Ultegra 50-39
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Hoi,
Ik rijd nu met een 50-34. Ik woon in een heuvelachtig gebied, maar de 34 is me toch ietsje te klein.
Ik las ergens dat je om vlot te schakelen je je aan de 50-34, 52-36, 53-39 moet houden. Klopt dit?
Rijden er onder jullie met een 50-39 of 50-36 vooraan?
Ikzelf rijd met Ultegra DI2.
Groeten,
FJ23
Ik rijd nu met een 50-34. Ik woon in een heuvelachtig gebied, maar de 34 is me toch ietsje te klein.
Ik las ergens dat je om vlot te schakelen je je aan de 50-34, 52-36, 53-39 moet houden. Klopt dit?
Rijden er onder jullie met een 50-39 of 50-36 vooraan?
Ikzelf rijd met Ultegra DI2.
Groeten,
FJ23
Hier afhankelijk van fiets / terrein waar ik rijd 53-39, 52-39, 50-39, 52-36, 52-34, 50-34. Op m’n di2 fiets 52-39 en 52-34, beide geen probleem mits kettinglengte juist is afgesteld op crankbladen & cassetteFlyjohan23 schreef: ↑18 mar 2018 20:50 Hoi,
Ik rijd nu met een 50-34. Ik woon in een heuvelachtig gebied, maar de 34 is me toch ietsje te klein.
Ik las ergens dat je om vlot te schakelen je je aan de 50-34, 52-36, 53-39 moet houden. Klopt dit?
Rijden er onder jullie met een 50-39 of 50-36 vooraan?
Ikzelf rijd met Ultegra DI2.
Groeten,
FJ23
Deze discussie hebben we al x+1 keer gehad. Lees die eerst eens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Sorry, zag het ook maar kon mijn bericht niet meer verwijderen.
Excuses
Excuses
Zal nog al wel eens voorvallen dat er een dubbele topic ontstaat.
Ikzelf rij met een 50/39. enkel opletten bij schakelen vooraan als je ketting achteraan op de uiterste kransjes ligt.
Dan kan het voorvallen dat je ketting tussen beide bladen valt. Maar met dit in het achterhoofd werkt het voor de rest prima.
Ikzelf rij met een 50/39. enkel opletten bij schakelen vooraan als je ketting achteraan op de uiterste kransjes ligt.
Dan kan het voorvallen dat je ketting tussen beide bladen valt. Maar met dit in het achterhoofd werkt het voor de rest prima.
Vind hier in Limburg de 36 als binnenblad echt perfect.
Fijn voor als je keer erdoor zit en de cassette kan gewoon 12/25 blijven waardoor je niet direct een gatenkaas krijgt
39/25 is wel te doen maar als ik een keertje rustig aan wil doen of slechte benen heb is het me net weer iets te zwaar
Fijn voor als je keer erdoor zit en de cassette kan gewoon 12/25 blijven waardoor je niet direct een gatenkaas krijgt
39/25 is wel te doen maar als ik een keertje rustig aan wil doen of slechte benen heb is het me net weer iets te zwaar
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik rij nu ook 50/39 op 1 fiets en het schakelt gewoon goed hoor. Het afstellen van de voorderailleur vergt wat meer tijd , maar daar is alles mee gezegd. In combinatie met een 11-28 kom ik 't meeste wel boven in Nederland en Vlaanderen - anders kan ik nog een 30 cassette steken ( Ultegra )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Hier 39-50 op 105 11 speed, ketting valt tussen de 2 voorbladen als de ketting achter op de kleinste helft van de cassette ligt.
Maar sinds de 39 er op zit heb ik de 50 ook niet meer gebruikt. (Behalve tijdens de pogingen om het werkend te krijgen)
Komende zomer gaat ws de 39-50 eraf en komt er een enkel voorblaf 42 op.
Maar sinds de 39 er op zit heb ik de 50 ook niet meer gebruikt. (Behalve tijdens de pogingen om het werkend te krijgen)
Komende zomer gaat ws de 39-50 eraf en komt er een enkel voorblaf 42 op.
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Ik heb op de Ghost Nivolet voor 52/36 find dit prima so.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12485
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik rijd 50/40 op een red etap. Ik merk geen verschil met 50/38 die ik hiervoor reed qua schakelen.