Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

hayes

hayes 16 mei 2022 20:59

Zondag deze vriendelijke mens tegengekomen

Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 mei 2022 21:58

Ik wil hem naar zijn tweede bidon zien grijpen!
Zitten hier nu vaste banden op?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 mei 2022 08:31

Ik zou hem wel eens willen zien als hij een noodstop moet maken :shock: . Of eigenlijk,.... liever niet. Dat zou wel eens een tandarts bezoek op kunnen leveren.

Maar hoe stap je op en af? Je hebt wel lekker overzicht zo :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 mei 2022 08:43

Je moet steppen op de voetsteun ( naast de onderste bidon ) en dan de klim omhoog wagen en de trappers vinden. Het zal wel wennen zeker.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 17 mei 2022 12:33

Ook een uitdaging bij stoplichten. (al heb je rond het gooi wel paar handige paaltjes staan met ook knoppen voor paardrijders)

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 mei 2022 14:46

Ik vind het knap! ( en handig om je fiets in een fietsenstalling terug te vinden)
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2022 09:05

Gisteren de Gios Torino Raduno gefiets. Qua km's en hm's geen rit om op je borst te gaan staan rammen. Het is vooral een samenzijn van liefhebbers van dit merk.
Liefhebbers die van ver komen: Australiers, Amerikanen, Engelse, Duitsers, Zwitsers, en zelfs een Braziliaan en Columbiaan.
Doordat ik altijd veel foto's maak ken ik de meeste wel. Zo ook een tijdje met Fons De Wolf gefiets die ik bij eerdere gelegenheden had ontmoet. Van al die kampioenen die ik bij dit soort events heb ontmoet is hij toch op afstand de meeste aardige. Wat een fijn mens. Leuk ook om met hem gewoon over het leven te praten.
Ik heb ook zeker 50 fotos (ik heb er totaal 350 gemaakt) moeten maken van deelnemers die samen met Fons op de foto willen. Geweldig hoe Fons dat doet, geen dikke nek maar vriendelijk en geintereseerd en het is fenomenaal wat hij nog weet van deelnemers van eerdere edities.

Voor de start kwam een deel van de Giro ploegen langs op weg naar hun start. Een van QS auto's stopte even om sentimenten op te halen.

De Raduno was een prima rit met op een schitterende locatie de ristoro waar mijn lief stond te helpen om dorstige deelnemers te voorzien van een drankje. Deed ze samen met de vriendin van Marco Gios.
We boffen maar met zulke meiden!

Daarna naar het Giro parcours om even echte wielrenners te zien. De meeste ploegleiders wisten die aandacht van zo'n peloton wielertoeristen wel te waarderen. De renners hadden daar nauwelijks oog voor. Tropisch warm en nog 3 grote cols te gaan. Voor ons maar een paar kleine heuvels waarvan een het in de AGR wel tot de zwaarste zou behoren.....
Na afloop gezamelijke lunch, giro op tv, "prijsuitreiking" en dikke hugs.....

Daarna verder Italie ingereden voor andere avonturen. Nog even gecheckt of de thuisblijvers goed voor de dieren zorgen en toen naar een van de betere dromenlanden......

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 mei 2022 16:09

Gisteren mooi ritje gefietst om Rotterdam heen zegmaar, vanuit huis door groene Hart pontje Schoonhoven genomen en onder Biesbosch langs/Goeree-Overflakkee.
Zag vandeweek dat pontje van Maasvlakte naar Hoek van Holland weer vaart en had die nog nooit genomen.
Dus tijden 'genoteerd' (vaart om de 2 uur) en kwam zo ongeveer goed uit, moest wel ff wat harder doortrappen om hem echt te halen. (als in had 30 minuten voor ruime 20km toen ik keek)
Wel leuk om zo drie kwartier door haven te varen, maar kan mij idd voorstellen dat er niet veel animo is buiten de mooie dagen/toeristen.
Duurt het tochtje eigenlijk net te lang voor om het echt vaker te doen ookal zou je in de buurt wonen.
Daarna langs kust omhoog en uiteraard stond er toch weer lekker zeewindje uit het noorden (3 a 4 bft) terwijl ze juist wind uit het zuiden hadden voorspeld.
Nog even gestopt bij tankstation om wat anders dan reepjes ed te eten, maar lichaam had niet zo'n zin om te kauwen/eten.
Blij dat ik nog paar gelletjes bij me had.

Mooi dagje/route :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/7186788991

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 mei 2022 15:31

Mooie lus door de Oost-Kantons gereden. Vanuit Maastricht via de Voerstreek naar Val Dieu. Doorsteken naar Eupen en dan richting Slenaken. Schitterende route. Tot aan Slenaken.....centrum Heuvelland.....dat ga ik ook eruit slopen, Heuvelland is echt niet leuk meer met alle horden toeristen. Wandelaars en ebikers die de hele weg in beslag nemen, ook al zijn ze maar mee z'n drieën. En ook "we hebben ebikes voor de bergen van Zuid Limburg!". Hoeveel mensen ik toch naar boven zie lopen met het fietsje aan de hand.
Als je dergelijke heuveltjes niet kunt bedwingen met een hulpmiddel, dan kun je wellicht beter gaan wandelen. Nee, ik ben geen fan van de toerist met elektrische fiets. Het zijn er gewoon zoveel dat het niet leuk meer is.
Dogma F

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 26 mei 2022 16:36

De KlimClassic gereden, met een voor mij nieuw stuk België (boven Luik, om het vliegveld heen). Mooie rit, alleen wat passages over de grote baan die ik wat minder vond. Vriendelijke bejegening door locals, zal nog wel geen door toertochten verpest gebied zijn.

Afbeelding

https://strava.app.link/pY37a8sylqb
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 26 mei 2022 21:16

Ramon73 schreef: 26 mei 2022 15:31 Mooie lus door de Oost-Kantons gereden. Vanuit Maastricht via de Voerstreek naar Val Dieu. Doorsteken naar Eupen en dan richting Slenaken. Schitterende route. Tot aan Slenaken.....centrum Heuvelland.....dat ga ik ook eruit slopen, Heuvelland is echt niet leuk meer met alle horden toeristen. Wandelaars en ebikers die de hele weg in beslag nemen, ook al zijn ze maar mee z'n drieën. En ook "we hebben ebikes voor de bergen van Zuid Limburg!". Hoeveel mensen ik toch naar boven zie lopen met het fietsje aan de hand.
Als je dergelijke heuveltjes niet kunt bedwingen met een hulpmiddel, dan kun je wellicht beter gaan wandelen. Nee, ik ben geen fan van de toerist met elektrische fiets. Het zijn er gewoon zoveel dat het niet leuk meer is.
We zaten vandaag in het 't zuuje (regio Gulpen/Wittem/Eys) maar ik kan niet zeggen dat het er druk was. Slingerberg, Schieversberg, Kuitenberg (niet Keutenberg 😅), Sibbergrub, de rijksweg van V'burg naar Wittem en van Eys naar Trintelen/Mingersborg: allemaal rustig qua toeristen en fietsploegjes. Maar misschien zaten we ook niet zuidelijk genoeg.

We stopten in Wittem voor een kop koffie, normaal is het daar op dit soort dagen ook bommetje maar we konden zo neerploffen, plek zat.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 mei 2022 18:39

Gisteren voor het eerst sinds mijn ongeluk, 5 weekjes geleden, weer p de racefiets gezeten.
Op zich ging het goed maar wat een wind. ;)
Na twee uurtjes ging de irritatie rondom mijn sleutelbeen verergeren.
Dus 2,5 uurtje was voor nu genoeg.
Maar ik heb een doel om over 3 weken met collega's een toertocht van 130 km te doen.
Dus ik moet wel door zetten. :D
https://strava.app.link/hK8FUBElnqb

Plaats reactie