Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

zwemcoach1234
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:36

zwemcoach1234 31 mei 2022 14:27

Salteh schreef: 31 mei 2022 13:17 bedankt voor de info ga het proberen op met deze informatie

lukt me niet" niet heel precies, wat gaat er precies fout?

E-Tube Project V5 werkt niet met de lader, daar heb je V4.0.4 of 3.4.5 voor nodig: https://bike.shimano.com/en-EU/e-tube/p ... chive.html
(Als V4 klaagt dat de lader een firmware update nodig heeft dan moet je eerst een keer verbinden met versie 3.4.5 :))

zwemcoach1234
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:36

zwemcoach1234 31 mei 2022 14:43

Merci voor de suggestie, net geprobeerd maar alles blijft zoals het is :-)

0475 schreef: 31 mei 2022 12:52 Geen verbinding: Je hebt wel gechecked dat je een goede USB kabel hebt? Je hebt van die USB laadkabels waar alleen de +5V spanning aangesloten is maar niet de 2 draadjes voor de data. Kennis had zo’n kabel laatst en snapte niet dat zijn fietscomputer niet meer herkend werd door zijn PC.

Als de accu in de zadelpen zit zou je die er even uit kunnen halen en de accu afkoppelen, paar tellen wachten en dan weer aansluiten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 31 mei 2022 19:10

zwemcoach1234 schreef: 31 mei 2022 10:24 Kan er iemand helpen om volgende te verhelpen, tot afgelopen weekend schakelde mijn DI R8070 perfect.
Zondag tijdens regenbui ineens veranderen de instellingen, kan als ik op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2.
Wou via E-tube aan computer hangen maar dat lukt me niet.
Wat kan ik nazien om dit op te lossen.
Heeft jouw E-tube op de computer en aangesloten op de Di2 voorheen aan jouw probleem wel gewerkt.?

Voor zover ik begrijp werkt het schakelsysteem dus nog steeds want "als je op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2". Sorry . . . . . . . maar ik begrijp niet wat je daarmee precies bedoelt. :roll:

Enfin, m.a.w. met de bedrading zou dus niets mis zijn, alleen met de software.? Of zit je nu toevallig in de 'niet' synchroon mode - stap 1 - van de schakelmodus.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 31 mei 2022 21:57

zwemcoach1234 schreef: 31 mei 2022 10:24 Kan er iemand helpen om volgende te verhelpen, tot afgelopen weekend schakelde mijn DI R8070 perfect.
Zondag tijdens regenbui ineens veranderen de instellingen, kan als ik op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2.
Wou via E-tube aan computer hangen maar dat lukt me niet.
Wat kan ik nazien om dit op te lossen.
volgens mij hoort een recent DI2 systeem zo te werken. Lijkt mij dat je je vergist in dat het voorheen anders werkte?

zwemcoach1234
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:36

zwemcoach1234 31 mei 2022 22:14

Even verduidelijken,
Als ik voor zondag op binnenblad voor reed kon ik achter niet op tandwiel 11 en 12.
Nu wel maar kan niet meer op 23 en ..
Ketting als ik nu op 11 zit ligt slap op kader.



Orlok schreef: 31 mei 2022 19:10
zwemcoach1234 schreef: 31 mei 2022 10:24 Kan er iemand helpen om volgende te verhelpen, tot afgelopen weekend schakelde mijn DI R8070 perfect.
Zondag tijdens regenbui ineens veranderen de instellingen, kan als ik op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2.
Wou via E-tube aan computer hangen maar dat lukt me niet.
Wat kan ik nazien om dit op te lossen.
Heeft jouw E-tube op de computer en aangesloten op de Di2 voorheen aan jouw probleem wel gewerkt.?

Voor zover ik begrijp werkt het schakelsysteem dus nog steeds want "als je op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2". Sorry . . . . . . . maar ik begrijp niet wat je daarmee precies bedoelt. :roll:

Enfin, m.a.w. met de bedrading zou dus niets mis zijn, alleen met de software.? Of zit je nu toevallig in de 'niet' synchroon mode - stap 1 - van de schakelmodus.?

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 31 mei 2022 23:27

Gezien jezelf geen contact kunt maken tussen PC en DI2 en de batterij even loskoppelen het systeem ook niet in het gareel heeft gebracht zou ik zeggen: go see the dealer.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jun 2022 07:33

Kameraad heeft zoiets een gehad na het wassen (en laten omvallen) van de fiets. Opgelost door vooraan naar het grote tandwiel te schakelen en dan achteraan ook zo'n groot mogelijk tandwiel, dan terug naar kleine blad vooraan en het systeem uit recovery mode te halen (dat werkt niet als hij vooraan klein ligt en achteraan op 1 van de 2 kleinste kransjes)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 jun 2022 10:35

zwemcoach1234 schreef: 31 mei 2022 22:14 Even verduidelijken,
Als ik voor zondag op binnenblad voor reed kon ik achter niet op tandwiel 11 en 12.
Nu wel maar kan niet meer op 23 en ..
Ketting als ik nu op 11 zit ligt slap op kader.



Orlok schreef: 31 mei 2022 19:10
zwemcoach1234 schreef: 31 mei 2022 10:24 Kan er iemand helpen om volgende te verhelpen, tot afgelopen weekend schakelde mijn DI R8070 perfect.
Zondag tijdens regenbui ineens veranderen de instellingen, kan als ik op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2.
Wou via E-tube aan computer hangen maar dat lukt me niet.
Wat kan ik nazien om dit op te lossen.
Heeft jouw E-tube op de computer en aangesloten op de Di2 voorheen aan jouw probleem wel gewerkt.?

Voor zover ik begrijp werkt het schakelsysteem dus nog steeds want "als je op binnenblad voor zit achter op de kleinste twee schakelen en niet meer op de hoogste 2". Sorry . . . . . . . maar ik begrijp niet wat je daarmee precies bedoelt. :roll:

Enfin, m.a.w. met de bedrading zou dus niets mis zijn, alleen met de software.? Of zit je nu toevallig in de 'niet' synchroon mode - stap 1 - van de schakelmodus.?
Als de ketting op 11 zit en ligt slap op kader is er ook iets anders aan de hand, nieuw probleem dus. Dan is of de ketting gebroken, ketting te lang, de B-schroef verstelt of de derailleurveer zit vast, enfin heeft niets met Di2 te maken.

Neemt niet weg dat je geen antwoord geeft of je voorheen wel of niet via de PC en E-tube het systeem hebt kunnen configureren.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

zwemcoach1234
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:36

zwemcoach1234 01 jun 2022 10:47

fiets is naar de FM, kreeg het niet opgelost
0475 schreef: 31 mei 2022 23:27 Gezien jezelf geen contact kunt maken tussen PC en DI2 en de batterij even loskoppelen het systeem ook niet in het gareel heeft gebracht zou ik zeggen: go see the dealer.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 jun 2022 08:37

In de categorie 'nutteloos maar wel leuk':

https://www.di2stats.com

.fit file opladen en dan krijg je je shift data hier uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 jun 2022 10:19

zwemcoach1234 schreef: 01 jun 2022 10:47 fiets is naar de FM, kreeg het niet opgelost
0475 schreef: 31 mei 2022 23:27 Gezien jezelf geen contact kunt maken tussen PC en DI2 en de batterij even loskoppelen het systeem ook niet in het gareel heeft gebracht zou ik zeggen: go see the dealer.
En . . . . . . opgelost.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 jun 2022 19:48

raven14 schreef: 14 jun 2022 08:37 In de categorie 'nutteloos maar wel leuk':

https://www.di2stats.com

.fit file opladen en dan krijg je je shift data hier uit.
Die gebruik ik ook af en toe. Leuk om te zien dat ik bij LBL meer dan 2700 keer heb geschakeld en vooral op de 50-11 en de 34-30 heb gereden (zwaarste en lichtste verzet)
Afbeelding

Plaats reactie