Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

marsman
Forum-lid
Berichten: 2337
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 03 jun 2022 14:06

Hier wat meer duiding en het Instabericht van Tom. Ik vind het toch wel spijtig. Denk dat de Giro een deceptie is geweest. Ik gun het hem echt om nog (minimaal) 1 topresultaat te boeken. Als ie de regenboogtrui wint op het WK in Australië, dan moet hij natuurlijk nog een jaartje door!!

https://nos.nl/artikel/2431289-dumoulin ... -van-beter
Laatst gewijzigd door marsman op 03 jun 2022 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jun 2022 14:12

Inderdaad. Ik had nog even hoop dat zichzelf herpakte tijdens de Giro maar blijkbaar heeft de “lol in het fietsen” niet echt lang beklijft.
https://nos.nl/l/2431289
Do or don’t, there is no try

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 03 jun 2022 16:45

Mja, misschien dat hij nog wel lol in het fietsen heeft, maar als je vol voor je trainingen gaat, alles opzij zet, en het lichaam dan niet doet wat het zou moeten doen, dan is het natuurlijk de vraag of het nog zin heeft. Wat Tom ook schrijft: wellicht dat het met een rustigere aanpak nog vlot te trekken is in de komende jaren, maar dan zit je met zoveel onzekerheden (ook leeftijd uiteindelijk) dat je jezelf de vraag moet stellen of dat het risico waard is dat je wellicht nooit meer het niveau gaat halen.
Misschien dat hij met JumboVisma al gesproken heeft over een andere teamfunctie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 jun 2022 16:58

Het zou mij niets verbazen als hij het gravel-wereldje op zoekt.
En beetje zoals LtD.
Alleen zal hij zich dan meer op social media moeten laten zien om zijn sponsors tevreden te stellen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 03 jun 2022 17:32

Erg jammer dat hij er mee stopt, maar uiteraard is dit gewoon zijn eigen beslissing en die hebben we te respecteren. Het is een keihard vak en dat lukt niet als je niet 100% gefocussed en gecommitteerd bent. We hebben een paar jaar mogen genieten van zijn prestaties, laten we hopen dat hij jonge mensen geïnspireerd heeft om te gaan fietsen. En wie weet schiet hij nog een keer uit z`n slof met een mooie overwinning of ereplaats voordat het seizoen voorbij is!

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 jun 2022 19:48

marsman schreef: 03 jun 2022 14:06 Hier wat meer duiding en het Instabericht van Tom. Ik vind het toch wel spijtig. Denk dat de Giro een deceptie is geweest. Ik gun het hem echt om nog (minimaal) 1 topresultaat te boeken. Als ie de regenboogtrui wint op het WK in Australië, dan moet hij natuurlijk nog een jaartje door!!

https://nos.nl/artikel/2431289-dumoulin ... -van-beter
Nee, juist dan zijn besluit doorzetten. Beter gaat het toch niet meer worden (helaas).

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 03 jun 2022 22:01

Een juist en moedig besluit van deze sympathieke overkomende man. Beter zo dan tegen zijn zin nog een aantal jaren doorgaan en langzaam verder afzakken naar peloton vulling met wellicht af en toe een leuke opleving. Mijn indruk is toch dat hij , om het zo maar uit te drukken, liever met met de hond wil lopen en over het leven nadenken en dat hij het echte plezier in het fietsen kwijt is. Hopelijk kan hij nog iets moois laten zien in de rest van het seizoen, ik gun het hem in ieder geval.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 jun 2022 07:51

Tom is een renner die 120% met zijn vak bezig is, kwa training, voeding en voorbereiding en alles minutieus opvolgt wat er voor nodig is om goed voor de dag te komen.
Wanneer er dan niet uitkomt wat je verwacht had, is dat enorm deprimerend en de gevoelsmens die Tom is kan daar steeds moeilijker mee omgaan, ook met zijn veranderende status na het winnen van de Giro.
Naast dat ie oog heeft voor de dingen naast het wielrennen, maakt dat hij dit besluit heeft genomen om te stoppen.
Tom moet lekker met zijn vrienden Laurens tD, Karsten Kroon en Bram Tankink gaan fietsen en evt gravelen met Laurens, zonder druk van het moeten presteren!
Hij heeft een grote gunfactor omdat ie ook zijn kwetsbare kant laat zien en ik gun hem dan ook het beste in zijn volgende loopbaan!
Thanx Tom! :like:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jun 2022 08:01

Ik vind het een prima beslissing. En wat Tom verder wel en niet denkt dat kan ik toch niet weten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 jun 2022 08:52

Uiteindelijk zijn er elke dag wel mensen die hun professionele leven een gans andere wending geven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2022 10:58

Wat mensen zeggen, denken en vervolgens doen kan enorm uiteenlopen. Of het moedig, jammer of onvermijdelijk is wordt daarom ook een wat theoretische discussie. Respect voor z'n keuze is wat mij betreft dan ook het beste.

Zelf heb ik veel genoten van zijn bijdrages waarbij ik wel eens gedacht heb of Tom niet een iets te aardig mens is om een absolute topsporter te zijn. Het is toch de ideale schoonzoon? De perfecte buurman?
Wat hij ook gaat doen ik hoop voor hem dat zich vooral laat leiden door zijn eigen gevoel/ideeën/wensen en niet door de verwachtingen van anderen.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 04 jun 2022 19:12

Toch jammer dat Tom is gestopt. Niveau van de klassementsrenner is hoger geworden sinds zijn Giro overwinning. Ik had Tom nog wel in een andere rol willen zien maar helaas. Was hij maar zo vrij in zijn hoofd als Mollema.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie