Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jun 2022 21:07

Ach, ik vind er niets triest aan. Als ik op het lege platteland iemand tegen kom vind ik het wel leuk. Ik zeg anderen ook vriendelijk gedag. Maar niet iedereen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 jun 2022 21:16

Ik groet nagenoeg altijd. Opvallend dat ik mij niet herinner ooit door een e-biker teruggegroet te zijn.
Niet zijken maar reiden !

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 12 jun 2022 21:42

Nee, die is je al voorbij voordat hij wat kan zeggen. :lol:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 12 jun 2022 22:01

In Wallonië is groeten de normale gang van zaken.
Als iemand, zowel bij het wandelen of fietsen niet groet, dan zijn het meestal Vlamingen.
Iemand groeten kost niks.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 12 jun 2022 22:01

pino schreef: 12 jun 2022 21:16 Opvallend dat ik mij niet herinner ooit door een e-biker teruggegroet te zijn.
+1

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jun 2022 22:05

Enzzo schreef: 12 jun 2022 20:33 Ik hoef gelukkig nooit in de drukke randstad te fietsen (het woord ‘gelukkig’ is vanwege wat ik hier allemaal lees dus niet uit eigen ervaring) maar elkaar groeten op de fiets?! Waarom in godsnaam?!!!
Ik heb dat nooit begrepen; vertegenwoordigers van groepen die elkaar zo nodig moeten groeten in het wild. Brrr! Motorrijders, campers, fietsers, vrachtwagens, oldtimers, cabrio’s etc. Wat een trieste bedoeling zeg -in mijn beperkte optiek- waarom zou je dat doen?.
Je bent gewoon mens en eentje die af en toe een keer op de fiets zit, boeie!!
Ik groet ook gewoon andere fietsers als ik op de stadsfiets rij en eigenlijk iedereen die ik tegenkom op straat, tenzij het druk is, dan is er geen beginnen meer aan. Maar als ik ergens achteraf iemand tegenkom, groet ik altijd. Dat is toevallig wat vaker op de racefiets.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jun 2022 22:08

patrickvb schreef: 12 jun 2022 22:01
pino schreef: 12 jun 2022 21:16 Opvallend dat ik mij niet herinner ooit door een e-biker teruggegroet te zijn.
+1
Die op de deelstep groeten ook heel zelden tot nooit terug. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 12 jun 2022 23:04

borgmonster schreef: 12 jun 2022 19:50 Groeten wordt in het westen inderdaad nooit gedaan. In het noorden wel. Dat is ook mijn persoonlijke ervaring.

Daarentegen vind ik verkopers in fietsenwinkels juist in het westen vriendelijker. Vooral in Rotterdam. En ik kom niet uit en woon niet in Rotterdam.
In het westen is het niet standaard idd, maar ook weer niet geheel ongebruikelijk. Ligt beetje aan de situatie en soms is het duidelijk dat er niet gegroet hoeft of gaat worden en bij een volgende doe je het op de e.o.a. manier automatisch allebij.

Groet kan ook richting wandelaars, joggers, stadsfietsen etc. Als je ziet dat mensen rekening met je (proberen te) houden kan er bij mij sowieso altijd een groet af.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 jun 2022 07:43

Ik moet zeggen dat ik op de racefiets ook niet iedereen groet. Woon in de buurt van Amsterdam en tegenwoordig zijn er zo veel wielrenners hier, adat is niet te doen. Als ik in de natuur fiets (bos, hei) op de crosser of atb, groet ik wel. Is ook een beetje om aan te geven dat ik een beetje rekening houd met hen. Even een soort contactmomentje van "ik heb je gezien en van mij heb je geen last". Maar op de racefiets, niet te doen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 jun 2022 10:36

rikkert schreef: 13 jun 2022 07:43 Ik moet zeggen dat ik op de racefiets ook niet iedereen groet. Woon in de buurt van Amsterdam en tegenwoordig zijn er zo veel wielrenners hier, adat is niet te doen. Als ik in de natuur fiets (bos, hei) op de crosser of atb, groet ik wel. Is ook een beetje om aan te geven dat ik een beetje rekening houd met hen. Even een soort contactmomentje van "ik heb je gezien en van mij heb je geen last". Maar op de racefiets, niet te doen.
Haha, t'is herkenbaar dat het groeten tussen racefietsers niet is te doen, steeds die buiging maken en die helm afzetten. :lol: :mrgreen: Maar bij mij kan er altijd wel een groet naar een soloracer vanaf al is het maar met loslatende vingers van het linker handje, kost mij geen drol. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 13 jun 2022 12:57

Meestal maak ik een beleefd Japans knikje, als groet om bij wijze van spreken zonder woorden te zeggen: "Ook weer goed bezig, man. Respect."

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 jun 2022 13:51

Ik was vanochtend een blokje aan het doen. Op een gegeven moment zie ik een hele sliert oudere deelnemers op elektrische fietsen tegemoet komen in de verte. Zij besluiten te stoppen. Alle dames en een paar heren stoppen keurig aan de linkerkant, maar 3 heren besluiten gewoon midden op het pad te pauzeren. Dus ik zwaai eens even en je ziet de heren door alle dames aangesproken worden, waarna ze rechts de berm in gaan. Ik kon er mooi tussendoor en na iedereen vriendelijk gegroet te hebben werd ik nog even aangemoedigd om lekker te genieten. Maar die reactie van de vrouwen en de gezichten van de mannen.... geweldig :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie