Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8287
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jun 2022 15:22

TL@ schreef: 09 jun 2022 13:38 Dames en koersinzicht, het blijft toch een probleem (of Wiebes is zo aardig, dat iedereen haar de winst gunt :D )
Oh wat een verrassing deze opmerking. Bij de mannen gaat het altijd volgens het boekje?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jun 2022 16:17

Wat ik de afgelopen dagen gezien heb in de Women's Tour gaat toch echt een stapje verder dan niet volgens het boekje. Ik volg al vele decennia de koers, tactisch is het verschil groter dan op gelijk welk vlak. Ik kan DeCauwer heel goed begrijpen dat hij daarvoor bedankt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8287
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jun 2022 16:31

lugosi schreef: 09 jun 2022 16:17 Wat ik de afgelopen dagen gezien heb in de Women's Tour gaat toch echt een stapje verder dan niet volgens het boekje. Ik volg al vele decennia de koers, tactisch is het verschil groter dan op gelijk welk vlak. Ik kan DeCauwer heel goed begrijpen dat hij daarvoor bedankt.
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat je daar schrijft. Misschien weer een Belgisch Nederlands verschil?
Ik neem aan dat je ook geen hoge pet op hebt van Annemiek van Vleuten en Marianne Vos op tactisch gebied? n DeCauwer zal wel heel blij zijn met jouw bijval.
Laatst gewijzigd door Jans op 09 jun 2022 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37355
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2022 16:32

TL@ schreef: 09 jun 2022 13:38 Dames en koersinzicht, het blijft toch een probleem
Ik heb een tijdje bij mevr1975 het maratonschaatsen op topniveau meegemaakt en daar zie je helaas exact hetzelfde. De mindere godinnen rijden gewoon elk gat dicht en de (sub)toppers hoeven alleen maar te volgen.
Zelden zie je dat ze de favorieten ook in die rol dwingen of ze kapot proberen te rijden. Overigens ook daar een enorm gat tussen de echte top en de rest.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8287
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jun 2022 16:35

daniel1975 schreef: 09 jun 2022 16:32
TL@ schreef: 09 jun 2022 13:38 Dames en koersinzicht, het blijft toch een probleem
Ik heb een tijdje bij mevr1975 het maratonschaatsen op topniveau meegemaakt en daar zie je helaas exact hetzelfde. De mindere godinnen rijden gewoon elk gat dicht en de (sub)toppers hoeven alleen maar te volgen.
Zelden zie je dat ze de favorieten ook in die rol dwingen of ze kapot proberen te rijden. Overigens ook daar een enorm gat tussen de echte top en de rest.
Heb ik de laatste tijd op dit forum ook niet regelmatig gelezen dat mensen zich afvroegen waarom renner A van ploeg X zich zo uitsloofde om het gat te dichten? Of is dat ander tactisch inzicht?
Ik zie ook wel dat het bij de vrouwen vaker gebeurt, maar er zit ook nog steeds een heel groot gat in de ontwikkeling tussen de mannen en de vrouwen.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 09 jun 2022 16:45

Jans schreef: 09 jun 2022 16:31
lugosi schreef: 09 jun 2022 16:17 Wat ik de afgelopen dagen gezien heb in de Women's Tour gaat toch echt een stapje verder dan niet volgens het boekje. Ik volg al vele decennia de koers, tactisch is het verschil groter dan op gelijk welk vlak. Ik kan DeCauwer heel goed begrijpen dat hij daarvoor bedankt.
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat je daar schrijft. Misschien weer een Belgisch Nederlands verschil?
Ik neem aan dat je ook geen hoge pet op hebt van Annemiek van Vleuten en Marianne Vos op tactisch gebied? n DeCauwer zal wel heel blij zijn met jouw bijval.
Op 40 km van de finish keihard aangaan is imo niet echt "tactisch" (AVV)
een mooie sprint bergop winnen is imo wel "tactisch"(MVOS)

het rijden van de nederlandse damesploeg de afgelopen kampioenschappen is alles behalve tactisch/mongoloïde/behoorlijk beperkt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2022 16:51

...mongoloïde..
Nu ga je wel heel ver hoor :evil:
Do or don’t, there is no try

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 09 jun 2022 17:04

Enzzo schreef: 09 jun 2022 16:51
...mongoloïde..
Nu ga je wel heel ver hoor :evil:
licht mongoloïde dan

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2022 17:10

Al beter ja.
Maar ik vind het gewoon weinig respectvol tegenover mensen die heel professioneel met hun beroep bezig zijn.
Tuurlijk is er een verschil! Kijk maar eens een wedstrijd vrouwenvoetbal. Ik lach er soms ook mee. Maar ik denk dat ze mij tien keer dollen op het veld.
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jun 2022 17:40

Jans schreef: 09 jun 2022 16:31
lugosi schreef: 09 jun 2022 16:17 Wat ik de afgelopen dagen gezien heb in de Women's Tour gaat toch echt een stapje verder dan niet volgens het boekje. Ik volg al vele decennia de koers, tactisch is het verschil groter dan op gelijk welk vlak. Ik kan DeCauwer heel goed begrijpen dat hij daarvoor bedankt.
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat je daar schrijft. Misschien weer een Belgisch Nederlands verschil?
Ik neem aan dat je ook geen hoge pet op hebt van Annemiek van Vleuten en Marianne Vos op tactisch gebied? n DeCauwer zal wel heel blij zijn met jouw bijval.
Ik bedoel dat het verschil tussen mannen en vrouwenwedstrijden tactisch het meest opvalt, naast andere verschillen tussen mannen en vrouwenwedstrijden.

VanVleuten en Vos zijn net wel rensters die efficiënt koersen (voor alle duidelijkheid staat dit niet perse gelijk aan aantrekkelijk koersen).
Als je het palmares van Vos bekijkt kan je moeilijk beweren dat zij tactisch fout gekoerst heeft, ze heeft in functie van haar kwaliteiten steeds het onderste uit de kan gehaald. Laat het duidelijk zijn dat deze manier van koersen me niet aanspreekt maar het is gewoon super efficiënt en het zijn vaak haar opponenten die tactisch faalden.
De manier van koersen van VanVleuten spreekt me dan veel meer aan en ook zij rijdt tactisch in functie van haar capaciteiten. Omdat deze anders liggen dan bij Vos zijn deze echter door haar tegenstanders makkelijker te bestrijden dan bij Vos.

Ik denk dat DeCauwer vooral redeneerde vanuit het maximaliseren van zijn eigen levensverwachting toen hij gevraagd werd hoe hij er tegenover stond vrouwencoach te zijn. :D Ik denk niet dat hij wakker ligt van mijn opinie.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2022 17:56

Ik denk vooral dat DeCauwer wel klaar is met die periode. Denk dat hij het gewoon niet ambieert.
Al denk ik dat hij de dames op tactisch gebied nog wel wat ouwe streken kan leren ;)
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jun 2022 18:20

De Cauwer wordt 73, nu gaat hij er niet meer aan beginnen. In het verleden heeft hij vriendelijk bedankt.
Hij kan ook best nog wat mannenteams op tactisch gebied nog wat bijleren.

Plaats reactie