Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 jun 2022 10:04

Jans schreef: 18 jun 2022 20:57
Denk je echt dat senior dat niet weet? En 53x11 doet alsof hij het niet wil weten, maar reageert regelmatig op teksten die hij niet zou kunnen lezen. Hoe geloofwaardig wil je zijn. Ik sluit helemaal niemand uit. Het is wel hilarisch dat grote mensen toch zo nodig "stiekem" meelezen.
Goed mogelijk dat Senior het weet, kans dat hij het niet weet is echter net zo groot. En anders heeft een ander er wellicht voordeel bij.
Ik heb totaal niet de bedoeling of Senior als digibeet te boek te zetten, echter niet elk forum heeft deze functie. Vandaar de uitleg.

En "niet zou kunnen lezen" is betrekkelijk. Posts van een "vijand" worden verborgen maar zodra je erop klikt zie je ze alsnog, idem als een ander de post van een "vijand" quote.

Vriend - Vijand: zeker de laatste is beetje overdreven....het is maar een forum.
Dogma F

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jun 2022 10:25

Blij dat je het zo "hilarisch" vindt Jans (en kijk, op deze manier is je berichtje ook met filter leesbaar...).
Ik vind jou geen vijand hoor. Ik vind het wel wat jammer dat je zo vaak op de man meent te moeten spelen als een mening je niet aan staat. Ik meen dat je daarmee teveel een stempel op sommige plekken van het forum drukt.
(En ik weet dat ik soms een sterke mening heb. Maar daar is een forum toch ook mede voor? )
En het zoeken van medestander tegen mijn persoontje met senior, zoals hierboven, komt op mij wat droevig over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

i-mac

i-mac 19 jun 2022 10:48

De term "vijand" is volgens mij niet de beste benaming die je kan geven. Waarom zou men hier een vijand moet hebben die je niet of amper kent? Moest je daar gewoon "niet zichtbaar" van maken, zou de term de lading beter bedekken. Maar goed, het is zoals het is. En ja, ik heb 2 mensen op die lijst staan, daar ben ik heel eerlijk in. Ik kan best tegen een portie onzin, maar er zijn grenzen aan alles. En neen, ik doe hgeen poging om verborgen berichten te lezen. Zoveel karakter heb ik wel.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jun 2022 10:53

Na al dat (zinloze) gekibbel maar ietsjes luchtiger.
https://twitter.com/ampol_moment/status ... 7lcwptxhhw
Stilstaand omvallen gebeurt dus niet alleen in Engeland.............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jun 2022 11:04

53x11 schreef: 19 jun 2022 10:25 Blij dat je het zo "hilarisch" vindt Jans (en kijk, op deze manier is je berichtje ook met filter leesbaar...).
Ik vind jou geen vijand hoor. Ik vind het wel wat jammer dat je zo vaak op de man meent te moeten spelen als een mening je niet aan staat. Ik meen dat je daarmee teveel een stempel op sommige plekken van het forum drukt.
(En ik weet dat ik soms een sterke mening heb. Maar daar is een forum toch ook mede voor? )
En het zoeken van medestander tegen mijn persoontje met senior, zoals hierboven, komt op mij wat droevig over.
Altijd weer jammer dat mensen met een "sterke mening" niet tegen de "sterke mening" van een ander kunnen. Zoals mijn ruim 50 jaar geleden overleden opa al zei: als je plaagt moet je er ook tegen kunnen geplaagd te worden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jun 2022 11:09

fredmtb-sport schreef: 19 jun 2022 10:53 Na al dat (zinloze) gekibbel maar ietsjes luchtiger.
https://twitter.com/ampol_moment/status ... 7lcwptxhhw
Stilstaand omvallen gebeurt dus niet alleen in Engeland.............
Wat dacht je dat er op de vorige pagina van dit topic werd gepost.
Ernie C. schreef: 18 jun 2022 19:03 Ik vraag mij af wie hier de schuld gaat krijgen: https://www.nu.nl/293641/video/presiden ... fiets.html

Trump, Poetin, roze mevrouw?
En of je een valpartij van Biden als "luchtig" moet bestempelen. Stel je eens voor dat hij echt iets had voorgehad, dan had de VS voor het eerst een vrouwelijke president gehad. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jun 2022 11:22

Lcsmet schreef: 19 jun 2022 11:09
fredmtb-sport schreef: 19 jun 2022 10:53 Na al dat (zinloze) gekibbel maar ietsjes luchtiger.
https://twitter.com/ampol_moment/status ... 7lcwptxhhw
Stilstaand omvallen gebeurt dus niet alleen in Engeland.............
Wat dacht je dat er op de vorige pagina van dit topic werd gepost.
Oeps, die blijkbaar gemist tussen alle verwijten over en weer. Sorry, voor dubbelpost :oops:
Zal beter opletten :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jun 2022 11:43

Lcsmet schreef: 19 jun 2022 11:09
fredmtb-sport schreef: 19 jun 2022 10:53 Na al dat (zinloze) gekibbel maar ietsjes luchtiger.
https://twitter.com/ampol_moment/status ... 7lcwptxhhw
Stilstaand omvallen gebeurt dus niet alleen in Engeland.............
Wat dacht je dat er op de vorige pagina van dit topic werd gepost.
Ernie C. schreef: 18 jun 2022 19:03 Ik vraag mij af wie hier de schuld gaat krijgen: https://www.nu.nl/293641/video/presiden ... fiets.html

Trump, Poetin, roze mevrouw?
En of je een valpartij van Biden als "luchtig" moet bestempelen. Stel je eens voor dat hij echt iets had voorgehad, dan had de VS voor het eerst een vrouwelijke president gehad. :)
Misschien beter, veel slechter kan het haast niet..
Moet ze nog wel d’r aardrijkskunde bij spijkeren, voordat ze denkt dat Oekraïne een provincie is van Rusland.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 jun 2022 15:06

Lekker stukje gekleurde berichtgeving

Het is de schuld van een app dat wielrenners zo asociaal zijn. Nou ja zeg.
Ik vind dat als je een groepje boomers nadert, je best even kunt vertragen en bellen. Uit ervaring maakt men plaats voor je en wordt de groet/dank altijd beantwoord. Soms echter.....ik nader een groepje fietsers, breeduit op het fietspad. Besloten om er even achter te blijven, 100 meter verderop moet ik rechtsaf en daar is ruimte te over om te passeren. Het groepje ontdekt echter dat ze niet weten waar ze heen wilden/moesten (geen richtingsgevoel). En dus gaat het hele clubje verstrooid over het fietspad stilstaan om te overleggen waar ze heen zouden gaan.
Ze ontdekten al vrij vlot dat ze de complete weg versperden en met sorry-sorry scharrelden ze naar de kant. In het passeren zeg ik nog "maakt niet uit, kunt gerust de hele weg gebruiken".
En daar wordt men dan boos om en is de ander asociaal. Ik zal morgen eens op de A50 stoppen om te plassen in de berm, wedden dat ik een bekeuring krijg en het 8uur journaal haal? Naar mijn eigen ervaring ontstaat de meeste wrijving doordat iedereen op zichzelf let en niet op de algemene ruimte. Met een groepje het totale fietspad reserveren is niet handig, nooit. En de boomers op e-bikes kijken al helemaal niet om zich heen. Haal een club wielrenners in en die zijn in 5 seconden aan de kant. De andere fietsers schrikken van je bel (of horen hem niet), weten totaal niet wat ze moeten doen, met gevaarlijke capriolen gaan ze ruimte maken. Dat je dan niet fijn rijdt met je e-prutsgeval snap ik dan ook wel weer
Dogma F

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jun 2022 15:17

Ramon, als een groepje racefietsers een lekke band hebben, staat ook de helft van die groep midden op het fietspad. Het schijnt menselijk te zijn, zoals moeders met kinderwagens het wandelpad ook altijd moeten versperren.
Heb je voor mij ook een definitie van "boomer". Het woord wordt te pas en ten onpas gebruikt.

Edit: ik heb inmiddels gevonden dat het een heel rekbaar begrip is. Laten we zeggen 55 plussers? Maar dan weer niet ouder dan 77?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jun 2022 15:26

Ramon73 schreef: 19 jun 2022 15:06 Lekker stukje gekleurde berichtgeving

Het is de schuld van een app dat wielrenners zo asociaal zijn. Nou ja zeg.
Ik vind dat als je een groepje boomers nadert, je best even kunt vertragen en bellen. etc. etc.
App is allesbehalve schuldig (een vuurwapen is niet gevaarlijk, de persoon die hem in de hand heeft wel). Overigens op het wegdek bij "Ronde Hoep" zelfs STRAVA Segment of KOM op de weg geschilderd en niet door 1 of andere "onverlaat".
Lijkt erop dat het daar aangemoedigd wordt om zo hard mogelijk rond te gaan.
Maar beeldvorming van veel andere weggebruikers over "wielrenners" is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Als ik hier al sommige uitlatingen lees en dat een afspiegeling is van wat er op de openbare weg gebeurt dan weet ik genoeg :dislike:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 19 jun 2022 16:22

Boomers, dat zijn toch de mensen die samen met de gasbel in Slochteren ervoor gezorgd hebben dat wij hier in welvaart leven? Voor deze mensen wil ik best wel even vaart minderen en de bel gebruiken.

Frustraties tegen sommige wielrenners begrijp ik wel, ik kom ze ook wel eens tegen en fiets dan ook overdreven tegen de stippellijn aan op het fietspad.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie