Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2022

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 17 jun 2022 17:14

Lijkt me ook. Of allemaal weer in de bubbel.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 jun 2022 17:44

Als ze nu allemaal wat vrijer leven, hadden ze het al gehad en was er geen stress voor de Tour. De meeste hebben geen of nauwelijks symptomen, beetje uitzieken en terug op de fiets, weekje achterstand is nog wel op te halen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 jun 2022 17:49

TL@ schreef: 17 jun 2022 17:44 Als ze nu allemaal wat vrijer leven, hadden ze het al gehad en was er geen stress voor de Tour. De meeste hebben geen of nauwelijks symptomen, beetje uitzieken en terug op de fiets, weekje achterstand is nog wel op te halen.
Dat is dus iets waar je niet op kunt gokken. Iedereen reageert anders. En de ene keer dat je besmet bent is anders dan de volgende keer (of kan anders zijn). Sagan geeft aan dat hij hethele voorjaar continu moe was bijv. Dan loop je dus veel meer achterstand op.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 jun 2022 17:59

Krijgen doe je het toch, kan het beter op je eigen voorwaarden zijn.

Ik heb het 3 keer gehad (waarschijnlijk, niet getest geweest), de eerste keer was het griep en de andere keren een lichte verkoudheid (net zoals de dames hier in huis en mijn moeder) Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jun 2022 22:40

Gaan ze incomplete ploegen aan de start staan?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2022 08:37

Lcsmet schreef: 17 jun 2022 22:40 Gaan ze incomplete ploegen aan de start staan?
De meeste ploegen hebben genoeg renners om bij meer koersen actief te zijn dus een ploeg vullen voor de Tour zal wel lukken. In veel gevallen zal het echter niet de ideale samenstelling zijn.

Net als met de afgelopen Giro had ik na twee Corona jaren ook een paar dagen Tour willen gaan kijken. Ik ben bang dat ik dat echt de eerste dagen moet gaan doen want met wat pech zie je na twee weken nog vier ploegen rond rijden. Die ook nog eens incompleet zijn.............

Ik heb ook de oplossing niet. Corona negeren en zware cols rijden is ook niet voor een ieder de oplossing heb ik om mij heen gezien.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jun 2022 09:11

TL@ schreef: 17 jun 2022 17:59 Krijgen doe je het toch, kan het beter op je eigen voorwaarden zijn.

Ik heb het 3 keer gehad (waarschijnlijk, niet getest geweest), de eerste keer was het griep en de andere keren een lichte verkoudheid (net zoals de dames hier in huis en mijn moeder) Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Ik ken persoonlijk twee mensen met long covid. Een verpleegster en een ambulancebroeder. Besmet door patiënten. Zij heeft inmiddels na twee jaar ziek ontslag gekregen en moet rondkomen van een WIA-uitkering. Zijn WIA-aanvraag loopt nog. Maar hey, ik weet zeker dat ze het dolgraag op hun eigen voorwaarden hadden opgelopen hoor.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2022 09:47

Die situaties zijn triest. Maar de huidige variant is fors minder ziekmakend.
Dus die grens tussen wat wel/niet acceptabel is wordt steeds lastiger te trekken.
Ik heb nu ook meerdere “zieken” in mijn directe omgeving. Meest niet meer dan verkouden, maar aangezien ik woensdag moet PCR-en om te kunnen vliegen vrijdag doe ik ff voorzichtig.

Aan de andere kant: in Japan mogen kinderen tijdens de lunchpauze voor het eerst weer praten sinds 2 jaar. Aangezien eten met een mondkapje op lastig is hebben ze daar verplicht stil te zijn om besmetting te voorkomen.
Het kan dus een stuk erger dan hier :D
(Helaas is bovenstaande echt waar)
Less is bore

arnold
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 18 jun 2022 13:30

timo2.0 schreef: 18 jun 2022 09:11
TL@ schreef: 17 jun 2022 17:59 Krijgen doe je het toch, kan het beter op je eigen voorwaarden zijn.

Ik heb het 3 keer gehad (waarschijnlijk, niet getest geweest), de eerste keer was het griep en de andere keren een lichte verkoudheid (net zoals de dames hier in huis en mijn moeder) Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Ik ken persoonlijk twee mensen met long covid. Een verpleegster en een ambulancebroeder. Besmet door patiënten. Zij heeft inmiddels na twee jaar ziek ontslag gekregen en moet rondkomen van een WIA-uitkering. Zijn WIA-aanvraag loopt nog. Maar hey, ik weet zeker dat ze het dolgraag op hun eigen voorwaarden hadden opgelopen hoor.
De huidige varianten zijn totaal niet vergelijkbaar met die van 2020 en 2021 . En ook daar was veel verschil tussen personen. Mijn zoon van 22 had in 2020 corona alleen wat keelpijn, in 2022 weer en nergens last van. Ik had in februari 2022 corona met griepachtige klachten (wel last van conditieverlies) en vorige week wederom corona met wat lichte verkoudheidsklachten. De gemene deler is dat de huidige varianten van 2022 veel minder ziekmakend zijn. De meeste gezonde mensen worden niet meer dan verkouden op dit moment. Uitzonderingen zijn er altijd. Op Instagram zagen de heren van Jumbo visma er overigens erg beroerd uit :lol:
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jun 2022 14:40

Hoeveel renners per ploeg mogen er mee trouwens? 6, 7 of 8?
Do or don’t, there is no try

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 19 jun 2022 20:00

1. Steekt Pogacar er even veel boven uit als vorig jaar? Indien ja, dan is de tour na 1 week beslist op la Planchet de belles filles
2. Wie van jumbo kan Pogacar volgen op La Planchet en enkele dagen later op Alpe D Huez?
3. Wie is kopman bij Ineos?
4. Hoe sterk is de tegenstander uit kamp Bora?

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 jun 2022 20:27

Doet Thibaut Pinot mee ?

Plaats reactie