Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Hoe heten de pads die je tussen je schijfremmen moet doen om te voorkomen dat je de rem inknijpt bij het vervoer van je fiets? Transport spacer, vond ik ergens. Maar daarmee vind ik ze niet bij de mantels en futurums van deze wereld.
Michiel
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat soort handig kleinmateriaal vind je bij Mantel of Futurum vaak ook niet. Die houden een veel kleiner assortiment aan dan de Grote duitsers. Hier staan er voor allerlei modellen wel tussen.
https://www.bike-components.de/en/compo ... ts/?page=1
Je kan ook zelf wat klussen. Als er maar iets tussen zit.
https://www.bike-components.de/en/compo ... ts/?page=1
Je kan ook zelf wat klussen. Als er maar iets tussen zit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bij Bikester hebben ze o.a. deze:
https://www.bikester.be/shimano-br-rs50 ... 53251.html
of deze:
https://www.bikester.be/shimano-brm-965 ... 53176.html
https://www.bikester.be/shimano-br-rs50 ... 53251.html
of deze:
https://www.bikester.be/shimano-brm-965 ... 53176.html
Bij opbouw van fietsen houdt iedere fietsenmaker er wel een paar over. Ze worden bij iedere nieuwe fiets wel geleverd door de fabrikanten, je hebt er mogelijk nog een paar tegoed.
De spacers die je in de calipers zet zonder dat de remblokjes erin zitten zijn wat zeldzamer.
De spacers die je in de calipers zet zonder dat de remblokjes erin zitten zijn wat zeldzamer.
Niet zijken maar reiden !
Stokjes van waterijsjes schijnen prima te werken. Ik zet er overigens nooit iets tussen als het voorwiel eruit gaat, en ik knijp dan ook nog wel eens per ongeluk in de voorrem.
Die blokjes die je in je callipers zet zónder dat je remblokken er in zitten noem je bleedblocks, die zijn helemaal niet zo zeldzaam, want die heb je nodig als je je remmen gaat ontluchten.
Die blokjes die je in je callipers zet zónder dat je remblokken er in zitten noem je bleedblocks, die zijn helemaal niet zo zeldzaam, want die heb je nodig als je je remmen gaat ontluchten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Moeten het persé stokjes van waterijsjes zijn?53x11 schreef: ↑30 mei 2022 09:47 Stokjes van waterijsjes schijnen prima te werken. Ik zet er overigens nooit iets tussen als het voorwiel eruit gaat, en ik knijp dan ook nog wel eens per ongeluk in de voorrem.
Die blokjes die je in je callipers zet zónder dat je remblokken er in zitten noem je bleedblocks, die zijn helemaal niet zo zeldzaam, want die heb je nodig als je je remmen gaat ontluchten.
Ik heb namelijk alleen nog maar magnums in de vriezer liggen.
Boerke van buut'n
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12 jun 2018 09:48
Hi all,
Vraagje. Als ik mijn ketting op het grootste blad voor die en grootst achter (28) krijg ik een ontzettend rare stand van mijn derailleur. Ben gewisseld van Shimano ketting naar kmc en heb evenveel schakels. Kan het komen doordat het een ander merk is? Ik ga ervan uit dat de huidige stand van derailleur niet goed is en dus gewoon meer schakeltjes erbij?
image host
Vraagje. Als ik mijn ketting op het grootste blad voor die en grootst achter (28) krijg ik een ontzettend rare stand van mijn derailleur. Ben gewisseld van Shimano ketting naar kmc en heb evenveel schakels. Kan het komen doordat het een ander merk is? Ik ga ervan uit dat de huidige stand van derailleur niet goed is en dus gewoon meer schakeltjes erbij?
image host
Bianchi Infinito 2017
Het merk maakt niet uit voor de lengte bij gelijk aantal schakels (uiteraard.....). De vraag is of je ooit groot-groot gaat schakelen, voor mezelf kan ik dat niet helemaal uitsluiten als ik een dag flink naar de vaantjes ben, dus ik hanteer altijd kettinglengtes waarbij groot-groot net goed gaat zonder dat er iets afbreekt. Dat lijkt op bovenstaand plaatje kantje boord. Maar normaal gesproken heb je dan allang naar het kleine voorblad geschakeld.
als je hetzelfde aantal schakels als je oude ketting hebt stond hij toen ook zo.
Maar waarom zou je dit willen schakelen?
Dit geeft zo'n schuine kettinglijn dat het "slecht" voor je ketting is.
Ik hou voor mezelf altijd de stelregel aan dat ik de grootse drie kransjes achter niet gebruik als ik groot voor heb.
En de kleinste drie niet als ik klein voor heb.
Maar waarom zou je dit willen schakelen?
Dit geeft zo'n schuine kettinglijn dat het "slecht" voor je ketting is.
Ik hou voor mezelf altijd de stelregel aan dat ik de grootse drie kransjes achter niet gebruik als ik groot voor heb.
En de kleinste drie niet als ik klein voor heb.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dit is waarschijnlijk alsnog de exact juiste kettinglengte, want het kan precies. Die derailleur gaat hier niet kapot aan hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12 jun 2018 09:48
Ik fiets dit inderdaad nooit, maar het viel me op bij het afstellen van de derailleur. Hij loopt prima en zal dit nooit op deze manier schakelen. Wanneer ik op 12 rij ziet de derailleur er wel gewoon normaal uit.
Bedankt allen!
Bedankt allen!
Bianchi Infinito 2017