Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 mei 2022 22:35

Ik dacht dat iedereen de Emonda SL5 wel kent dus had ik de foto’s achterwege gelaten maar ik zal morgen eens kijken of ik een foto geplaatst krijg. Het is misschien niet de meest spannende fiets voor sommigen maar ik ben er super blij mee! 😁
De foto zal wel zonder de witte time rxs pedalen zijn want die vloeken natuurlijk als een dolle. Zwarte krijg ik niet meer gevonden.
Is een zadeltasje een bezwaar? 😉

Ps. Ik hoop dat je weer adresje uit je hoge hoed tovert voor mijn carbon seatmast. Op marktplaats, tweedehands.be of de eBay kleinanzagen vond ik helaas nog niets dat echt goedkoper was dan bij de trekdealer.
Wel opmerkelijk is dat de setback op de SL5 20mm lijkt te zijn en bij de SL6 10mm. Dat viel me op als ik naar de onderdelenlijst kijk. Een iets kleinere setback lijkt echter niet zo erg want mijn zadel staat nu 2cm verder van mijn stuur dan op mijn oude fiets.

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 28 mei 2022 14:13

Mail maar met Hopmans voor de seatmast.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mei 2022 14:29

De seatmast komt af en toe wel eens voorbij op facebook/2ehands/marktplaats.
Geduld is een schone deugd en kan je een heel pak euro's besparen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 mei 2022 18:51

Welke kleur en maat seatmast zoek je ?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 28 mei 2022 19:41

Zwart en de grootste maat want ik heb een bbl van 96cm. Setback van 20mm lijk ik toch wel nodig te hebben afgaande op mijn eerste ritje vandaag.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 28 mei 2022 20:16

Hierbij twee foto’s.
Ik ben nog niet helemaal content met het oranje thema al heb ik nog een subtiel deda stuurlintje liggen waar achter de perforaties oranje zit.
En de kabel loop is nog wat rommelig zoals je ziet. De kabels zijn naast de stuurpen en voor het stuur zichtbaar.
Maar voor een maat 62 vind ik het balhoofd niet verkeerd.

https://www.dropbox.com/s/e18twhuoyoc04 ... 2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/bkurfuqi9432n ... 3.jpg?dl=0

Sorry, ik krijg ze niet als foto’s zichtbaar. Hopelijk werkt dit zo wel met een url.

Vandaag anderhalf uur gefietst. Had een blokjes training en 3/4 wind tegen voor mijn gevoel. De route tegen de wind in beginnen wat wel zo fijn is, betekende dwars door Eindhoven en Veldhoven starten dus pas na 40 minuten en 50 verkeerslichten was ik de stad uit.
Of de nieuwe fiets sneller is geen idee. Vandaag niet in ieder geval. De banden waren ook veel te hard opgepompt. Maar deze fiets stuurt veel zekerder dan mijn vorige. Je hebt veel meer vertrouwen in de bochten.
Daarnaast ben ik verbaasd over het zadel. Ik heb een sq-lab op mijn oude fiets maar mijn bips had na anderhalf uur geen klachten. Dat had ik echt anders verwacht.

Tenslotte is de powermeter ook wel een leuke gimmick. Vals plat zie je meteen. Bijna sneller dan je benen het doorgeven.
Normaal fiets ik volgens Strava altijd met een geschat vermogen van 110 watt. Gelukkig haal ik in het echt iets meer. Daar ga ik echt nog plezier aan beleven om gerichter te trainen.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 02 jun 2022 21:47

Onlangs heb ik mijn Trek Checkpoint uit 2019 geupgrade met een GRX DI2 groep. Het resultaat:
Afbeelding

Origineel kwam ie met een 105 R7000 groep, die ook prima voldeed. Maar ik ben erg te spreken over de GRX remschakelgrepen en de derailleur met clutch. En het schakelt weer fantastisch!

Enige probleem waar ik mee geconfronteerd ben tijdens de ombouw is dat de interne batterij niet in de seat-tube past: de ISO speed decoupler zit in de weg. De batterij hangt nu dus op de bout van de decoupler. Daar moet ik nog even wat voor verzinnen…

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 jun 2022 22:13

Heeft de checkpoint geen opening bij de bidonhouder ?
Zie pagina 6 ;
https://www.tritoncycles.co.uk/checkpoi ... inder-i197

Daar zit bij mijn domane ook de di2 batterij(in de houder)

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 02 jun 2022 22:27

DDX schreef: 02 jun 2022 22:13 Heeft de checkpoint geen opening bij de bidonhouder ?
Zie pagina 6 ;
https://www.tritoncycles.co.uk/checkpoi ... inder-i197

Daar zit bij mijn domane ook de di2 batterij(in de houder)
Kijk, ik wist niet dat die bestond! Tnx voor de tip DDX!

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 05 jun 2022 18:12


barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 06 jun 2022 08:20

Aesch schreef: 05 jun 2022 18:12 Nieuwe madone is gespot
https://road.cc/content/tech-news/radic ... ine-293363
Geen fan van die aansluiting van het achtervork op de bovenbuis. Doet me te veel denken aan die aartslelijke Lapierre...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2022 09:55

barverme schreef: 06 jun 2022 08:20 Geen fan van die aansluiting van het achtervork op de bovenbuis. Doet me te veel denken aan die aartslelijke Lapierre...
Dat is dan nog het minste maar de zadelhoogte regelen wordt nu wel heel erg beperkt.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie