Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

i-mac

i-mac 15 jun 2022 20:21

Ik vrees het 2de. Anders, als je dichtbij een officieel service punt woont, even langs gaan.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 15 jun 2022 20:34

Lijkt ook wel of ze er al gepoetst hebben , zie ook horizontale strepen of lijkt het maar zo ?
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 15 jun 2022 20:44

naar de kunstmateriaal handel gaan en een fijn penseeltje kopen (maat 000) en wat matte verf van Motip (of vergelijkbaar) in een schaaltje spuiten en het plekje in een aantal laagjes opvullen (laagje invullen, drogen laten, weer een laagje etc etc).

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 15 jun 2022 22:33

Ben benieuwd naar de revieuws. Maar ben op eerste gezicht wat teleurgesteld. Ik had gehoopt dat ze bij Canyon de trend zouden volgen om de ‘klimfiets’ meer aerodynamisch en allround te maken. (Zoals de specialized Tarmac, Cannondale Supersix en Trek Emonda)

barverme schreef: 13 jun 2022 09:25 De nieuwe Ultimate, gespot tijdens de Dauphiné:
https://www.cyclingnews.com/news/exclus ... -dauphine/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 jun 2022 22:50

De marketing heeft weer gewerkt :lol: Je gaat het zeker afleggen op een oude SLX ten opzichte van je fietsmaten.

Eerst iedereen een aero frame, blijkt zwaar, onconfortabel. Dan toch maar weer iedereen een normale fijne klimfiets en om die een beetje te verkopen blijkt die net zo aero als de oude aerofiets.... hoe dan? :like:

Doe mij maar gewoon een fiets. Ik kan onderweg toch niet meten hoe snel die wel of niet is bij welke windrichting. Laat je niet zo gekmaken. Het gaat er vooral om of de fiets een beetje lekker rijdt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

mVen
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2022 18:32

mVen 16 jun 2022 11:15

0475 schreef: 15 jun 2022 20:15 zal mij niet verbazen wanneer Canyon je een tegoedbon aanbied om het daarmee af te handelen.
Dank voor jullie reacties! Stemt mij nog niet helemaal positief.... Eigenlijk niet echt de scenario's waar je op zit te wachten met een fiets van 5K. Er is een storing bij de klantenservice dus na 3 kwartier in de wacht bij de chat het verzoek van Canyon om foto's te sturen via de email. Het weer maakt het nog vervelender want het schreeuwt om te fietsen.

To be continued.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jun 2022 11:48

Als je 5k voor een fiets kunt betalen, moet een reservewielsetje van 150€ er ook nog wel bij kunnen. Dan kun je ze gewoon terugsturen en nieuwe eisen.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2337
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 jun 2022 11:54

Precies dat. Of afstemmen met Canyon dat je gewoon gaat fietsen wachtend op een nieuw wiel. Ik heb goede ervaringen met de klantenservice van Canyon, komt vast goed. Ik zou die tegoedbon in elk geval niet accepteren. Die kras gaat er altijd zijn
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Donpablopicco
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55

Donpablopicco 16 jun 2022 12:00

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, enkel dan met kleurverschil (geen carbonvlekken) op het frame. Erg goed opgelost door Canyon, offerte neergelegd van Unlimited Colors en deze is vergoed geworden door Canyon. Hier totaal niks over te klagen en een nieuw frame was uberhaupt niet leverbaar, dus maar voor de snelle en makkelijke manier gekozen.

Je mag btw gewoon op de fiets rijden. Dit heb ik destijds ook met Canyon besproken, in de 30 dagen test periode geen enkel probleem. Als je dit even navraagd kan je vanmiddag nog fietsen. Heb je het in elk geval zwart op wit.

mVen
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2022 18:32

mVen 16 jun 2022 12:08

Donpablopicco schreef: 16 jun 2022 12:00 Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, enkel dan met kleurverschil (geen carbonvlekken) op het frame. Erg goed opgelost door Canyon, offerte neergelegd van Unlimited Colors en deze is vergoed geworden door Canyon. Hier totaal niks over te klagen en een nieuw frame was uberhaupt niet leverbaar, dus maar voor de snelle en makkelijke manier gekozen.

Je mag btw gewoon op de fiets rijden. Dit heb ik destijds ook met Canyon besproken, in de 30 dagen test periode geen enkel probleem. Als je dit even navraagd kan je vanmiddag nog fietsen. Heb je het in elk geval zwart op wit.
@donpablopicco Bedankt voor je reactie, hier kan ik iets mee. Zodra de klantenservice weer in de lucht is ga ik dat checken!

@Ernie C Dank voor de conclusies m.b.t. mijn financiële huishouding. Omdat je iets kan betalen moet je maar extra dingen aanschaffen... Logisch!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jun 2022 15:24

Als je niet kunt uitgaan van dagelijkse service, kun je maar beter wat in reserve hebben. Dat heeft niks met je financiële huishouding te maken. Je plaatselijke fietsenmaker had je waarschijnlijk een setje uitgeleend tot ze terug waren.

Ik koop ook geen fiets bij de fietsenmaker maar je zult mij nooit horen klagen dat ik niet kan fietsen omdat er één of twee fietsen kapot zijn en ik heb in heel mijn leven nog geen 5000€ uitgegeven aan fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2022 19:12

+1 voor Ernie C.
Als je bij Canyon koopt kan een beetje zelfredzaamheid nooit kwaad.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie