Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jun 2022 13:04

Jans schreef: 17 jun 2022 10:35 Als die auto er niet was geweest had er helemaal niet uitgeklikt hoeven worden, ook niet als hij rustiger gereden had.
Nog steeds, misschien kon ze (nog) niet geweldig fietsen. Hoe moet je dat dan oefenen??
Als die automobilist rustiger had gereden, was er nog precies evenveel plaats over op de weg. De eerst fietser stop in paniek en dat is nergens goed voor en waarschijnlijk had ze dat ook gedaan als de auto wat langzamer aankwam. Deze automobilist had kunnen uitwijken omdat hij een Landrover heeft maar met een normale personenwagen ga je bij deze omstandigheden niet zomaar de berm in.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2022 13:16

Jans schreef: 17 jun 2022 12:24
Enzzo schreef: 17 jun 2022 12:00
Jans schreef: 17 jun 2022 10:35 Als die auto er niet was geweest had er helemaal niet uitgeklikt hoeven worden
Zo lust ik er nog wel een paar.

Maar mijn inschatting is dat er niets aan de hand is. Auto wijkt uit en er is ruimte zat.
Dat Hysterische geblèr doet anders vermoeden maar volgens mij treft de bestuurder van de auto hier geen blaam.
Gelukkig heb je de rest van mijn reactie er uit geknipt.

En diegenen die kunnen zien dat de auto er rustig en ruim om heen ging. Knap. Ik kan het niet als zodanig inschatten. Maar de rechter heeft dus anders geoordeeld dan velen in dit topic. Zullen Engelse rechters altijd de kant van de fietsers kiezen???
Er is helemaal geen rechter aan te pas gekomen. De beelden zijn door de politie beoordeeld en de chauffeur heeft schuld bekend.
Do or don’t, there is no try

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 17 jun 2022 13:28

Die boete is er vooral gekomen omdat ie ook doorreed. En niet even is gaan kijken hoe het met die fietster was. Wel slim om die boete niet aan te vechten, kost je waarschijnlijk meer dan dat de kans op kwijt schelden.

Had die mevrouw ook gevallen als de Landrover gestopt was voor het passeren waarschijnlijk wel. De eerste fietser had daarom gewoon rustig door moeten rollen/trappen, niet plots op de rem gaan.

Het is maar een mening, kan iedereen overkomen

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 jun 2022 13:29

53x11 schreef: 17 jun 2022 10:56
Ernie C. schreef: 17 jun 2022 10:19
senior schreef: 16 jun 2022 22:25 Tjee, dat is de eerste goede reactie: het ligt altijd aan de ander. En toch staan hier al 466 pagina's vol met reacties van fietsers die klagen over die ander. Mag dat argument nu ook gebruikt worden bij al die andere "klachten" die blijkbaar vooral te wijten waren aan eigen onkunde?
Heeft omvallen door niet kunnen uitklikken ooit aan iemand anders gelegen?
Volgens mij doe je dat toch echt zelf en een beetje fietser kan er achteraf om lachen.
Heb het filmpje nog eens bekeken. Die automobilist rijdt rustig en helemaal aan de kant van de weg. Blijkbaar had ze moeten stoppen om miss roze en miss knalgeel eerst te laten passeren of zo?
Dat de automobilist niet stopt om even te kijken of miss roze in orde is/haar keihard uit te lachen*, is dan weer wel een beetje afkeurenswaardig.

*doorhalen wat je niet van toepassing vindt
De rechter van dienst zag het toch wat anders. Die deed een uitspraak en daar moet je het mee doen. Overigens, waar is het voor nodig om allerlei denigrerende benamingen voor de dame in kwestie te bedenken. Als dat de standaard moet zijn weet ik er ook nog wel één (ik ben een bepaalde uitspraak van "meneer" 53x11 nog niet vergeten)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 jun 2022 13:31

Vangalo74 schreef: 17 jun 2022 13:28 Die boete is er vooral gekomen omdat ie ook doorreed. En niet even is gaan kijken hoe het met die fietster was. Wel slim om die boete niet aan te vechten, kost je waarschijnlijk meer dan dat de kans op kwijt schelden.

Had die mevrouw ook gevallen als de Landrover gestopt was voor het passeren waarschijnlijk wel. De eerste fietser had daarom gewoon rustig door moeten rollen/trappen, niet plots op de rem gaan.

Het is maar een mening, kan iedereen overkomen
Ook in Nederland hoef je een fietser niet te raken om toch schuldig te zijn.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jun 2022 13:50

senior schreef: 17 jun 2022 13:29 De rechter van dienst zag het toch wat anders. Die deed een uitspraak en daar moet je het mee doen. Overigens, waar is het voor nodig om allerlei denigrerende benamingen voor de dame in kwestie te bedenken. Als dat de standaard moet zijn weet ik er ook nog wel één (ik ben een bepaalde uitspraak van "meneer" 53x11 nog niet vergeten)
Wel bijzonder dat je mijn opmerkingen opvat als een soort van persoonlijke aanval op jouw persoontje. En dan ook nog meent op de persoon te moeten spelen.
Die denigrerende opmerkingen zijn omdat het er alle schijn van heeft dat deze dame een vervelende Karen is, die in plaats van zichzelf eens goed achter de oren te krabben om zich af te vragen of het heel misschien onkunde of desnoods pech is dat ze de greppel in kukelt, liever de schuld bij een ander zoekt. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet willen nemen.

Ik heb werkelijk geen flauw idee over welke opmerking je het hebt, maar blijkbaar ben je er nogal rancuneus over. Wees een vent en noem gewoon man en paard (wie weet ging ik bij nader inzien wel te ver en bied ik mijn excuses aan...), of hou het anders gewoon lekker voor je.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jun 2022 13:51

Enzzo schreef: 17 jun 2022 13:16
Jans schreef: 17 jun 2022 12:24
Enzzo schreef: 17 jun 2022 12:00

Zo lust ik er nog wel een paar.

Maar mijn inschatting is dat er niets aan de hand is. Auto wijkt uit en er is ruimte zat.
Dat Hysterische geblèr doet anders vermoeden maar volgens mij treft de bestuurder van de auto hier geen blaam.
Gelukkig heb je de rest van mijn reactie er uit geknipt.

En diegenen die kunnen zien dat de auto er rustig en ruim om heen ging. Knap. Ik kan het niet als zodanig inschatten. Maar de rechter heeft dus anders geoordeeld dan velen in dit topic. Zullen Engelse rechters altijd de kant van de fietsers kiezen???
Er is helemaal geen rechter aan te pas gekomen. De beelden zijn door de politie beoordeeld en de chauffeur heeft schuld bekend.
Oh kunnen in Engeland zulke hoge boetes door de politie opgelegd worden? Dat is nieuw voor mij. Maar goed als je een boete krijgt van 1000 euro en je legt je er direct bij neer? Zonder dat je denkt schuld te hebben?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jun 2022 13:54

senior schreef: 17 jun 2022 13:29
53x11 schreef: 17 jun 2022 10:56
Ernie C. schreef: 17 jun 2022 10:19

Heeft omvallen door niet kunnen uitklikken ooit aan iemand anders gelegen?
Volgens mij doe je dat toch echt zelf en een beetje fietser kan er achteraf om lachen.
Heb het filmpje nog eens bekeken. Die automobilist rijdt rustig en helemaal aan de kant van de weg. Blijkbaar had ze moeten stoppen om miss roze en miss knalgeel eerst te laten passeren of zo?
Dat de automobilist niet stopt om even te kijken of miss roze in orde is/haar keihard uit te lachen*, is dan weer wel een beetje afkeurenswaardig.

*doorhalen wat je niet van toepassing vindt
De rechter van dienst zag het toch wat anders. Die deed een uitspraak en daar moet je het mee doen. Overigens, waar is het voor nodig om allerlei denigrerende benamingen voor de dame in kwestie te bedenken. Als dat de standaard moet zijn weet ik er ook nog wel één (ik ben een bepaalde uitspraak van "meneer" 53x11 nog niet vergeten)
Ja senior er zijn een aantal mensen op dit forum, waar niet?, die heel makkelijk anderen vervelend bejegenen, maar oh, je staat zo snel op hun eigen lange tenen.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 17 jun 2022 14:05

Dat is het nadeel van schrift. Soms komen zaken anders over dan je zelf door hebt en had bedoeld.
Je mag het best met elkaar oneens zijn maar houd het netjes.
En soms moet je maar de slimste zijn en niet overal op willen reageren. Dat is vaak de beste manier om een discussie te stoppen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2022 14:24

Helemaal gelijk in.
Maar dat neemt niet weg dat er een paar mensen zijn hier op het forum die bijna uitsluitend negatief reageren, vermanend reageren op anderen, telkens hetzelfde riedeltje afspelen of gewoon hun dubieuze politieke voorkeur proberen te ventileren.
En dat roept soms reacties op.

Ik ben het trouwens helemaal met senior eens dat het noemen van namen jegens die dame die de greppel in dook niet netjes is. Niet dat ze hier zou meelezen maar het van een bedenkelijk niveau zoals je dat tegenwoordig steeds vaker ziet en hoort, om te beginnen in de debatten in de tweede kamer…
Dat naampjes noemen mag dan onschuldig lijken, dat is het zeker niet!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jun 2022 14:38

Het is hier geen politieke arena hè? Het hoeft niet altijd even woke en policor toch? En bovendien, in dit geval is gewoon objectief vast te stellen dat de roze dame een klunzende muts is? ;-) :twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2022 15:03

Het gaat mij niet om woke of politiek correct. Het gaat me om fatsoen en respect.
Het is heel makkelijk om in reacties meteen denigrerende namen te plakken op het lijdend voorwerp uit dit (notabene Facebook) bericht uit Engeland. Het is blijkbaar lastiger om gewoon met respect te reageren.

Okay: ik vind het een belachelijke situatie en ik vind dat de roze dame geen enkele claim heeft, overduidelijk geen stuur of fietsvaardigheid heeft en dat de groep waar ze deel van uitmaakt hysterisch reageert.

Maar daarom hoef ik haar nog niet te gaan beledigen.

Zo denk ik er gewoon over.
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie