Dus moet je ook voor die groep (en die groep, en die groep, etc) een speciale toiletgroep aanleggen.

Conclusie: het pand is gevuld met een keur aan verschillende toiletten maar er is geen ruimte meer voor lesruimtes…

Dus tja: krankzinnig en tegenstrijdig is het op veel vlakken. Maar de harde tegenstelling tussen links en rechts ben ik echt niet tegengekomen. Net zo min als overeenkomsten tussen woke en links.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jun 2022 16:59

Op zich eens maar het politiek zichtbare deel van links profileert zich steeds meer met "woke" onderwerpen en steeds minder met opkomen voor de normale burger.
Mede daardoor hoef je op het gemiddelde feestje echt niet meer te zeggen dat je links stemt. Je wordt met pek en veren naar buiten getrapt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 jun 2022 17:10

Ernie C. schreef: 19 jun 2022 16:59 Op zich eens maar het politiek zichtbare deel van links* profileert zich steeds meer met "woke" onderwerpen en steeds minder met opkomen voor de normale burger**.
* Bedoel je hiermee GroenLinks?
** De SP is er ook nog steeds hoor!

Mede daardoor hoef je op het gemiddelde feestje echt niet meer te zeggen dat je links stemt. Je wordt met pek en veren naar buiten getrapt.
Dat ligt eraan op welk feestje je komt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie