Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke IQ apps heb jij op je Garmin

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 08 jun 2022 20:03

Hier ook MapDashBoard maar dan met 6 datavelden...

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 08 jun 2022 21:08

Ik vind de power+, speed+ en hr+ apps wel handig, gem/huidig/zone/% in 1 veld.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 09 jun 2022 08:43

walters schreef: 08 jun 2022 16:58 Je kunt toch een veld selecteren bij je garmin: TSS en calorien.
Daar had ik niet aan gedacht, maar is een hele goeie. Gelijk maar ingesteld
Emil1 schreef: 08 jun 2022 18:43 MapDashboard 4 field version.

Hiermee kun je als je het navigatiescherm voor hebt 4 datavelden instellen i.p.v. de standaard 2. Nog steeds groot genoeg om goed te kunnen aflezen en de lijnen om de datavelden geven de kleur van je hartslagzone aan waar je in zit.

Erg tevreden over.
Ook ingesteld, daar ga ik plezier van hebben, want ik wou altijd al meer dan 2 velden daar, maar wist niet dat het zo kon.

Bedankt. Ik zag ook SPH Graph. Eens kijken of dat werkt. Het is wel een hele kunst om dat ding netjes in te richten zeg.

i-mac

i-mac 09 jun 2022 10:38

Routecourse
Mapdashboard
Big Edge
Notes

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 09 jun 2022 11:11

Goeie tip die Heart Rate Zones Chart. Gebruikte ik ook altijd met hardlopen op m'n horloge, maar ik had nooit bedacht dat dit veld ook beschikbaar zou zijn voor de edge. Ga 'm tijdens m'n volgende ritje meteen eens testen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 jun 2022 11:29

dickw schreef: 08 jun 2022 11:35 Na een aantal jaar is de keuze reuze en ik zie nu helemaal door de bomen geen bos meer. Iemand die nog goede tips heeft?
Is er een app die mij helpt hoeveel ik al verbrand heb voor die dag? Net als wat ze in de Giro voor de renners hadden: 1 getal waarin je zag hoeveel de renner actief gedaan had en of er nog en alles verzengende demarrage in zou kunnen zitten?
Achteraf zien dat ik 5 dagen herstel nodig heb is wat ik wil voorkomen als ik de volgende dag weer een zware klim wil maken.
Dus een soort van tikkende tijdbom van mijn geleverde arbeid over de rit heen.
Nu heb ik geen Edge maar gebruik een Fenix horloge als gps/fietscomputer. Die heeft een Stamina functie en dat laat heel mooi je energiereserve zien.
In 1 scherm zie je je totale reserve en sprongreserve. Werkt volgens mij prima, ik zie tenminste het sprongvermogen ook flink dalen bij beklimmingen.
Dogma F

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 10 jun 2022 09:43

Ik zoek eigenlijk een app die ong. hetzelfde doet als MapDashboardMS, maar dan met de smallere datavelden. MapDashboardMS heeft 1 breed dataveld nodig om 6 waardes te tonen. Ik wil er eigenlijk 1 die bv 2 waardes boven elkaar in een smal dataveld toont (waar je er dan weer 2 van naast elkaar kunt zetten). Dit is vooral bij ClimbPro en volgens mij ook het Workout screen handig, aangezien je op de 530 daar niet kunt kiezen tussen 2 kleine datavelden of 1 breed dataveld. Je moet daar de 2 datavelden gebruiken. Wil vooral tijdens het klimmen en tijdens een workout niet continu schermen zitten te wisselen, en juist wat meer data zou some wel fijn zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6054
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 jun 2022 13:47

Ramon73 schreef: 09 jun 2022 11:29
dickw schreef: 08 jun 2022 11:35 Na een aantal jaar is de keuze reuze en ik zie nu helemaal door de bomen geen bos meer. Iemand die nog goede tips heeft?
Is er een app die mij helpt hoeveel ik al verbrand heb voor die dag? Net als wat ze in de Giro voor de renners hadden: 1 getal waarin je zag hoeveel de renner actief gedaan had en of er nog en alles verzengende demarrage in zou kunnen zitten?
Achteraf zien dat ik 5 dagen herstel nodig heb is wat ik wil voorkomen als ik de volgende dag weer een zware klim wil maken.
Dus een soort van tikkende tijdbom van mijn geleverde arbeid over de rit heen.
Nu heb ik geen Edge maar gebruik een Fenix horloge als gps/fietscomputer. Die heeft een Stamina functie en dat laat heel mooi je energiereserve zien.
In 1 scherm zie je je totale reserve en sprongreserve. Werkt volgens mij prima, ik zie tenminste het sprongvermogen ook flink dalen bij beklimmingen.
Wat zegt sprongvermogen/reserve dan feitelijk? En de algehele reserve.
Is het een soort omgekeerd TSS? Zo van met jouw conditie heb je ongeveer voor 300 TSS in je lijf.,. en we meten het verbruik?

Anders gezegd, wat doe je met de informatie, pas je je snelheid aan als de reserve te snel zakt bijv?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 10 jun 2022 16:04

Emil1 schreef: 08 jun 2022 18:43 MapDashboard 4 field version.

Hiermee kun je als je het navigatiescherm voor hebt 4 datavelden instellen i.p.v. de standaard 2. Nog steeds groot genoeg om goed te kunnen aflezen en de lijnen om de datavelden geven de kleur van je hartslagzone aan waar je in zit.

Erg tevreden over.
Ik heb die MapDashboard (met 6 velden) nu via de IQ App gedownload. Volgens de app zou die nu geïnstalleerd moeten zijn. De Strava routes staat onder 'Mijn toestel-apps' en MapDashboard onder 'Mijn gegevensvelden', maar ik vind op mijn Garmin Edge 830 geen enkele mogelijkheid om extra velden toe te voegen en ook vind ik geen andere map ofzo. Waar moet ik dit vinden op mijn Garmin?

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 10 jun 2022 16:10

Goudhaantje schreef: 10 jun 2022 16:04
Emil1 schreef: 08 jun 2022 18:43 MapDashboard 4 field version.

Hiermee kun je als je het navigatiescherm voor hebt 4 datavelden instellen i.p.v. de standaard 2. Nog steeds groot genoeg om goed te kunnen aflezen en de lijnen om de datavelden geven de kleur van je hartslagzone aan waar je in zit.

Erg tevreden over.
Ik heb die MapDashboard (met 6 velden) nu via de IQ App gedownload. Volgens de app zou die nu geïnstalleerd moeten zijn. De Strava routes staat onder 'Mijn toestel-apps' en MapDashboard onder 'Mijn gegevensvelden', maar ik vind op mijn Garmin Edge 830 geen enkele mogelijkheid om extra velden toe te voegen en ook vind ik geen andere map ofzo. Waar moet ik dit vinden op mijn Garmin?
Heb je dit geprobeerd?

To use this datafield go to Settings - Activity profiles - [your profile] - Data screens - Map - Layout and Datafields - Choose "1 " - Choose Connect IQ from the list of data fields - choose MapDashboard.
(bron: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/97f5 ... 73fbd587#0)

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 10 jun 2022 16:14

The RowingCyclist schreef: 10 jun 2022 16:10
Goudhaantje schreef: 10 jun 2022 16:04
Emil1 schreef: 08 jun 2022 18:43 MapDashboard 4 field version.

Hiermee kun je als je het navigatiescherm voor hebt 4 datavelden instellen i.p.v. de standaard 2. Nog steeds groot genoeg om goed te kunnen aflezen en de lijnen om de datavelden geven de kleur van je hartslagzone aan waar je in zit.

Erg tevreden over.
Ik heb die MapDashboard (met 6 velden) nu via de IQ App gedownload. Volgens de app zou die nu geïnstalleerd moeten zijn. De Strava routes staat onder 'Mijn toestel-apps' en MapDashboard onder 'Mijn gegevensvelden', maar ik vind op mijn Garmin Edge 830 geen enkele mogelijkheid om extra velden toe te voegen en ook vind ik geen andere map ofzo. Waar moet ik dit vinden op mijn Garmin?
Heb je dit geprobeerd?

To use this datafield go to Settings - Activity profiles - [your profile] - Data screens - Map - Layout and Datafields - Choose "1 " - Choose Connect IQ from the list of data fields - choose MapDashboard.
(bron: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/97f5 ... 73fbd587#0)
Ja, net gevonden. Ik moest idd een nieuwe gegevensveld toevoegen. Staat onder Connect IQ.

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 10 jun 2022 16:23

:winkthumb:

Plaats reactie