Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Landbouwgif

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 01 jun 2022 14:27

Misschien dat wasbeer meer over onderzoeken van de christelijke scholen gemeenschappen bedoelde en dan vooral de witte scholen, ja daar kan je natuurlijk niet mee scoren ;)

On toppic mijn broers verbouwen nog steeds veel rijst en Salak (fruit) op een zo biologische manier. Maar vooral door gebruiken/ kennis, die al eeuwen in families/ dorpen wordt doorgegeven. Moderne technieken als ze die al gebruiken, zien zij meer als hulpmiddel dan ultiem gebruiksmiddel.

En ja ook zij gebruiken liever zo’n tractor 🚜 om door de PC te scheuren, dan dat je achter de karbouw aan sjokt.

Voordeel van vulkaan grond het is heel vruchtbaar.

Gebruik van gif liever niet of zo min mogelijk.

En wat daniel al zei, het gif dat we voeger gebruikte wil je nu echt niet meer.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 jun 2022 15:46

walter- schreef: 01 jun 2022 10:45
wasbeer2006 schreef: 01 jun 2022 10:36
En als er dan eens een onderzoek wat iets aan het licht brengt gaat het in de doofpot. (onderzoek naar geweld tegen homo's, transgenders etc)
Want de uitkomst is niet goed voor de maatschappij. Nee want wie zouden nou juist die doelgroep pesten..... dat had ik dus in 10 minuten wel kunnen opschrijven.

Kan je een voorbeeld geven van zo een onderzoek?
Tegenvoorbeeld:
https://www.politieacademie.nl/kennisen ... /47678.pdf
Dit is een hele oude. Ik heb het over het onderzoek uit de zomer 2021. Amsterdams onderzoek.
Nog gevonden ook...... en dat bedoel ik met het resultaat, is er iemand die iets anders had verwacht......... ik hoop het toch niet.
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... on-835735/

Onderschat niet wat er ook in Nederland gebeurt en dat het gelijke kansen voor iedereen model al jaren niet meer zo is! En dat is heel erg.

Ps.
Dat van de energie is wel een goed ontwikkeling!
Nadeel er staat weer "beste prijs" dus waar gaat het weer om. heel mijn punt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2022 15:52

wasbeer2006 schreef: 01 jun 2022 15:46
Ps.
Dat van de energie is wel een goed ontwikkeling!
Oneens. Het idealistische uitgangspunt mag dan wel goed zijn, maar de huidige manier is tenenkrommend oneerlijk.
Er wordt op een aantal plaatsen schandalig veel geld verdient, want is er helemaal geen energie tekort op dit moment. Die hoge prijzen zijn puur speculatie en ergens in de beginschakels van de keten liggen er nu een paar mensen te rollen over de grond van het lachen over de geldstroom die hun kant op komt.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 jun 2022 15:57

Reden des te meer om daar niet van afhankelijk te zijn.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 01 jun 2022 18:30

o'7o

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 jun 2022 20:12

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen Daniel. Ik zie het even los van geld het zou goed zijn als je de energie voorziening in een wijk kan regelen of andere schaal.
Dat scheelt veel dure infrastructuur en dat kan binnen enkele jaren.

De energie prijzen is net een beurs, lekker speculeren en geld verdienen. De rijken worden rijker en de arme armer.
Daarnaast zeg ik ook zo vaak, wat maakt het uit of de olie in 2030 op is of in 2045, lekker boeien. (Ik snap het wel)
Maarja de beurs is ook niet meer hoe het bedoeld is.

Het goede nieuws je zonnepanelen heb je er nu binnen 2,5 jaar uit ipv 7.
Maarja ook voor de rijken.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 01 jun 2022 21:40

Waarom zouden de rijken geen voordeel van hun zonnepanelen mogen hebben? Het ging toch niet om geld?

Zonder rijken is er niemand die met iets nieuws (wat doorgaans duur is) begint.

Zonder rijken hebben armen niets om zich aan te verlekkeren en de drive te krijgen om daar ook naar toe te werken.

Iedereen probeert zichzelf toch tijdens z’n leven te verbeteren? Althans, dat hoop ik.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2022 23:53

Dat laatste is denk ik een illusie…
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 jun 2022 08:02

borgmonster schreef: 01 jun 2022 21:40 Waarom zouden de rijken geen voordeel van hun zonnepanelen mogen hebben? Het ging toch niet om geld?

Zonder rijken is er niemand die met iets nieuws (wat doorgaans duur is) begint.

Zonder rijken hebben armen niets om zich aan te verlekkeren en de drive te krijgen om daar ook naar toe te werken.

Iedereen probeert zichzelf toch tijdens z’n leven te verbeteren? Althans, dat hoop ik.
Ik ga even in een hoekje kotsen... :cry:

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 02 jun 2022 13:33

el_loco schreef: 02 jun 2022 08:02
borgmonster schreef: 01 jun 2022 21:40 Waarom zouden de rijken geen voordeel van hun zonnepanelen mogen hebben? Het ging toch niet om geld?

Zonder rijken is er niemand die met iets nieuws (wat doorgaans duur is) begint.

Zonder rijken hebben armen niets om zich aan te verlekkeren en de drive te krijgen om daar ook naar toe te werken.

Iedereen probeert zichzelf toch tijdens z’n leven te verbeteren? Althans, dat hoop ik.
Ik ga even in een hoekje kotsen... :cry:
Waarom? De duurste telefoontjes worden ook door mensen op een lagere trede van de salarisladder begeerd. En ik ken er een aantal die daarom een extra baantje nemen. Waar ze weer werkervaring mee opdoen.
Zonder begeerte blijft zulk gedrag uit.

Maar misschien heb je gewoon iets te vet gegeten en is dat de reden van het kotsen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 jun 2022 13:45

borgmonster schreef: 02 jun 2022 13:33
el_loco schreef: 02 jun 2022 08:02
borgmonster schreef: 01 jun 2022 21:40 Waarom zouden de rijken geen voordeel van hun zonnepanelen mogen hebben? Het ging toch niet om geld?

Zonder rijken is er niemand die met iets nieuws (wat doorgaans duur is) begint.

Zonder rijken hebben armen niets om zich aan te verlekkeren en de drive te krijgen om daar ook naar toe te werken.

Iedereen probeert zichzelf toch tijdens z’n leven te verbeteren? Althans, dat hoop ik.
Ik ga even in een hoekje kotsen... :cry:
Waarom? De duurste telefoontjes worden ook door mensen op een lagere trede van de salarisladder begeerd. En ik ken er een aantal die daarom een extra baantje nemen. Waar ze weer werkervaring mee opdoen.
Zonder begeerte blijft zulk gedrag uit.

Maar misschien heb je gewoon iets te vet gegeten en is dat de reden van het kotsen.
Jouw hele post druipt van de minachting naar mensen die minder geld hebben. Je zegt in feite dat iedereen die de dure spullen niet kunnen betalen dat deze er niet hard genoeg voor werken. Dat is pertinente onzin. Misschien bedoel je het niet zo, zou kunnen, maar ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jun 2022 14:38

Natuurlijk zijn er genoeg mensen die met een veel te dure telefoon rond lopen. Maar hoeveel goed verdienende mensen moeten ieder nieuw model hebben? Gewoon voor de heb? Heel veel.

Plaats reactie